Draden van Licht...

Sommige boeken maken vanaf het eerste moment dat je ze openslaat een onwisbare indruk op je. Herkenbaar? Bij mij gebeurde dat bij dit boek...Draden van Licht



Een boek over het werk van Truus Waszink. Zij laat ons in haar boek kennismaken met wandkleden die door haar zijn gemaakt. Allerlei soorten naaldkunst gebruikt zij hierbij. De wandkleden geven momenten uit haar leven weer. Steeds weer is zij op zoek naar het Licht. Naast haar, voor mij, zeer bewonderenswaardige werken bevat het boek ook gedichten die mij diep raken.
 


Truus Waszink (Utrecht, 1942), deed een opleiding voor medisch maatschappelijk werk. Zij had een open tuin, in een weekblad gekarakteriseerd als spirituele sprookjestuin.
Zij is in 1965 getrouwd en heeft twee kinderen en zes kleinkinderen. Zij is lid geweest van de toenmalige Hervormde Kerk en heeft zich met de filosofie van de Geestesschool van het Gouden Rozenkruis beziggehouden. Sinds 1996 woont Truus in Workum (Friesland). (Bron: internet).

Een boek wat ik van een lieve vriendin op een heel onverwacht moment kreeg...wat was en ben ik daar blij mee!!  Het staat altijd op mijn boekenstandaard en haar werken en gedichten inspireren mij nog elke dag.
En kijk eens naar de wandkleden...hoe mooi!! De zonnestralen bijvoorbeeld, het zijn reepjes stof maar je ziet gewoon zonnestralen!


Wat zou ik haar werken graag in 'het echt' een keer willen zien. Wie weet gebeurt dat nog wel eens een keer.



Draden van Licht...een sierraad op elke boekensteun!

Reacties

  1. Prachtige kunstwerken, zeer subtiel gebruik van kleur. Bijna een "echt" schilderij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Petra... ik word er helemaal stil en blij van...! Wat prachtig, zowel teksten als wandkleden. Dank je wel dat je ons dit boek laat zien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit lijkt mij ook een heel mooi boek!
    Het gedicht 'Stilte' spreekt mij ook enorm aan.
    Ik wens je een zonnige dag toe.

    Lieve groet,
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een bijzonder boek. Mooie combinatie van het prachtige borduurwerk en gedichten/verhalen.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Petra, wat prachtig!
    Je ontvangt over enkele seconden een mail van me en dan begrijp je meteen
    waardoor ik diep geraakt ben.
    Beide gedichten die je hier laat zien en de prachtige wandkleden erbij geven precies weer waarover ik schreef.
    Dankjewel ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een bijzonder mooi boek.
    Leuk dat je dat met ons wilt delen.
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend !!
    Mooi op zo'n standaard.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt een prachtig boek.
    Ja, het is zeker de moeite waard dit werk eens in het echt te zien.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...