Nou vooruit dan maar...

nog één keer aardbeien!

 Ze waren bijna te geef en heerlijk rijp dus...

nam ik voor 6 personen:

1 bakje mascarpone
1/2 liter dikke yoghurt (boeren of griekse), je kunt ook gedeeltelijk kwark gebruiken
70 gram poedersuiker (of een ander zoetmiddel)
4 eetlepels aarbeienjam (ik gebruik jam zonder suiker)
500 gram lekkere aardbeien in kleine stukjes gesneden
12 lange vingers in stukjes


Klop met een garde of mixer de mascarpone, de yoghurt en/of kwark en de suiker door elkaar. Roer de jam door de aardbeistukjes (snoep daar alvast iets van ;)).
Verdeel het yoghurtmengsel over 6 schaaltjes en roer er met een lepel heel snel wat 'aardbeienheerlijkheid' doorheen. Vervolgens roer je in elk schaaltje wat lange vingerstukjes.
 
Meteen opdienen en smullen maar!

Reacties

  1. Heerlijk!
    Ik heb vandaag ook aardbeien gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zal erg lekker smaken!
    groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, heerlijk recept! Ik heb nog een restje aardbeien in de moestuin.. komt goed ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat ziet dit er zaaaaalig uit! Mmmmmmmmmmmmm...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, dat ziet er lekker uit.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmmm... dank voor het delen van je recept!
    Groet,
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmmmm. dat smaakt naar meer.
    Groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk!
    Vooral "lekkere aardbeien".
    Ik heb net een paar boterhammen op, anders zou ik spontaan trek krijgen.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Yummie, wat was dat heerlijk!! En het ziet er ook zo feestelijk uit!

    Liefs, Annabel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mmm, lekker. Dank je wel voor het recept.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...