Au...

Vanmorgen vroeg...op deze zonovergoten dag...had ik een afspraak bij de tandarts. Een vervelende en lange afspraak waarvan ik blij ben dat het achter de rug is. Nog twee bezoekjes te gaan maar de kop is er af! En...zo zei de tandarts dat ik vandaag alleen vloeibare dingen mocht 'eten'.  Oké...geen probleem!


Lekker een mok yoghurt/kwarkmengsel met rozenbotteljam, yammie!!

En natuurlijk maakte ik mijn favoriete recept fruitdrank!


Zo maak ik het...

In een smalle hoge kom doe ik wat gemengd diepvries fruit (hier heb ik aardbeien, wat blauwe beseen, wat rode bessen, een paar kersen en een paar frambozen erin gedaan).
Dan pers ik 2 sinaasappels uit, dit keer gebruikte ik bloedsinaasappels!
Dat pureer je met de staafmixer totdat je een soort vloeibaar vruchtenijs hebt.
Dit zalige mengsel doe je in een hoog glas en vul je aan met biologische appelsap. Goed roeren en smullen maar!

In deze tijd van het jaar gebruik ik dus diepvriesfruit maar straks.....straks gebruik ik natuurlijk heerlijk vers fruit. En alles smaakt lekker in zo'n glas sap. Nectarines, perziken bijvoorbeeld, ik verheug mij er nu al op.

En wie weet...kan ik dit jaar een miniglaasje sap maken van mijn eigen oogst!


De frambozen, blauwe bessen en aardbeien doen al enorm hun best.


En kijk nou naar deze eigenwijze munt! Gewoon in een pot, heeft deze winter toch heel wat vorst gehad en toch doet ie alsof er niet aan de hand is...of toch wel?

Jaaaaa, het is LENTE!!

Reacties

  1. Hahaha, zo'n naar tandartsbezoekje weet jij om te bouwen tot een bijzondere verwennerij voor jezelf en een aantal leuke ideeën voor ons als lezers!!
    Dat is nu echt het lieve leven, je bent een levensoptimist...
    Heerlijk om even in mini fruittuin te mogen kijken.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, gelukkig, 'nog' maar twee keer ;)...! Arme jij!! Maar je smoothie, zoals dochterlief dit soort heerlijke fruitreceptjes noemt, ziet er verrukkelijk uit! Ik heb ze de laatste weken eindeloos voor de oudste gemaakt, nog 1 weekje dan mag hij weer voorzichtig proberen te bijten na zijn kaakoperatie! En dan je fruittuin... wat ziet het er geweldig uit! Als je er nog wat koemest en kalk bij doet, en daarna wat stro over de aarde, dan zul je hier vast een hele zomer lekker van kunnen smullen!! Geniet ervan, liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Petra, lekker al die gezonde vloeibare drankjes, zo ben je gauw weer hersteld van zo'n nare behandeling. Ik zag gisteren ook al weer een heleboel groen aan mijn framboosstruikjes, worden we blij van he?
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker al die gezonde drankjes na zo'n vervelend tandarts bezoek:(
    En nog 2 keer te gaan brrr sterkte ermee.
    Maar geniet ondertussen van het mooie weer en je lekkere sapjes.
    Liefs Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig is de kop eraf!
    Ik hoop dat je méér kunt maken dan een miniglaasje. Prachtig hé dat mooie jonge groen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zielig voor jou, maar je hebt er toch een mooi berichtje van gemaakt. Wat doet je minituintje het goed. Fijne dag, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O,jee ik voel helemaal met je mee, zit ook in een tandarts-periode en ik ben als de dood als ik heen moet. Verwen je zelf maar lekker met al die heerlijke vloeibare hapjes, fijn weekend Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoop dat het al beter met je gaat, maar die gezellige fruitplanten op balkon is wel erg gezellig vooral de opbrengst al is het kleinschalig zo leuk,en ja wat een uitvinding he zo'n blogcontact met gelijkgestemde gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hey, ik kwam je tegen bij rozewiezewo. je hebt een leuke blog. Zijn je tanden al wat beter? Ik ga ook niet graag hoor. Je poes is een schatje. Wij hebben ook een poes van een asiel en ook een schatje. Het heeft wel een jaar geduurd dat hij ons volledig vertrouwde.
    Hmmm...munt bevriest niet hoor en is zo lekker in de zomer of je recepten voor lekkere drankjes.
    De aardbeien en bessen vind ik heel leuk . Geniet ervan!!!
    groetjes
    mija (ferme marie)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hey, ik kwam je tegen bij rozewiezewo. je hebt een leuke blog. Zijn je tanden al wat beter? Ik ga ook niet graag hoor. Je poes is een schatje. Wij hebben ook een poes van een asiel en ook een schatje. Het heeft wel een jaar geduurd dat hij ons volledig vertrouwde.
    Hmmm...munt bevriest niet hoor en is zo lekker in de zomer of je recepten voor lekkere drankjes.
    De aardbeien en bessen vind ik heel leuk . Geniet ervan!!!
    groetjes
    mija (ferme marie)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geen pretje, zo'n tandartsbezoek. Sterkte met het vervolg.
    Dat verwensapje had je wel verdiend. Heerlijk!
    En oogsten uit eigen tuin is straks nog veel beter.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...