donderdag 26 april 2012

't Haagje loopt al helemaal warm...

voor Koninginnedag! Zo leuk om te zien hoe veel mensen zich al dagen, zeg maar gerust weken, aan het voorbereiden zijn op het oranjefeest. En er is van alles te doen in die grote stad...voor ieder wat wils.
Bij ons in de wijk is het één groot feest, een héél grote vrijmarkt, een open podium voor kinderen, een podium met een band voor de wat grotere kinderen ;) en verder vooral veel en lekker eten en drinken.

Zondagavond...weer of geen weer...zit het al vol met mensen die vanaf 7 uur 's morgens!! hun spulletjes mogen gaan verkopen. Een nacht buiten, gezelligheid met elkaar!  Als het regent worden er partytenten opgezet en bewoners delen verse koffie uit. Zodra dan 's morgens eindelijk het startsein gaat...is de verkoop al úren bezig..haha!! Er gaan zelfs geruchten dat als je écht iets moois wilt scoren...je al wel om een uur of vijf op de laan moet zijn. Nou...dat doe ik niet hoor...ik vind toch elk jaar wel weer wat leuks..ook een paar uurtjes later.

Maar eer dat het zover is...moet je wel zorgen voor een mooi plekje en dat is nu al te zien...



Omdat krijt (wat eerst werd gebruikt) na een flinke regenbui verdwenen is gebruikt men tegenwoordig schilderstape. In december zijn daar nog vaak resten van te zien!!


De winkeliers die open zijn zien 'de bui al hangen' en proberen tussen het enthousiasme van de vrijmarktmensen door hun winkel toegankelijk te houden.


Auto's zijn niet welkom...dat is duidelijk ;)...oeff..wat streng!


Dit laat de etalage van een wijnkoper zien...vond ik wel leuk om te lezen!




 En dit vind ik erg leuk om te kopen...traditie bij ons op Koninginnedag!

Aan het eind van de vrijmarkt staat er sinds jaar en dag een...Kermis!
Als kind ging ik daar al naar toe.
Klein maar fijn...precies genoeg voor kleine kinderen.


De winkeliers maken er weer wat moois van in hun etalages...




Jaaa..het kleurt al aardig oranje in het Den Haag...




Nou...niet overdrijven Petra!

8 opmerkingen:

  1. Ha leuk al dat oranje !
    nou ik moet nog het een en abnder opzoeken om met zoonlief te gaan zitten.
    Maar dat gaat goed komen.
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo dat ziet er al gezellig uit, hopelijk is het mooi weer de 30 ste maakt het voor iedereen een stuk leuker en hier ook traditie, hoor gebak op koninginnedag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou..., jullie zijn er helemaal klaar voor!
    Niet te geloven, de plekken zijn al gereserveerd...
    Ik hoop echt op een zonnetje dit jaar, ben de kou nu echt een beetje zat!

    Fijn weekend, groetjes Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om te zien, geweldig hoe iedereen dit feest samen viert in de Hofstad! Hier is het in mijn beleving toch allemaal wat minder, behalve in de dorpen, daar wordt zeer uitbundig gevierd. Op een of andere manier mist onze hoofdstad altijd de juiste sfeer... jammer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja heerlijk, ook in het centrum van de stad wordt alles al klaar gezet voor de Nâch....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk hoor, bedankt voor deze Oranjeroute.
    Fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om dit allemaal al te zien, hier heb ik nog niets tegen gekomen ;) Denk dat dit vandaag allemaal word gedaan door de winkels.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ook hier is alles oranje gekleurd. Met hier bedoel ik dan het dorp, hoor. Niet bij mij persoonlijk want ik ben letterlijk en figuurlijk niet van het oranje:-)
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!