Zomermens...

Hoewel ik intens kan genieten van al het moois wat de natuur ons biedt...



wat een schoonheid, elk jaar weer opnieuw...smullen!


Mijn kleine maar oh zo trouwe moesbalkon mij nog steeds verwent met een heerlijke en gezonde oogst....


Een avondwandeling langs het strand elke dag weer een ander prachtig schouwspel laat zien van zon en kleuren...


meeuwen mij elke keer weer opnieuw vertederen...


Toch... kan ik mijzelf geen zomermens noemen. Het is, ondanks het genieten, gewoon niet mijn seizoen.

 Zeker met deze zonovergoten warme dagen neem ik het allerliefst plaats bij mijn kacheltje ;)


Steeds weer even opfrissen achter de ventilator en dan weer iets doen. Want ja..ik ben graag bezig!

Nieuwe knopjes op de keukenkastjes zetten bijvoorbeeld!!



Handbeschilderde porseleinen knopjes die Annabel (klik) , haar zus en ik in een leuk winkeltje (klik) ontdekten.


lekker blauw ;)!

Reacties

  1. Ha Petra, de knopjes zijn inderdaad fantastisch! En ik zit al de hele middag naast mijn vriendje de ventilator! Ik kom tot niets...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's en een heerlijke oogst.
    Schitterend zijn de knopjes,groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zonder ventilator was vandaag inderdaad een heel stuk minder aangenaam geweest, maar ik kan mijzelf denk ik wel een zomermens noemen. De zon en de warmte zijn voor mij toch goede ingrediëten voor een goed humeur! ;)
    En ja, die deurknopjes blijven geweldig! Mooie foto's ook!

    Liefs, Annabel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moet eerlijk zeggen Petra, dat ik ook meer van de lente en de herfst ben, een mens van de tussenseizoenen dus!! Ik verlang nu al naar de geuren en kleuren van de herfst heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik voel helemaal met je mee! Elk jaar kijk ik uit naar de zomer, maar vandaag zei ik tegen m'n man: eigenlijk houd ik veel meer van de lente en de herfst..! Ik vind alles wat de zomer biedt prachtig, behalve de extreme warmte. En toch hebben de lente en de herfst meer ontluikingen.. (beetje krom woord, maar ik kom even niet op een beter woord..)

    Groetjes, elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En daarom vind ik het zo heerlijk om in Nederland te wonen.... 4 seizoenen met elk hun charme.
    Straks de herfst..... Mmmmmm mooi en heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik houd wel erg van de zomer al vind ik dat alle seizoenen wel iets hebben wat een mooie knopjes ben ook gek van blauw,
    Maar over het spinnen ja heb ook buiten gesponnen heerlijk onder mijn appelboompje en de fan in de buurt ,kan toch echt niet stilzitten dit gaat prima en zo,n heerlijk werk, wat heb je weer een mooie foto s ja iedere keer is de natuur weer anders Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal eens Petra, onze seizoenen naderen met rasse schreden en je ziet ... een kacheltje is altijd nodig! Moest zo lachen toen ik het las
    :- )))
    Ik bewonder je om je oogst, wat een weelde is het toch om zelf iets te kweken.
    Liefs van Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik moet zeggen dat ik me ook heel erg op de herfst verheug. De zomer heeft zo haar charmes, maar als het zo extreem warm weer is, vind ik het niet fijn meer. Gelukkig gaat het komende week afkoelen...
    Mooie nostalgische kast-/deurknopjes trouwens! Ik heb ze in helemaal wit (porselein) van Ikea.
    Zomerse groet,
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Op den duur is het nodig dat het weer weer verandert. Gelukkig hebben wij in Nederland seizoenen.
    Prachtige knopjes en foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gave knopjes zeg, echt schatjes!!! En ook bij mij hebben lente en herfst de voorkeur, dan heb ik het gevoel dat er iets gebeurd... in beweging is..! Je kachel is trouwens een snoepje, wat heerlijk dat jullie nu ook lekker fik kunnen gaan stoken in de koude maanden! Om naar uit te kijken..;)! Lieve groet Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Petra. Wat leuk dat je op mijn log reageerde, 2x zelfs!! Ik zie dat jij een natuurmens bent. Heerlijk die foto's. We zijn rijk dat we kunnen genieten van de afwisseling van seizoenen. Die combinatie van ventilator-kacheltje vind ik echt uniek, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vandaag was het aangenamer, maar nog iets minder is ook goed. Zo'n maaltje zal heerlijk smaken. Mooie knopjes van een leuk winkeltje.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...