dinsdag 11 december 2012

Hoe een 'blauwmens' dol op rood is...

want dat is zo!
 
Hoe dol ik ook op blauw ben...met Kerst kan het mij niet rood genoeg zijn!
 
Rood/wit en zilver, dat heb ik al járen en het verveelt mij nooit.
 
 
De Kerstboom is in huis en dan is het elk jaar weer heel spannend of...de lampjes het doen. En... nee dus...zoals elk jaar bleven de lampjes uit!
 
Lekker ouderwetse lampjes..als er één kapot is doet geen enkel lampje het meer.
 
Lastig voor mij maar als ik erover nadenk vind ik het best wel een liefdevolle samenwerking tussen de lichtbundeltjes ;).

 
Maar...na heel wat draaien en poetsen...yessss...ineens was er licht!
 
Dan het leuke werkje...kerstversieringen uitpakken!
 
 
Hierbij krijg ik zelfs hulp!!
 
Deze 'open' kerstbal stamt nog uit mijn kinderjaren...
 
 
en dit blijf ik toch zo'n lieverdje vinden.
 
 
De engel als een soort piek...
 
 
en zo staat onze Kerstboom!
 
 
Beetje donkere foto maar ach..dat past wel bij deze donkere dagen voor Kerst ;).
 
 
Héérlijk al dat Kerstrood!! (letterlijk en figuurlijk)

 
en nu begrijpen jullie al vast welke kleuren mijn Kerstborduurtje heeft...
 
 
bijna af dus dat laat ik jullie de volgende keer zien!

14 opmerkingen:

  1. Echte nepkaarsjes in de boom, zo zie je ze nog maar zelden. Mooi rood is niet lelijk zeker niet op van die lekkere chocolaatjes. De hanger lijkt wel wat op je borduurtje van je vorige blog!
    Fijne Kersttijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je boom is mooi,en ik ben ook geen rood type,maar met kerst vind ik het prachtig met goud.En je borduurwerkje is ook al zo mooi,groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, rood hoort bij de kerst. Weea maar zuinig op die lampjes, want volgens mij zijn die bijna nergens meer te krijgen.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben echt van de blauw door dik en dun ,maar toch vind ook ik dit erg mooi Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er gezellig uit. Hier ook weinig rood, maar ik vind het toch erg mooi. Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ook eens lopen stoeien met van die mini lampjes maar die waren zo kapot.
    Ik heb toen ook weer de ouderwetse kaarslampjes weer gekocht.
    Toen bij de hema maar vorig jaar heb ik ook een snoer van 30 lampjes gekocht bij de action.
    En rood is heel mooi en ik zie ook heel lekker :)
    Groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige plaatjes! Ik ben nu wel erg benieuwd.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat is het sfeervol zo bij jou Petra! Het warme rood is een kerstkleur bij uitstek, ook hier verschijnt nu af en toe wat rood vanwege de kersttijd! Hi hi, die lampjes blijven altijd spannend, wij hebben helaas niet van die originele als jij hebt, die zijn wel heel waardevol! Nu nog iets lekkers bakken? En ik ben reuze benieuwd naar je borduurtje!! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. de kleuren zijn voor mij ook echt DE kerst kleuren, en hier worden ze dan ook altijd gebruikt.
    En dit jaar zijn onze lampjes die ook al zoooo lang meegaan helaas stuk er waren geen reserve lampjes meer en we konden ze ook niet meer vinden, dus noodgedwongen toch om andere lampjes maar wel weer kaarsjes , die vinden wij toch echt het allermooist ;o)
    warme winterse groet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Genieten bij jou :o))) Mooi en leuk de herinneringen van vroeger !
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  11. geweldig mooi allemaal! veel kijk-genot!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, dat schaaltje met kerstkransjes is dus nu niet meer zo vol! ;) En mooie foto's, vooral die laatste!

    Liefs, Annabel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je toch een prachtig sfeervol Blog met zoveel dwarrelende lichtpuntjes. De halve Kerstbol in de boom herken ik ook van vroeger en het Kerstmannetje is ook zó mooi geborduurd. Ik wens je een stralende Kerst met allemaal lichtpuntjes op je pad, Roos.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!