Het waren roerige...

Kerstdagen.
 Onze cv ketel vond eerste Kerstdag een mooie dag om er de brui aan te geven.
Ach ja...we zullen het inderdaad niet snel meer vergeten dus dat is 'm wel gelukt ;).
 
Maar ik ga natuurlijk niet mopperen op het ruim 15 jaar oude keteltje...hij heeft ons al die jaren van  lekker warm water en een heerlijk warm stalletje voorzien.
 

En ja...aan alles komt een eind dus ook aan een cv ketel. En eerlijk is eerlijk...iets wat 'normaal' is...lekker warm water bijvoorbeeld... wordt nu wel steeds meer gewaardeerd!
 
Maar voordat het hier allemaal weer gaat werken zijn we wel een paar weekjes verder want ja...
 
een likje verf is trouwens ook geen luxe ;)
een oud huis hé..oude verwarming..oude leidingen en dat past meestal niet zo goed met al die moderne apparatuur. We raken er al aan gewend!
 
Verder was het hier in huis een ziekenboeg dus we hielden ons lekker rustig...
een spelletje 'Catannen' bijvoorbeeld.
 

En wat vind ik het fijn dat ik zo hier en daar en zo af en toe een leuk handwerkpakketje meeneem.
 Je weet maar nooit!
 
Dat kwam dus goed uit...een leuk Kerstfreubelwerkje!

 
Gevuld met zomerse lavendel ruikt dit geurzakje heerlijk!
 
En ook nog een lekker ouderwets viltwerkje, ouderwets voor mij dan hé...het is al een tijd geleden dat ik zoiets maakte.
 
 
nu de sneeuw en de kou nog...dan kunnen deze twee mannetjes de jaartafel sieren.

 
Hoezeer ik ook van dit jaargetijde hou...dit jaar voel ik dat het anders is.
 
Het waren niet alleen roerige Kerstdagen...2012 was en is een woelig jaar.
 
Ik kijk uit naar wat meer licht, zon en warmte.
 
Maar...stap voor stap... ik doorleef graag elk moment en dus staat er eerst nog oliebollen bakken op mijn programma...yammie!!
 
 
Bakken jullie ze ook zelf ?
 
Fijne zaterdagavond allemaal!

Reacties

  1. Ja hoor dat sla ik nooit over het hoort erbij ,tradities maar ook genieten het laatste klusje van het jaar maar voor mij is het ook leuk dat dit jaar mijn dochter ook wil gaan bakken voor haar eigen gezinnetje was al bang dat het nooit zou gebeuren ...maar ja hoor het stokje gaat verder ook WW'er leuk bak ze gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi!
    Tsjonge, wat een feestdagen bij jullie.. kapotte ketel, zieken.. Maar lekker gefreubeld! Leuk dat zakje, staat leuk bij je kopjes op de achtergrond!
    Fijne jaarwisseling hoor! En hopen voor jullie op een zonnig, warm en fijn 2013..
    Oja, ik heb de oliebollen gewoon besteld ;)
    Groetjes Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo een kapotte ketel hu dat komt nooit uit ja en dan weet je weer wat het is als er warm water uit de kraan komt.
    hoop dat het gauw verholpen is .
    die mompelmannetjes zijn heel erg leuk nu nog een beetje winter,de olie bollen heb ik al klaar hebben wij vrijdag gedaan zo knus om te doen .
    We hebben dit jaar ook heerlijke berlinerbollen gebakken bollen zonder rozijnen en dan even als ze gebakken zijn door de suiker en kaneel rollen room erin of er op en sdmullen maar.
    succes met de bakkerij ps ik heb vergeten foto's te maken. volgend jaar beter.
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Balen zeg, zo'n kapotte ketel! Omdat hier de griep heerst zijn we heel blij met de gekochte zakjes oliebollen :-)

    Wat mooi, die viltmannetjes. Zo engel-achtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei pech met cv ketel en juist nu ! BAH !! En dat ziek zijn deugt ook al niet. Je hebt je nog aardig weten bezig houden.Lieve poppetjes !
    De tulbanden uit je vorige post zien er lekker uit :) en de foto genomen door je lief vind ik zeer mooi !
    Petra ik wens je nog fijne dagen en een fantastisch nieuw jaar !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aj, wat een ellende als je cv het niet meer doet.. dan pas merk je hoe vanzelfsprekend je vind dat het gewoon vanzelf warm wordt ;) Maar, jullie hadden de houtkachel toch ook nog? Altijd handig in geval van nood! Je hebt, ondanks alle zieken, weer schattige dingen gemaakt Petra! Hi hi, herkenbaar, die viltpopjes is ook bij mij al lang geleden, maar ze zijn echt schattig! Misschien helpt het wel als ze op de kijktafel staan en gaat het eindelijk sneeuwen ipv regenen! Morgen ga ik ook hier oliebollen bakken, al zullen het er niet zo veel zijn als andere jaren. We houden het bescheiden dit jaar! Veel bakplezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoop dat jullie toch een manier hebben gevonden om 't warm te krijgen, gelukkig vroor het niet.
    Wat een schattig borduurtje staat zo leuk met die mokken op de achtergrond, haha, komen bekend voor.
    Veel plezier met bollen bakken en een gezellige jaarwisseling,
    groetjes Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vaak denken we dat we alles kunnen plannen in het leven, maar dan gebeurt er iets waarop je niet had gerekend. Toch is het mooi dat juist die gebeurtenissen ons doen stilstaan bij wat we hebben en dat we daar dankbaar voor zijn.
    Ik wens je voor 2013 heel veel liefde, gezondheid en geluk.
    Lieve groet,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het geurzakje is heel mooi in de wit blauw tinten en de kleine vilten popjes zijn ook zo schattig ......ik hoop dat er in het nieuwe jaar veel warmte , liefde en gezondheid mag zijn en ik wens je succes met bakken ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een pech en dat met de kerstdagen, maar dan leer je warm water en een lekker warm huisje wel weer te waarderen ja. Vroeger bakte mijn moeder ze altijd zelf maar tegenwoordig halen ik en vriendlief ze gewoon kant-en-klaar. Succes met oliebollen bakken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Blijft geweldig, die mompelmannetjes. Daar heb ik er zoveel van gemaakt, samen met oudste! Jaren geleden natuurlijk, toen de boys nog klein waren. Wat een pech trouwens, met de ketel. Wel, happy new year, groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik wens jullie een jaareinde zonder pech en een super 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ah.., wat vervelend als je ketel er mee stopt! Ik hoop maar dat jullie niet in de kou hebben gezeten... Het waren vast heel andere kerstdagen dan andere jaren, ook nog ziek erbij...
    Maar we kunnen het leven maar het beste nemen zoals het is. En gewoon je handwerkje en een spelletje kunnen daar goed bij helpen!
    Petra, goede jaarwisseling en een gezond en creatief nieuwjaar toegewenst..

    Groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is altijd vervelend als je CV ermee stopt, maar met de kerst helemaal. Hopelijk verloopt oud-en-nieuw vlekkeloos, met heerlijk oliebollen!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tsjonge wat vervelend van zo'n kachel, maar zo'n ouwetje heeft al wel jaren zijn best gedaan.
    Dan maar nu flink van de oliebollenieten.
    Heel veel goeds voor het nieuwe jaar, op alle fronten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ach jee, een kapotte ketel is niet fijn. Ik hoop dat je niet lang in de kou heb hoeven zitten.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...