Dit is toch zó leuk!

Zoals jullie waarschijnlijk inmiddels wel weten...ben ik nogal van de opruimerige. Ik hou van rust en ruimte om mij heen en het liefst dus weinig spullen.

Nu komt het weleens voor dat ik iets naar de kringloop heb gebracht waarvan ik later denk...ai, dat had toch nu wel handig geweest. Maar ach...dat biedt dan weer ruimte voor creativiteit!

Maarrrrrr.....er is weleens een keer geweest dat ik dacht...waar zijn al die mooie houten spulletjes toch? Die van de kinderen zijn geweest toen ze klein waren?

   Oh die heb ik nog liggen...even zoeken...maar nergens te vinden. Na echt heel lang zoeken kreeg ik al vervelende kriebels...ik zou toch niet??? neee!!!! toch????

Wacht...misschien heb ik ze aan mijn moeder gegeven...ja, dat zal het zijn! Want wij hebben onderling nog weleens een levendige kringloop van spullen ;).
Maar nee...ook niet bij haar, zij had nog wel als oplossing dat zij ze ooit (met mijn toestemming hoor) op marktplaats heeft verkocht. 

Zou zomaar kunnen...

En dat laatste heb ik dus maar als waarheid aangenomen...een hele tijd....

tot.....

deze week! 

Dochter gaat haar kamer opruimen (is al leuk! ;)) en vindt daar ergens achter in een lade een  doos...een grote doos....
Wat zou daar nu in zitten??
 
Jullie raden het vast al!


Een enorme schat aan lijstjes, boekensteunen, kapstokje en nog meer mooi houten speelgoed met voor mij een speciale waarde.
 
Dit popje was het allereerste zonnekindpopje wat ik ooit eens kocht op een beurs. Nog lang voordat ik zelf een gezin zou krijgen.
Voor mij was dit toen een eerste kennismaking met deze poppen en ik was op slag verliefd op dit kleintje!


Ik zie dat ze wel een opfrissertje kan gebruiken, leuk...daar ga ik aan werken.

Leuk hé...deze schommelkabouter! Doe je toch niet weg?! ;)


 Natuurlijk mocht één lijstje meteen de jaartafel sieren!

 
  Yesss...wat ben ik toch een wijs en verstandig mens om heel mooie dingen tóch te bewaren ;);)

Pfieuwwwww......


Ja hoor Mo..de doos is leeg!

Reacties

  1. Leuk verhaal en mooie spulletjes ♥

    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk he dat het weer boven water is gekomen.
    Ik kan dat gevoel,ik zal het toch niet weg gegooid hebben!!!!!
    Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat een mooie hebbedingetjes allemaal.
    Wat goed dat het toch nog ergens was.
    Kun je weer heerlijk van genieten.
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat een lieve spulletjes ja daar kan je ontroerd door raken ,zijn vaak dingen met een verhaal fijn dat je het nog hebt Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke verrassing :0)
    Probeer te reageren met mobiel...

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat heerlijk dat je die doos weer hebt gevonden!! Terwijl je je er al bij neergelegd had, dat je deze geliefde spulletjes nooit meer zou zien! Geniet er maar extra van, wat een heerlijk verhaal!! Fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk verhaal en herkenbaar. Ik heb ook zoveel weg gedaan. Waar ik al jaren spijt van heb. Maar ja je kan ook niet alles bewaren. En het probleem jaren later denk je had ik maar nooit. En dan is het te laat.

    Maar gelukkig deze schatten heb je nog. En uit lenen nooit doen, want terug krijgen ho maar. Is mijn ervaring.

    Succes met het genieten hier van.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat je spulletjes na lange tijd weer zijn opgedoken. Zo hoop ik ook nog eens een doos terug te vinden, maar vrees dat dat niet zal gebeuren.
    Ik heb soms opruim buien waar ik later spijt van heb.
    Geniet weer van je spulletjes, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, ik ben op zijn tijd ook zo'n opruimer maar heb daarna regelmatig spijt van mijn acties.Het ergste vind ik dat ik mijn zelfgemaakte trouwjurk heb weggedaan waarom ????ik snap het nog steeds niet dus tegenwoordig bewaar ik toch wat meer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat de doos toch weer boven water is. Sommige zaken bewaar je vanzelf blijkt maar weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gelukkig maar, het zou toch jammer zijn als dit weg zou zijn geweest. Ik ben niet zo van de opruimerige, hoewel ik wel buien heb, en dan moet ik oppassen. Een aantal dingen wil ik echt niet weg doen, mooi houten speelgoed, lego. Hoewel ik het soms dan wel weer aan iemand weggeef, zoals mijn eerste zelfgemaakte baby pop voor oudste, die hem niet meer hoefde. (was ondertussen al 10)Zelf vind ik dat nu, na 10 jaar, nog jammer.
    Nog een fijne zondag, groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank voor je berichtje op mijn weblog!
    Altijd leuk om nieuwe weblogs te bezoeken en te ontdekken dat er gedeelde passies zijn!
    De foto's van Frankrijk, de haakwerkjes, de poezen, het houten speelgoed, helemaal leuk!!
    Warme groet, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben pas verhuisd en het is zo leuk om spullen weer tegen te komen die je al zo lang niet meer gezien hebt. Trouwens, een paar van jouw spulletjes zijn voor mij heel erg herkenbaar. Ook de rust en de ruimte die je weleens nodig hebt...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk logje! En tja, als ik de lades onder mijn bed toch niet eens had opgeruimd, dan lagen ze nog steeds bij de 'kringloop' of bij een 'marktplaatsbezoeker'.. ;)

    Liefs, Annabel
    http://annabelhappylifetime.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  15. heel herkenbaar (behalve dan dat ondanks dat ik altijd veel weg doe ik nog steeds te veel overhoud...)ik ben zelf na mijn verbouwing 3 jaar mijn verwisselbare platen van mijn de noest silhouetlamp kwijt geweest. In die tijd ook heel veel naar de kringloop gebracht en dacht ook "ik zal toch niet..." Op een gegeven moment het maar los gelaten en een paar nieuwe platen aangeschaft en toen op een dag toen we de hele vliering weer eens leeg halen kwam helemaal achterin een doos te voorschijn met.....mijn platen!!!!!!! Ik dolblij met deze keer geen sigaar maar silhouetten uit eigen doos ha,ha. Jouw spulletjes zijn ook schattig (vooral die schommelkabouter wat een leukertje) dus kan me voorstellen dat jij ook blij was met je eigen cadeautje. groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...