Ach kijk nou toch...


 die groene schatjes daar verkleumd in de boom zitten! Ik zou eigenlijk tegen ze willen zeggen: kom maar binnen, hier is het lekker warm! Maar ja...met drie poezen.....


Met scheve kletsnatte koppies kijken zij naar mij terwijl ik appelcake sta te bakken. Want ja! Daar vind ik het echt weer voor ;)




Een heerlijke appelcake en dit is het recept:

Je hebt nodig:

- 2 appelen
- beetje vanillesuiker
- citroenrasp
- 80 gram suiker
- 80 gram bloem en 20 gram custard
- 100 gram boter
- 2 eieren
- bakpoeder, 1 eetlepel
- kaneel
- abrikozenjam

Eieren en suiker flink kloppen met de mixer tot het goed luchtig is. Boter zachtjes verwarmen tot vloeibaar (niet heet laten worden) en toevoegen, kort mixen. Bloem, custard en bakpoeder erbij spatelen. Appels schillen en in kleine blokjes snijden. Mengen met kaneel, citroenrasp en wat vanillesuiker.
De appelstukjes voorzichtig door het beslag mengen en het geheel in een lage vorm doen.

Bakken op 160 graden, 35 minuten

De nog warme cake royaal bestrijken met abrikozenjam. Bij mij was net die jam op dus heb ik rozenbotteljam gebruikt, ook lekker!

En kijk eens wat wij van onze dochters kregen!


Mooi en zó liefff!!!


En verder heb ik dit heerlijk lange Paasweekend nog wat gehaakt. Wat het wordt? Dát is nog even een geheim ;)

Reacties

  1. Oh, die vogeltjes... ik snap helemaal wat je bedoelt!! Lekker recept van de cake, ik ruik hem bijna hier.. jammie!! Dit is misschien een fijn recept voor eind van de week :))!! En och, wat schattig die kuikentjes bij je haakwerk.. net echt!! Lieve groet Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die vogeltjes, hier zouden zo zo binnen mogen komen maar ook hier drie katten en een hond. Dus niet zo goed idee. En je appelcake ziet er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och ja, die parkieten kunnen er zo verzopen uit zien met dit weer. Net als duiven overigens.
    Mmm, lekker cake en mooie bloemen, maakt het verregende dagje weer helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammie, die appelcake ziet er verrukkelijk uit! Zou zo wel een stukje lusten..., maar gelukkig heb je 't recept erbij gezet; dus van de week maar eens aan de slag!
    't Was echt handwerkweer vandaag, heb ook heerlijk zitten haken...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmmm die cake, die ziet er geweldig lekker uit!!! Bedankt voor het recept!
    Als ik een van die vogeltjes was zo ik ook zo kijken naar die cake!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmm die cake ziet er lekker uit.
    Maar die kuikentjes zijn het einde bij zo'n haakwerkje.
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een gezelligheid zo in huis met de geur van die heelijk uitziende appelcake daar krijg je toch zin in ,gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een gezelligheid en ik ruik de geur van appelcake gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die vogeltjes weten wel waar ze voor het raam gaan zitten, maar helaas ;)
    Het ziet er gezellig uit bij je met appelcake, haakwerkje en mooi boeket. Maak er weer een fijne dag van, buiten is het nog steeds brrrrr.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben benieuwd wat je aan het haken bent!
    De cake ziet er heerlijk uit, maar helaas ben ik allergisch voor eieren..
    En wat heeft je dochter mooie bloemen mee genomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb je ontdekt door ... Lupineke ...!
    Heb al naar een liedje geluisterd ... en ja ik werd er vrolijk van . Het lieve verhaal van LOP :o)) ...
    Enne appelcake ... bakte ik jaren geleden steeds als favoriet (ook van het bezoek) op verjaardagen , opeens werden het slagroomtaarten voor de kinderen , goed dat je me er weer even aan herinnerd ;o)

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...