maandag 6 augustus 2012

Terug op de basis van Het lieve leven...

na een paar weken te hebben genoten van het heerlijke Franse land...


waar dit ons uitzicht was....


bezochten we veel kerken en een prachtige abdij.


Hier had ik graag een retraite willen houden...wat was ik in de ban van dit mooie plekje!!


Komt misschien nog weleens een keer!


O ja...feest hadden wij ook nog want ik was jarig!


Wandelingen in een parc du chateau waar de ganzen een lekker schaduwplekje hadden ontdekt...


Zon, zee en strand...


Ook bezochten wij de tuin van Monet en ja...ik snap helemaal wat hem zo inspireerde...


Natuurlijk heb ik nog lekker gehandwerkt. Hier ligt mijn haakwerk op dat leuke groene stoeltje en...let dan vooral op die mooie tegelvloer!


En toen weer naar huis. Alles zat mee, we vertrokken mooi op tijd. Hmmm..wat is dat voor een raar geluid??? Toch niet de dakkoffer hé...in een visioen zag ik onze tassen al over de snelweg vliegen! Nee..geen tassen maar wel rook en de geur van verbrand rubber. Ai...onze achterband bleek in één klap helemaal leeg te zijn. Totaal aan flarden en tsja...dat rijdt niet zo lekker ;).


Geen ANWB of iets dergelijks in Frankrijk, dat mag niet omdat de snelwegen vaak tolwegen en dus in particulier bezit zijn. Gelukkig kwam er wel een dépannageauto die ons prima geholpen heeft waardoor wij na anderhalf uur weer op pad konden gaan. Een paar uur later waren we weer gezond en veilig thuis.

Voordat ik dit blogje afsluit wil ik jullie uitnodigen om eens een kijkje te nemen op dit leuke blog (klik)!



Zo moeder...zo dochter!

16 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's Petra, zulke mooie gewelven.
    Van Happy Lifetime wordt een mens ook wel Happy.
    Trouwens, uw blog heeft een mooie gedaantewisseling ondergaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk nog toch eens wat een prachtige banner je hebt gemaakt, echt een plaatje! Heerlijk dat jullie zo genoten hebben en.. weer veilig en wel thuisgekomen zijn!! En genoeg inspiratie opgedaan hebben om weer een heleboel fijne momenten met ons te delen! Ik ga meteen even kijken op deze nieuwe blog, leuk zeg! Lieve groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik blijf hier vandaag maar op je blog om te kijken naar die prachtige foto's. Waan me ook even in de tuin van Monet. Schrikken wat de autopech betreft.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou..., waar zou ik beginnen.. Bij je foto's, je blog in nieuwe stijl of de blog van je dochter?
    Tjonge Petra, wat een kanjer van een foto, en dan bedoel ik de zuilen in de basilique.. Heerlijk om even mee te genieten via jouw foto's..
    Nog van harte met je verjaardag en zeg tegen je dochter dat ze schitterende collage pagina's maakt!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's! Wel schrikken, zo met die band.

    groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eén woord: HEERLIJK!! Ik krijg weer helemaal ons vakantiegevoel terug met deze mooie foto's! En aangezien ik nu trek heb, blijven die gebakjes maar in mijn hoofd hangen, want die waren toch wel heel erg lekker! ;)

    Liefs, Annabel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezellig dat je even bij me langs kwam, altijd goed!!
    Je hebt een heerlijke genietvakantie gehad..en jarig, nog
    gefeliciteerd....
    Nu gelukkig veilig thuis!!!

    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Petra, wat fijn dat jullie weer veilig terug zijn op jullie honk!
    Ik kan me zomaar voorstellen dat je heimwee krijgt naar deze prachtige plekken, maar ik weet ook dat je dol bent op je eigen stek.
    Wat een mooie foto's, ik krijg meteen zin om op pad te gaan en dat heb ik niet zo snel ...
    Lieve groetjes van Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat een mooie foto's. Wat fijn dat je een goede vakantie hebt gehad. Jammer van de klapband natuurlijk......

    En je dochters blog ziet er goed uit hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie foto's heb je gemaakt, ziet eruit als een top vakantie. Prachtig die vijver en die zwanen!
    En alsnog gefeliciteerd met je verjaardag =)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. PrachtiG die foto s vooral die monet zo heerlijk om bij te dromen ,en het blog van je dochter ook hartstikke leuk ,gezellig dat meer weer bent en nog gefeliciteerd hoor Gr. Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig die foto's! ziet eruit als een heerlijke vakantie:) En nog gefeliciteerd met je verjaardag! De achtergrond van je blog vind ik ook erg mooi! Ach, gewoon weer genieten hier:)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hoi Petra wat een mooie foto,s en de taartjes zien er ook goed uit , liefs Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn gezond en wel weer thuis.
    nog gefeliciteerd !!
    mooie foto's maarruh dat haak werkje wat wordt dat ??
    Dat is op de foto niet te zien en ik ben wel nieuwsgierig :))
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha Petra, fijn dat je weer heel thuis bent zonder ongelukken! Je vakantiefoto's zijn leuk, heerlijke vakantie heb je gehad volgens mij! Ik heb meteen op je linkje naar dat - inderdaad heel leuke - blog geklikt en nu lees ik je laatste zinnetje. Trots zou ik zijn op zo'n kleurrijke creatieve dochter!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!