Meesterlijk!!!

Dat is eigenlijk wat ik in één woord kan zeggen over de film die wij vanavond hebben gezien. Meesterlijk, merveilleux! 


 Ik heb het over 'Intouchables' , een franse film met alle ingrediënten in zich voor een heerlijke filmavond!
Een enorme dosis humor (wat heb ik gelachen!) en op hetzelfde moment ontroerend zodat de tranen elkaar konden afwisselen. 


Omar Sy en François Cluzet schitteren in deze film als de jonge enigszins aan lager wal geraakte Driss en de steenrijke Phillipe die door een ongeval verlamd is geraakt en een verzorger zoekt. Tegen zijn eigen verwachting in besluit Driss om toch een proefperiode de verzorgende taak op zich te nemen en dat levert een héél mooie film op! 

 

We zaten in zaal 1 en die was ouderwets geheel uitverkocht. Een publiek van alle leeftijden. Om mij heen zag ik mensen van 16 en ik sprak een man van 78! Tijdens de ontroerende scenes was het muis en muisstil...De laatste scene wist denk ik bij menigeen een traantje weg te pinken. Zodra de aftiteling begon klonk er een heus applaus door de zaal...zomaar spontaan begon iedereen te klappen. En men bleef zitten om van de muziek te genieten (ook al zo mooi gedurende de hele film) en om even 'bij' te komen want men 'zat' nog zo in de film. 




Nou ik hoef niet meer te zeggen dat dit een absolute aanrader is ;), in de modewereld spreken ze graag van 'must haves'...dit is zeker een 'must see'. 
Een film die zeker bij mij nog een tijd in mijn hoofd zal blijven hangen...en daar ga ik van genieten!


En voor wie de trailer wil zien...dat kan hier: Trailer 'Intouchables' (klik)  

(alle foto's zijn afkomstig van internet)

Ik wens jullie een gezellig weekend toe!

Reacties

  1. Ik zie het voor me... Franse films zijn vaak goed!
    Heerlijk hè om zo te genieten...
    Een fijn begin van je weekend!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh, wat een aanrader... dank je Petra, ik ben nu al onder de indruk!! Deze ga ik beslist zien!! Liefs en fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ga ik zeker zien, maar wacht op de dvd.
    Fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat ik de volgende week maar eens een avondje naar de film ga :p

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik herken de acteur ineens van Round Midnight uit 1986.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had deze filmtip ook al gekregen van een Franse vriendin. Die vond hem ook al fantastisch. Ik ga hem dus zeker zien!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel voor de tip. Verleden week is hier een bioscoop met 8 zalen opengegaan en ik zat vol ongeduld op de opening te wachten want ik ben dol op films maar dan wel speciale. Niet dat aan de lopende band werk. Volgens mij draait hij hier ook. Ik ga er vast heen. lieve groetjes Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kijk net naar de trailer, geweldig, nu ga ik er zeker heen. Ik zit met een big smile hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kom voor het eerst bij je op visite, je hebt een mooie blog met prachtige foto's! De film ga ik zeker zien..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je wel voor de tip, ik heb de trailer net even zitten kijken. Héérlijk! Enne.. dank je wel voor je reactie.. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dank je voor je beschrijving. Ga de film zeker bekijken. Als het in de bioscoop niet lukt dan wacht ik zeker tot de DVD er is.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...