Bijzonder gebaar...

 Net als Lupineke (klik) kreeg ook ik een kaartje met regenboogkleuren toegestuurd. Elisabeth van het blog l' Heure Bleue (klik) bedacht dit bijzondere gebaar.

Van haar kreeg ik een enveloppe met het benodigde garen om een regenboogje te haken en een lief kaartje. En dat alles zag zó verzorgd uit....ik wilde er meteen aan beginnen!


Via een link die zij op haar blog heeft gezet was het aangenaam haken!


Een regenboog heeft als symbool verschillende betekenissen. Zo staat het voor een vriendelijk gebaar van God, zijn veelkleurige trouw maar ook als symbool van een belofte van God, de belofte dat niets onveranderlijk, ofwel verloren is.

En zo kun je dus bijvoorbeeld een regenboogje schenken aan iemand die een steuntje in de rug kan gebruiken.  


Ja...ik denk zeker dat kunst de wereld kan redden. Kunst komt vanuit het gevoelsleven van de mens. Kunst scheppen door het alleen met je hoofd te bedenken...dat lukt niet. Juist de gevoelswereld van de kunstenaar die wij in de kunst ervaren maakt het dat ons hart erdoor geraakt kan worden.

Voeding voor de ziel...zo noem ik kunst.

 Hoe meer wij ons voeden..hoe fijner wij ons voelen en dat heeft een positieve invloed op hoe wij in de wereld met elkaar omgaan.



En als ik dan, enigzins wat tobberig, op een zaterdagmiddag nog even bij iemand langsga..voed ik onderweg mijn ziel met deze kunst...daar knapt een mens van op!

Dank je wel Elisabeth voor dit bijzonder lieve gebaar!

Reacties

  1. Inderdaad een mooie gedachte. Ik houd enorm van regenboog(kleuren). Het maakt me blij en ik denk dat dat voor veel mensen zo werkt.

    Erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi gebaar, en een prachtige gedachte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie gedachte bij zo iets prachtigs als de regenboog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi blog, heel herkenbaar ook! Het is een prachtige gedachte...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooi gebaar,gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie regenboog, mooie gedachtes en mooie foto's!
    Lieve groet,
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief gebaar en wat een mooie regenboog.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi Petra!! De kleuren van de regenboog maken ons zielsverwanten...! Prachtige foto's ook... de natuur is een kunstwerk van formaat ;)! Veel liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een betekenisvol bericht, je hebt er een mooi verhaal van gemaakt.
    en je regenboog straalt - alleen al ernaar te kijken maakt gelukkig!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...