Tarte au citron meringuée...

Dát eten wij graag in Frankrijk maar ...wat zeker niet in elke streek even makkelijk te vinden is. Soms zie je ze zelfs volop bij de supermarché ('niet kopen' is ons advies ;)) of bij een bakkertje ('wél kopen'!!) en soms loop je maar één keer in je vakantie een taartje tegen het lijf en dan is het gewoon mazzel hebben.
Nu is er in Den Haag een echte Franse bakker (klik) en ook nog eens bij ons om de hoek! Ik probeer het te beperken maar zo af en toe.....waan ik mij weer even in dat heerlijke Franse land.
Manlief dacht...wat hij kan...kan ik ook! Ik ga mij er eens aan wagen! Op internet zocht hij allerlei recepten, bekeek filmpjes op youtube  kwam uiteindelijk bij dit recept (klik) terecht en ging aan de slag. De meringue kon volgens mij prima onder de grill maar nee...een brandertje was toch een leuk grapje ;) en ik moet toegeven...het werkt wel! Wat was deze taart lekkerrrrrrrrrr!!!



Iets teveel deeg maar daar maakt hij de volgende keer een klein taartje van. Kijk...dát soort initiatieven kan ik wel waarderen!!

Reacties

  1. Geweldig, dat te veel deeg was vast niet erg en met zo'n vlam erg stoer!!! Bedankt voor het adres van dat lekkere Franse bakkertje, het volgende taartje ga ik daar kopen. Meestal koop ik een desem brood bij de Reformwinkel en voor de broodnodige variatie wel eens wat anders dus ga het zeker proberen, groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu heb je de echte bakker wel heel gevaarlijk in huis ;) Ziet er heerlijk uit.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het maken van de taart was vast gezellig :)
    En 't ziet er lekker uit.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb hier ook een recept van, maar ik heb het nog nooit gemaakt.
    Je man kan er ook wat van, wat goed zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wouw, wat een bakker is die man van jou! Gaaf met dat brandertje... :) Eerlijk gezegd, heb ik deze taart nog nooit gegeten, maar als ik het recept kan aanpassen en de suiker kan vervangen door iets anders? Leuke uitdaging, dank voor het lekkere logje! Lieve groet Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Petra wat een verrukkelijke taarten en andere baksels zie ik op je weblog, helemaal aan mij besteed! Gisteren kocht ik drie citroenen, bleejk ik ze kort geleden ook al gekocht te hebben en dat komt allemaal omdat ik hier al eerder even om een hoekje kwam kijken en de citroentaart zag ;- )))
    Ooit waren Jan en ik voor 14 dagen op Malta en dáár heb ik tig keer citroentaart gegeten, werd overal aangeboden tot in de kleinste cafeetjes, allemaal zó verrukkelijk.
    Zal ik vandaag dan ....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er lekker uit!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om je blog gevonden te hebben en kom dan gelijk bij zo'n heerlijk uitziende taart terecht.
    Ook wij wonen niet zo heel ver bij deze "echte franse bakker" vandaan en schaam mij nu een beetje dat ik er nog nooit binnen ben geweest...
    Nu ik zo alles gelezen heb zal ik dat zeker eens gaan doen =)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weten jullie iets over de cultuur van deze taart?
    Of in welke streek hij is uitgevonden?
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja dat lijkt mij ook heel interessant!!!
    Maar ik heb even gezocht, en ik kon niks vinden.
    Als iemand er wat van weet,
    alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...