dinsdag 21 februari 2012

Handwerkbeurs in Zwolle...

Dáár ging ik afgelopen zaterdag naartoe. Met de trein dit keer en voorzien van aangenaam reis'voer'...


De rij voor de deuren van de IJsselhallen was lang...heel lang maar ik had de hele dag de tijd dus dat was helemaal niet erg.

Eenmaal binnen was het druk, drukker drukst...


Zoveel moois te zien én te kopen. Wat een heerlijke creativiteit en enthousiasme is er toch op zo'n beurs. Uiteraard ging ik steeds richting wol of borduurstands en daar ontdekte ik een heel leuk atelier! Atelier Het Haantje (klik).

En wat dachten jullie van deze??


Er waren spinnewielen waar je de kunst mocht uitproberen...het ziet er uit alsof het vanzelf gaat!

En Paasborduurtjes waren ook volop aanwezig...héérlijk die vrolijke voorjaarskleurtjes...


Bij Het Gaerenhuys (klik) heb ik echt staan zwijmelen...wat een lieve lust voor mijn oog!!

Dit popje stal mijn hart en zo kocht ik een bolletje roze/wit katoen zodat ik dit schatje kan breien voor de juffie van onze kleine man. Zij verwacht binnenkort haar eerste kindje.

Na een zeer voldaan beursbezoek keerde ik weer (met een flinke omweg) naar huis. Natuurlijk wel met mijn buit!

De twee borduurpakketjes (yepp...alwéér een speldenkussentje, tis maar een kleintje hoor ;)) zijn van Het Haantje. Mooie knopen (altijd handig) en wat haakkatoen voor.....tsja....

Het was een heerlijke dag!

12 opmerkingen:

  1. Wat een sfeervolle foto's, zo kan de thuisblijver óók genieten.
    Die paasborduurtjes zijn om te smullen.
    Ik denk dat juffie het popje wel zal kunnen waarderen.
    Ga dadelijk nog even de linken bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om even met je mee te genieten! Ik was absoluut niet in de gelegenheid om te gaan, maar nu kan ik toch even de sfeer proeven.
    Wat een leuke spullen heb je mee naar huis genomen, veel plezier ermee!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet het er allemaal mooi uit,en wat een leuke spullen heb je gekocht.
    En leuke paasborduurtjes,en het gebreide popje is een schatje.
    Veel plezier met je aanwinst.Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat zelfde uitziet als vorigjaar, toen was ik aanwezig. Maar ik sloeg het maar over heb zo veel liggen.
    Maar wat een mooie aankopen heb je, en mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet eruit alsof je een enorm leuke dag hebt gehad. En nu aan de slag met je buit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellige foto's en geweldig mooie borduurtjes ik zou ook zwijmelen en leuke aankopen heb je gedaan succes ermee!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een mooie foto's, leuk dat wij zo ook een beetje kunnen mee genieten. Groetjes, Ans

      Verwijderen
  7. Hej Petra, wat een heerlijke dag heb jij gehad! Net of ik er ook even bij kon zijn met al die leuke foto's! Je hebt heerlijk geshopt, en wat een leuke dingen mochten er met je mee haar huis! Dat gebreide popje is echt schattig, wat een snoepje! Daar zal juffie vast heel blij mee zijn! Geniet maar lekker na, dat gaat vast wel lukken! Lieve groet Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik word vrolijk van al die zachte kleurtjes breikatoen. Het popje wat je gaat maken is inderdaad erg leuk, het lijkt me een fantastisch kraamcadeau! Kreeg je er een patroontje bij?
    Ik ben nog nooit op een handwerkbeurs geweest, ik vind het erg leuk dat ik kan mee genieten van jouw foto's en zo een indruk heb.
    Die knopen zien er ook erg apart uit.
    Veel creatief plezier gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk dat ik hier mee kan genieten, want ik ben hier niet geweest.

    Bedankt voor de leuke foto's !! En Het Gaerenhuys ben ik een keer in de winkel geweest. Kwijl kwijl ik weet er alles van.

    Groet José

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben er nog nooit geweest,maar volgend jaar toch maar eens gaan. Wat is er veel moois, wat zal dat moeilijk kiezen zijn. Mooi garen heb je gekocht en leuke borduurwerkjes. Veel plezier ermee, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zoals jij het beschrijft lieve Petra, zou ik toch bijna spijt krijgen om er niet geweest te zijn, maar ik weet dat het voor mij, te druk, te veel, te ver, te laat en nog veel meer "te's" zou zijn.
    Ik ben dus erg blij met logjes zoals dit om toch mee te genieten van al het moois en van het enthousiaste beursgevoel. Bestellen doe ik dan op mijn gemakje vanachter de laptop :- )))
    Erg leuke aankopen weer helemaal in jouw stijl en kleuren en wat heb je in een vorig logje ook een enig speldenkussen laten zien, je weet het, ik ben er helemaal dol op en heb er veel (te veel) in huis! Liefs en groetjes van Corrie

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!

Stap uit je stad...

Dit weekend werden onder andere Haagse stedelingen aangemoedigd om eens in hun achtertuin te gaan relaxen. 'Stap uit je stad'...