dinsdag 13 maart 2012

Zon, zon lieve zon...

Ik wou dat ik je pakken kon! Dan zou ik je vriendelijk vragen: 'wil je schijnen alle dagen?' Lieve zon ga nooit meer weg. Wil je dat proberen zeg!

Kennen jullie dit vrolijke kinderversje? Ons ventje en ik zingen het altijd als we buiten zijn en de zon schijnt! En dat deed ie de afgelopen dagen! Vandaag dan even een rustdagje maar gisteren en het weekend was het ....Lente!
Dus wandelden wij weer wat af in Park Sorghvliet. Over een aantal weken is het daar weer helemaal blauw van de wilde hyacinten. Dan zal ik jullie daar uitgebreid van mee laten genieten.
In Sorghvliet zijn heel wat bankjes waar je lekker even kunt zitten en genieten van al het moois om je heen.

Vanaf een heerlijk bankje aan het water was dit ons uitzicht beneden...

  
 Dit zagen wij als we naar boven keken...

 Opzij mochten wij van dit genieten...

 En dit...glimlachte ons van voren toe...

 Ook thuis scheen het lieve zonnetje heerlijk de kamer in en.......YES!!


Ze is terug en heeft nog steeds haar lekkere warme winterjas aan....


 ligt een stuk lekkerder dan zo'n dun katoenen zomerjas!

 En...ze heeft 'm wéér niet opgehangen aan de kapstok terwijl ze dat wél steeds tegen haar 'meiden' zegt!

  Bof ik even!

10 opmerkingen:

  1. Prachtige bomen foto,s en die poes heeft toch een luizenleven he,ik wil die poes weleven zijn gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zulke zonnige paarse crocussen en het liedje ken ik niet maar lijkt mij heel vrolijk!!En zalig zo'n poezenbeest die van ons kruipen ook het liefst op iets, kussen, vest, bolletje wol het maakt niet uit als je maar ergens op ligt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh in de paleistuin staan al heel wat hyancinthen.
    Met die zon erbij is het heerlijk genieten, absoluut.
    Pipje weet wel wat een lekker plekje is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zijn dat echt al de wilde hyacinten? dat is echt heel vroeg zeg. Sorghvliet is meestal rond half mei blauw.

      Verwijderen
  4. Van mij mag je elke dag zo'n wandeling maken, wat een prachtig park. Het versje ken ik niet, maar als het zonnetje misschien morgen tevoorschijn komt zal er aan denken.
    Fijne woensdag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, heerlijk hè die zon... Wat doet dat een mens goed! En wat mistte ik hem gisteren en vandaag ook, ben ik bang.. Maar donderdag wordt het weer feest!
    Wat heerlijk om de poes te zien liggen op je jas, zo zijn ze echt...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk versje. Nee, ik ken het niet. Wat een prachtig park. Die bomen zijn indrukwekkend groot. En mooi nu met dat blauwe tapijt. Er komen (zeggen ze) 2 hele mooie dagen na vandaag. Maak jij dan nog meer foto's van al dat blauw voor ons?
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik word erg vrolijk van al jouw lentekiekjes. Voorlopig kan ik er nog alleen maar van dromen, want hier was het gisteren de hele dag en vanochtend helaas nog bewolkt. Hopelijk vanmiddag!
    Zonnige groet,
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige lentebloemen, hier wordt je zooo vrolijk van!! Heerlijk he, om zo te genieten in de natuur, de zon schijnt gewoon van de foto's af! Het was zo te zien echt een heerlijke wandeling! En dat die kat, heeft die het even goed bekeken :)! Jaa, ze weten wel, waar ze hun lekkerste plekjes kunnen vinden! Liefs Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ken het versje niet, grappig wel!
    Mooie wandeling, schattige poes!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!