zaterdag 22 oktober 2011

Mechelen in vogelvlucht...

Zomaar een keer een dagje erop uit...en dit keer naar Mechelen! Ik was er nog niet eerder geweest en dat is altijd leuk ;). Een heel leuke plaats met een sfeervol centrum vol oude huisjes met mooie gevels, wel drie grote handwerkwinkels!! en de de Sint Romboutstoren. We keken onze ogen uit en...het was niet zo druk! Dat alleen was voor mij al een feest, ben niet zo van grote mensenmassa's.
Op deze site (klik) kun je nog veel meer informatie vinden over deze stad, een bezoekje zeker waard!


De Sint Romboutstoren...prachtig van buiten én van binnen...



en ja...te voet zijn we naar boven gegaan...538 treden!




Weer beneden trakteerden wij ons op een heerlijke warme wafel...yammie!!



Op weg naar huis werden wij getrakteerd op zonneschijn die de bomen goudkleurig kleurde, een donkergrijs wolkendek én....file!
En dankzij het zeer lage tempo van onze auto konden wij rustig genieten van deze regenboog!



In het echt nog wel 10 keer mooier, heel fel van kleur...we keken onze ogen uit.
En die drie handwerkwinkels?? Ja...het was zeker smullen...héél mooie wol gezien. Gezien...maar dus niet gekocht. Eerst maar eens lekker aan de slag met wat ik nog heb!

Fijne zondag allemaal!

10 opmerkingen:

  1. wat een luxe he Petra, zo van het leven genieten!prachtige foto's!
    ook voor jou fijne zondag, ik lig ziek op bed....blaas en nierbekkenontsteking, vandaag kuur gekregen, dus de laptop is prettig nu haha.

    lieve groet,Ster hartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om Mechelen een keer te zien, door jouw ogen! Voor mij een onbekende stad, al ligt het niet eens zo heel ver van huis... Dank voor het leuke logje, krijg ook zin om er ook een keer heen te gaan! En, fijn dat jullie zo genoten hebben! Fijn weekend, lieve groet Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie foto,s vooral de glas in lood raam , daar ben ik dol op leifs Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor. Fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Petra, wat hebben jullie een heerlijke dag gehad en die wafel iss dik verdiend na zoveel treden klimmen! Drie handwerkwinkels .. zucht, wat heerlijk! Mechelen staat voor mij meteen op de kaart! Fijne zondag en bedankt voor je hartelijke welkom op Blogger.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat was een heerlijke dag in Mechelen. Een prachtig uitzicht na zo'n enorme klim. Wat een groot glas in lood raam, net een prachtig quilt. Zo'n heerlijke warme wafel gaat er dan wel in.
    Fijne zondag, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om zo eens een tripje te maken. Wat een aparte toren is dat. Rombouts, van de koffie?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wilde je ook nog bedanken voor het berichtje op Willy blog!
    Beren groetjes van,

    Beertje Zonn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mechelen is zeker een mooie stad.
    Oh...ik krijg nu zo'n zin in die wafels !!
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wij zijn gek om mooie Belgische stadjes, deze hebben we nog niet gehad, ik ga het onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!