donderdag 17 november 2011

De fauna in 't Haagje...

Bomen in hun mooiste kleuren, foto's van een mooi bos...die laat ik hier graag zien...oké nog ééntje dan...



maar over het dierengebeuren hier in Den Haag...kan ik ook nog wel iets vertellen!

Sinds een aantal jaren wordt het steeds groener om ons heen...en ook wat lawaaiger...
de ene buurvrouw voedert de beestjes graag...voor de andere buurman zijn ze een brok van ergernis.
En voor mij?
Nou kijk...ze kijken bij mij graag naar binnen door het keukenraam...en dan gaan die koppies scheef en begint het getokkel...en dan smelt mij hart...
Ja hoor...ik vind ze héél leuk!




De foto's zijn van achter het raam gemaakt dus niet heel scherp..

Een ander beestje wat je steeds vaker ziet verschijnen, ze lopen zelfs tussen de tramrails....



Ook deze dames en heren zijn heel brutaal en hebben het prima naar hun zin in de 'big city'.
De gemeente noemt het al een 'probleem'...
en ik??


Smelt....volgens mij zijn er écht grotere problemen ;)

7 opmerkingen:

  1. Leuke foto's!
    Beren groetjes van,

    Beertje Zonn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die parkieten...zoveel. Ik zou het ook erg leuk vinden ze zo dichtbij het raam te zien hoor.
    Wens je een fijn weekend.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt me juist heel gezellig die dieren in de buurt. Hier lokken we ze met vogelvoer en het is zo leuk om te zien hoe druk ze daar mee zijn.
    Fijne zondag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie nu dat je berichtje al van de 17e is, ik kreeg er om 19.00 vandaag pas melding van. Vreemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig weer, die natuurfoto's!
    Het lijken wel camouflagevogels, boven al dat groen, net als zij zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wouw, zitten die voor jouw keukenraam? Dat lijken wel exotische parkieten of zo... Zijn dat Haagse vogels? Echt super om die zo te zien zitten, wat een vertederend beeld! Ik zou juist ook blij zijn met de ganzen, geweldig toch, ze brengen de natuur wat dichter bij de mensen, juist in de stad! Fijne zondag, lieve groet Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het blijven vreemde vogels met dat felle groen en schreeuwen dat ze kunnen.
    Ik heb er geen problemen mee als ze in grote aantallen hier achter in de boom hangen of aan de bloembakken. Ook met ganzen heb ik geen probleem, alleen voor de inheemse dieren kunnen zij een probleem opleveren, net als de ganzen. Zij vreten hele weilanden in rap tempo af waardoor de het grazende vee weer minder heeft.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!