zaterdag 8 december 2012

Dit lieve Kerstmannetje...






 
verdient toch meer dan een opbergdoos?
Ik borduurde hem een jaar of wat terug, vlak voor Kerst. En ja...toen was ie af maar Kerst was voorbij...en dus belandde hij bij mijn voorraad stramien..lekker zacht ;)

Het jaar erna..dacht ik niet meer aan het Kerstventje en het jaar daarna ook niet meer...

 
En het is omdat ik deze week een heel leuk borduurpatroontje zag..wéér Kerst...waardoor ik stramien nodig had!
 
 
Jullie snappen vast wel hoe blij verwonderd ik was om dit kleine manneke weer te zien..ik was hem eigenlijk een beetje vergeten....;)
 
Dit jaar krijgt hij een mooi lijstje!

 
En nu ben ik bijna verslaafd aan het borduren geraakt...
 
zó rustgevend!
 
Gezellig weekend nog!

22 opmerkingen:

  1. Maar ook gezellig Gr. Marloeskreatief en dank voor die lieve reacties

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn ook voor het mannetje dat hij gevonden is :)
    Zo'n mooi kereltje mag dit jaar vast een ereplaatsje.
    Groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze verdient zeker een mooi lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een bijzonder en leuk kerstmannetje :o)
    Lief ook het zachte blauw bij rood en beige !!

    Veel borduur en kerst (mannetplezier ....
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk Kerstmannetje Petra! Zo leuk, af en toe die verrassingen in eigen spullen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het een erg leuk kerstmannetje, mooie kleur stramien ook. Geweldig he, om af en toe dingen te vinden die je was vergeten.Winkelen in eigen kasten, eigenlijk. Zo kwam ik nog een hele stapel gehaakte kerststerren tegen. Fijne zondag, groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een snoeperdje Petra, die verdient wel een ereplaatsje deze kerst! Ik ben heel benieuwd wat je nu aan het borduren bent! Eigenlijk zou ik ook wel weer wat willen maken, voor een kerstkaart zelfs nog, maar dat gaat waarschijnlijk niet meer lukken ;)! Heel fijne zondag, ik zal nog even naar je zwaaien vanmiddag als ik naar mijn broertjes verjaardag ga!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is op deze manier bijne een kadootje aan jezelf. Hij is erg leuk overigens.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een super leuk werkje, inderdaad, borduren is erg rustgevend ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lief kaboutertje!! En dat mandje ... schattig Die ga ik zelf eens uit de kast toveren, hahaha
    Op het moment ben ik ook aan de borduur ( heel langzaam).
    Ik vroeg me af waar jij dat mooie, soepele stramien koopt.
    Ik heb nu ook zoiets maar dat is uit een pakketje.
    Zo ga ik lekker verder, fijne zondag
    groetjes Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig kerstmannetje. Die verdient zeker een mooi plekje. En ja, borduren is heerlijk rustgevend hè, zo ervaar ik dat ook. Steekje voor steekje ontstaat er iets moois onder je handen. En er zijn zo ontzettend veel prachtige patronen te vinden. Dat is dan misschien wel het enige niet-ontspannende deel van het borduren: de keuze-stress, haha.
    Groetjes en veel borduurplezier.
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lief mannetje. Goed dat je hem terugvond. Ik ben ook heel benieuwd naar je nieuwe boduurwerkje.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi borduurwerkje, helemaal voor nu. Het design van je blog past er goed bij. Fijne dag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leukerd, hij verdiend inderdaad een mooi lijstje.
    Veel borduur-plezier nog ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Veel plezier, ook aan je lief mannetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een mooi borduurwerkje en een lief patroontje.
    Die krijg vast een ereplekje met de kerst.
    Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik denk dat vooral het kerstmannetje blij was dat hij uit de doos mocht en de wondere kerstwereld mag aanschouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ach wat fijn dat hij nu, op tijd voor kerst, tevoorschijn is gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi! Dankje voor je leuke reactie op mijn Dordrecht blogje van Theemutsss..
    Even terugkijken dacht ik, wat is het gezellig op je blog! Leuke post..
    Het lijkt me erg leuk je te volgen..
    Groetjes Lies van theemutsss.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een lief kerstmannetje! Mijn moeder kon ook uren borduren. Als ik mijn ogen dicht doe ziek ik haar zo voor me. Zoals vroeger. Nu is ze tachtig en kan ze alleen het grofere werk nog zien.

    Dank je wel voor je mooie reactie op m'n blog net. ben er stil van. Dank je wel. Ik ga het zo proberen. Wijze raad.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooi kerstmannetje heb je gemaakt, kan je me vertellen waar ik dit super leuke patroon kan vinden?

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!