Dilemma...

Ja...dat kun je zo weleens hebben...je hebt iets gezien op de handwerkbeurs...en dat voelde goed, dat wil je maken!! Dus koop je het materiaal en gaat aan de slag......en toen...tóen ging het mis!

Dit popje zag ik op de handwerkbeurs, zó schattig! Voor onze kinderen heb ik ooit dezelfde popjes gemaakt (dan eigenlijk zonder beentjes maar een driehoekje) en die maakte ik van flanel. Heerlijk zachte knuffelflanel, mooi gefestoneerd. Deze gebreide versie kende ik nog niet totdat ik dus in Zwolle was.  

De juffie van onze jongste verwacht binnenkort haar eerste kindje en het wordt een klein meiske. Als het om het uitkiezen van een katoentje gaat is dat wel praktisch (heerlijk dat het in 'mijn' tijd tot de laatste dag een verrassing was ;)) dus ik kocht het roze/witte bolletje. 

Nu ben ik iemand die bij de Albert Heijn áltijd alle verpakkingen bestudeer om te kijken wat ik nu werkelijk ga kopen. Daar worden hier thuis weleens grapjes over gemaakt! En nu deed ik dat in Zwolle zomaar een keer niet!


Snik....


Het zachte katoentje waar ik zo weg van was blijkt 50% polyacryl te zijn...

Ach...wat jammer nou...het is zo'n leuk garen voor het popje.  Zucht, baal!

Is het erg? Ja...voor mij is dat erg. Erg genoeg om te besluiten om het popje niet van deze katoen te breien. Het druist zó tegen mijn gevoel in...een popje voor een klein babietje wil ik echt van 100% natuurlijke materialen maken....het zou niet goed voelen om daar 50% 'polypiep'  (uitdrukking van Josee) in te verwerken.

Maar...gelukkig hebben wij als handwerksters een lekker voorraadje!!!


 Dus de gang naar mijn houten voorraadkist was al snel gemaakt en kijk....


 tóch roze/wit!! Jaaa...daar kan ik wel wat mee...



Een leuk werkje om te maken en het popje voelt superzacht aan.

En zeg eens eerlijk.....toch heel meisjesachtig? 

Ik wens jullie een heel mooi weekend toe.




Reacties

  1. Wat goed dat je het popje niet van de 'polypiep' (hi hi, wat een leuke naam!) gemaakt hebt Petra! Ik kan me helemaal voorstellen, dat je een puur popje cadeau wil geven aan zo'n pasgeboren kindje! En wat is het een schatje geworden... je zou er bijna een babietje voor willen krijgen ;)! (Alhoewel, op onze leeftijd...) Heel fijn weekend, lieve groet Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier liggen ook nog een paar popjes te wachten voor de nieuwe eigenaar, bij het bejaarden huis gekocht. Door lieve oude dametjes gebreid. Van katoen.

    Maar eens gauw een babytje zoeken en hij of zij er mee te verblijden. Room kleur katoen kan voor allebei !!

    Leuk dat ik deze 2 hier zie maar eens gauw uit de doos halen. Want er zijn twee meisjes geboren. Leuk dat je mij hier door er aan herinnerd dat ik deze nog heb.

    Fijn weekend José

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, hoor zo'n puur katoenen knuffeltje en ik vond vroeger de verrassing na 9 maanden toch ook leuker!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief! Ik ga ook eens op zoek naar dat patroontje. Ik wil het gaan breien voor mijn eerste kleinkindje dat, als alles goed gaat, in oktober geboren gaat worden en waar ik me ontzettend op verheug.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé jakkes, wat voel je je dan bekocht en kun je je voor je hoofd slaan dat je het etiket hebt overgeslagen.
    Gelukkig heb je een voorraad en kun je de polypiep laten voor wat het is.
    Dat zou ik ook zeker gedaan hebben...........
    Nu is je popje een schatje en ook voor je gevoel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nou je hebt het goed opgelost,en het is een lief popje geworden gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Troost je je bent niet de enige, !!
    ik baalde al dat ze het patroontje niet hadden :(( Wie laat nu een popje zien op een beurs waar je het patroontje niet van hebt, dom hoor. )
    Het garen heb ik nog niet eens goed bekeken dus die domper komt nu terplekke.
    De foto heb ik ook gemaakt. heb al heel vaak gegoogeld voor het patroon maar ben het nog niet tegen gekomen.
    Dus ik moet ook zelf nog aan het bedenken. Als je nog tips hebt hoor ik het graag.
    Groetjes Albèrtje van knutselpret

    tzt zet ik het op mijn blog als het tenminste gelukt is :))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schattig popje! Leuke versie om het te breien, ik naaide ze ook van stof...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schattig zo'n knuffeltje en meestal ga ik ook voor puur of 75% wol.Ik heb het patroontje ergens bij één van de bloggers gezien maar waar o waar???

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lief knuffeltje is het geworden.


    Groet, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een leuk popje,als je het patroon daar van hebt hou ik mij aanbevolen.
    mijn eerste kleinkind is op komst en nu wil ik wel eens iets anders dan slofjes breien.
    ik zou je heel dankbaar zijn als je het patroon hier van hebt.
    groetjes roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oja, kan me die teleurstelling wel voorstellen toen je thuis zag wat je had gekocht. Gelukkig ontdekte je het voordat je begon met breien!
    En ik moet zeggen 100% katoen heeft ook zeker mijn voorkeur als het om een kadootje voor een baby gaat.
    Wat is het popje schattig geworden.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik maak zulke popjes ook altijd van puur katoenen flanel, maar de gebreide is ook heel erg leuk geworden!! Goed opgelost zo, ik kan me je bezwaar wel voorstellen. Mij overkomt zoiets ook weleens; dat je even vergeet op het etiket te kijken voor alle zekerheid. Wel even een teleurstelling dan. Ik leef met je mee. En wie bewaart, heeft vaak onverwachts toch nog iets anders bij de hand...
    Warme groet,
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De kleurtjes zijn zo lief... en je hebt gelijk wat je materiaalkeuze betreft; het moet wel voldoen aan je eisen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ahhh wat een lieffie en dat heb je toch maar goed opgelost zo...ik heb ook 100 procent katoen gebruikt wel zo prettig voor zo'n ukkie....
    leuk dat we het zo bij elkaar kunnen zien ;o)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...