donderdag 6 september 2012

Wat doe je...

als de zon je eigenlijk naar buiten lokt


maar je niet weg kunt omdat er een heel groot en zwaar pakket wordt bezorgd...
té groot en té zwaar om het even bij de buren af te geven...
Nou...dan kijk je wat er in huis is en vandaag was dat genoeg om een heerlijke luchtige appelcitroencake te bakken!



Heerlijke nieuwe oogst appelen en de zomerse frisheid van citroen.

Zien jullie dat steelpannetje...dat is net zo oud jong als ik!


Je hebt nodig:

2 appelen
1 zakje vanillesuiker of  1,5 eetlepel zelfgemaakte vanillesuiker (klik)
citroensap en de rasp van 1 citroen (liefst een biologische en anders wel heel goed boenen hoor)
80 gram suiker
85 gram bloem + 15 gram custard
100 gram boter, gesmolten maar niet warm
2 eieren
1/2 zakje bakpoeder
abrikozenjam

Verwarm de oven voor op 160 graden. Schil de appelen en snijd ze in dunne schijfjes. Meng ze met het citroensap, de rasp en de vanillesuiker. Klop de eieren met de suiker net zolang totdat het een heel luchtig geheel is. De kleur moet echt roomwit zijn en het geheel is diklobbig. Meng de gesmolten boter er vlug doorheen en spatel daarna de bloem/custard en bakpoeder met een paar slagen doorheen. Probeer zo min mogelijk te roeren want dan haal je de lucht eruit. Als laatste spatel je de appelschijfjes erdoorheen. Doe het beslag in een platte vorm (boterkoekvorm bijvoorbeeld).

Bak de cake 40 minuten en bestrijk hem meteen uit de oven royaal met abrikozenjam.

Mooi geel beslag door de citroenrasp en custard. En nu...de oven in!

O ja...en wat zat er nu in dat grote pakket.....
Dit!

Pip bewaakt de snoepjes...háár snoepjes ;)
Geen leuke wolletjes hoor...maar wel iets waar je geld op kunt uitsparen en ja...dan komen de wolletjes toch wel weer in zicht!
Ik maak niet snel reclame op mijn blog maar nu ga ik het toch doen ;). Ik was ook heel blij toen ik de tip kreeg!
Bij  Zooplus.nl (klik) kun je alles heel voordelig voor je huisdieren kopen en het wordt netjes thuisbezorgd. Prima service!
Snuffel maar rustig rond want er is genoeg keus.
Ondertussen neem ik nog een stukje cake ;)!

18 opmerkingen:

  1. Ik heb je appeltaart meegenomen. Ik ga hem gauw eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze appeltaart ga ik proberen, ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb geen dieren maar die appeltaart wil ik wel proberen.

    Groeten, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja heb ik al eens van gehoord maar ben er ook nog niet aan begonnen.
    die appel citroen cake mmmmmmmm........
    als ie nety zo lekker smaakt als ie er uit ziet !!!!!
    groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmmmmmmmmmmmmmmm, dat ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, denk ik dat er een pracht van een apparaat in dat pak zit, niks hoor. Maar de katten likken hun lippen af en jij ook! Wat ziet die cake er lekker uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammie! Mag ik een stukje op afstand? :-)

    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmmm dat ziet er heerlijk uit, appelcake met appels in vieren(ingekerfd) maak ik weleens, maar met hele citroen en custard ...
    Ben benieuwd !
    Je beestjes zijn ook blij ...ook nog speeldozen ?
    (die van mij kruipt in alles wat nieuw is ...)
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mjam wat een goed idee.
    Die Pip weet wel wat goed voor haar is, hihi.
    Ik ga Zoo eens bij Zoo kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Yummie, die cake is echt lekker! Je mag vaker kattenspullen laten bezorgen en dan cakes bakken! ;) Hebben wij wat lekkers, en de katten ook!

    Liefs, Annabel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Petra , wat leuk dat je langskwam en ja ik zie het , dat moet beslist zo zijn dat jou Pip en mijn Sokje familie van elkaar zijn ;o). Je cake ziet er overheerlijk uit ...
    hartelijke groet Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een heerlijke cake ziet er zo mooi uit die zal smaken gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zooplus is een hele fijn site, ik bestel er ook wekelijks voor mijn huisdieren. Dat kattenzand gebruik ik nu ook een tijdje, fijn spul. Al geeft het wel snel een rommeltje voor de kattenbak.
    De cake ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het ziet er zeker lekker uit , maar wat zit er in dat pak? .liefs Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Maar goed dat ik net een boterham heb gegeten, want de cake ziet er heerlijk uit. Fijn dat je die tip kreeg, de poezen zijn er ook blij mee.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik bestel ook graag bij Zooplus, tot nu toe zeer tevreden.

    En die cake, hmmmmmm, die ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!