zaterdag 26 mei 2012

Enthousiast!

Ja..dat ben ik en het wordt alleen maar meer...enthousiast over en apetrots op mijn planten op mijn moesbalkon. Het groene volkje doet zó haar best om ons te voorzien van allemaal lekkers!

Lekker pittige rucola...


malse veldsla...


 ronde worteltjes die je onder die mooie bos groen al kunt zien!


Yammie...dit worden aardbeien!!


en dan toch...na veel bemoedigende woorden van mij ;)...laat de minikomkommer zich zien!  Ik was daarmee waarschijnlijk wat te vroeg en was het nog te koud voor hem...of haar. Dus weer opnieuw gezaaid en zie...


ach ja..ik kan nog heel veel leren als het om moesbalkonieren gaat. Ook hier in mijn kruidentuintje..laten  de lenteuitjes zich nog niet zien...wie weet...


De pluksla heb ik al drie keer geoogst en nogmaals wordt mij een heerlijk maaltje gegeven!


Deze week was ik bij vrienden en kijk eens waar zij mij mee hebben verwend!!


Ik wist echt niet wat ik zag...wat een heerlijk kado! Ze hebben inmiddels een mooi plaatsje gekregen en ik heb al kunnen oogsten! Zo lief hé!

Enne...over lief gesproken....

 
Dit is Teun, het hondje van mijn zwager en schoonzus. 

Smelt.....

10 opmerkingen:

  1. Geweldig ... kan me helemaal voorstellen dat je enthousiast bent over het groeien en bloeien !
    Ze zien er allemaal heerlijk groen, mals en fris uit :o) (je tomaatjes en de paprika's ...ook akl )
    En Teun .. heel lief en beetje ondeugend ?...
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n oogst:) Dat is echt genieten! En Teun is echt een schatje, maar hij kijkt ook wat ontdeugend;) maar dat mag ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijke he! wij zijn ook 'stadsboeren'. het geeft zoveel plezier om al die groeten en kruiden te zien groeien & bloeien. en wat smaakt eten van eigen teelt!
    jouw groenten doen het wel heel erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel voor je reactie op mijn logje.
    Wat een heerlijkheden op jouw balkon zeg! Geweldig. Onze rucola doet het ook heel goed, vind dit zo lekker! Dus elke dag eten we er van. Helaas ook veel slakken in de tuin die alles wel lusten, zelfs pepermunt! Maar de groenten die het overleven eten we lekker op, verser kan niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Petra, jij hebt beslist groene vingers!! Wat ziet het er allemaal geweldig uit! Heerlijk he, om zo te genieten van je eigen oogst! Het voordeel van tuinieren in bakken is dat je weinig of geen onkruid hebt, het nadeel dat je veel water moet geven. En aangezien ik ook ooit jaren geleden met een daktuintje ben begonnen, ben ik benieuwd of jij ook een keer voor een 'echt' landje gaat :)! Heel fijne Pinksterdagen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat het kweken je zo goed gaat, de plantjes hier buiten doen het ook wel aardig maar de stekjes nog niet zo. Lijkt me inderdaad geweldig om een lekkere salade te maken met groente uit je eigen moes tuintje.

    Fijne zondag nog,
    Liefs Micehlle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat leuk he al die groent op je balkon ,ik heb ook een kleinmoestuintje aangelegd achter in mijn tuin van een vierkante meter super leuk zal het eerdaags ook een tonen en wat een snoepie die teun.gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Er gaat niks boven oogsten uit je eigen tuintje.
    Heerlijk !!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk beestje, die Teun. Ik kan geen hondje weerstaan, moet je die blik zien!
    Petra, wat heb je een hoop heerlijks "verbouwd".. Ik kan d'r bijna "jaloers" op worden.., hier allemaal onkruid in het moestuintje, ik heb het er nog niks aan gedaan dit jaar. Ik vrees dat het nu te laat is. Daarom geniet ik extra van je foto's!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, wat ziet dat er allemaal groen en fris uit. Mooi hoor! Dat wordt smullen.

    En Teun ziet er inderdaad wel heel lief uit....

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!