vrijdag 2 maart 2012

Een dagje Leuven...

Het was vandaag de laatste dag van de voorjaarsvakantie en daarom gingen wij er nog een dagje op uit. In de herfstvakantie werd het Mechelen, dat kun je hier (klik) lezen, dit keer werd het Leuven.

Al vroeg gingen wij op pad naar onze zuiderburen, flink bewolkt zelfs wat mistig maar wel droog!

Wat zou dit Vlaamse plaatsje ons te bieden hebben? Nou...waar ik al snel achterkwam was dat je in Leuven vooral omhoog moet kijken....






Een werkelijke schoonheid aan tal van mooie gevels en heel oude gebouwen...




  
 Steeds weer zie je nóg meer details en kijk eens...




wat een lief beeldje!



  

En terwijl moeders maar omhoog liep te kijken én vooral te genieten hadden andere gezinsleden tóch meer oog voor het leven wat zich beneden afspeelde ;)  


 Mmmmm...yammie!



 Deze winkel werd ook zeer gewaardeerd!


 Moe maar heel voldaan weer op naar ''t Haagje'  waar wij uiteindelijk tóch nog heel even de zon zagen.

Ik wens jullie een heel fijn weekend!

10 opmerkingen:

  1. Geweldig hè Leuven, wij zijn 2 jaar terug een heerlijk weekend in Leuven geweest(zomers) super stad!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, een dag Leuven!
    Wanneer kom je naar Antwerpen?
    Jij ook een goe weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, wat herkenbaar... Terwijl je zelf loopt te genieten van de cultuur is de aandacht van de jongeren toch een beetje anders gericht.
    Ik wist niet dat Leuven zo mooi is, wat een rijkdom die gevels!
    Nu ik je verslagje zo zie, bedenk ik me opeens dat ik dit wel heb gemist in de vakantie, gewoon zo'n dagje ergens anders snuiven...
    Geniet lekker nog even na en fijn weekend!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, wat herkenbaar... Terwijl je zelf loopt te genieten van de cultuur is de aandacht van de jongeren toch een beetje anders gericht.
    Ik wist niet dat Leuven zo mooi is, wat een rijkdom die gevels!
    Nu ik je verslagje zo zie, bedenk ik me opeens dat ik dit wel heb gemist in de vakantie, gewoon zo'n dagje ergens anders snuiven...
    Geniet lekker nog even na en fijn weekend!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat leuk! Ik ken Leuven alleen maar vanuit de trein, waar de grauwe buitenwijken er nou niet bepaald aantrekkelijk uit zien... Wat een leuke verrassing dat deze stad zo prachtig blijkt te zijn! Jullie hebben zo te zien een heerlijk dagje gehad! En, welke schoenen zijn er meegegaan naar Den Haag ;)? Fijn weekend, lieve groet Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. P.S. ik vergeet helemaal te zeggen dat ik je nieuwe look zo leuk vind, lekker lentefris!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hej Petra Ik ken de stad niet, maar ik zie wel dat er veel oude gebouwen zijn, daar hou ik wel van. Dank je voor prachtige de foto's. Hopelijk heb je nu geen pijn in de nek ;)
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Petra, prachtige stad en gebouwen en ook de winkels zien er prachtig uit.
    Ik wens je een fijne zondag, groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's Petra. Er is toch altijd veel te zien, als een mens maar om zich heen kijkt.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!

Stap uit je stad...

Dit weekend werden onder andere Haagse stedelingen aangemoedigd om eens in hun achtertuin te gaan relaxen. 'Stap uit je stad'...