Kerstbakkerij...

Misschien vind ik dit wel het allerleukste van Kerst...lekkere dingen maken die er ook nog eens leuk uitzien.

 
Op de school van onze kleine man was een Kerstlunch. En omdat er op dit schooltje kinderen uit allerlei culturen zitten was het idee ontstaan om allemaal iets te maken uit je eigen land.
 
Leuk idee...ik doe mee!

 
Dus gisteren ging ik op zoek naar iets Hollands Kersterigs...en ja, dan helpt het zeker als je een bekende in Blogland bent!
Want wat liet Hanneke op haar mooie blog 'De Gulle Aarde' (klik) zien? Een dennenbrood met kaneel!
Met, zoals we van Hanneke gewend zijn ;), een heel duidelijke uitleg erbij.
 
 
Ik had mijn keus dus al gemaakt en ging aan de slag...een echt makkelijk werkje met een groots resultaat. En de keuken gaat er echt zo heerlijk van ruiken!
 
En natuurlijk maakte ik er twee, één om aan school te geven en één voor straks bij de thee ;).

Nu ik toch aan het bakken was heb ik ook nog een lading Kerstkoekjes gemaakt die bij Annabel op haar blog 'Happy Lifetime' (klik) staan, ook al zo duidelijk uitgelegd!

 
Dit werkje blijf ik heerlijk vinden om te doen. Al die leuke vormpjes en uit een bolletje deeg kun je heel wat lekkere koekjes steken.


Ik ga nog maar eens een lekkere kop thee zetten, smullen dankzij Blogland!

Reacties

  1. Dat ziet er super uit. Daar ga ik mij eens overbuigen.
    Goed idee om ieder kind iets uit eigen keuken cultuur te laten meebrengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk nou, die zijn toch mooi geworden?
    En dat maakt het bloggen juist zo leuk.....iets maken, lekker opeten en dàn
    zien dat anderen er óók lekker van eten. Super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg, die boom! Zo doe ik ook weer ideetjes op in blogland!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk ziet dat er uit. Vooral die kerstboom is heel erg leuk.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan al het lekkers bijna ruiken, zo mooi zijn de foto's op je blog. Geniet er lekker van!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lekkers allemaal, oh en die geur alleen al!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zal het smullen zijn bij jullie! Het boompje staat hier ook op het programma! Weer eens wat anders he, en volgens mij vreselijk lekker.. ;)! Smakelijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja ja dat ben ik ook nog van plan ,en van wie zou die Annabel het hebben ,ook zo een leuk blog lieve groet marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Petra, ik zag je reactie bij Souvenir de ma vie!
    Leuk als je een keer mee wilt doen met Pencil thursday.
    Laat me maar weten!!!
    http://estreachikitu.blogspot.nl/2012/12/pencil-thursday_20.html

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hmmm, die koekjes zien er lekker uit zeg. Mijn zoon is ze nu ook aan het bakken en het ruikt zo lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk ziet er allemaal uit.Eigen maakte koekjes zijn zeker lekker.
    Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier gaan we natuurlijk zo'n dennenboombakmoment inlassen. Ziet er leuk en lekker uit. Dank je, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldige bakideeen :o))
    en ... mmm
    Inderdaad .... ook daar is Blogland een 'lekker"land voor ;o)
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat was dat lekker! Jammer dat alles nu alweer op is, maar gelukkig heb je de recepten, dus kun je het snel weer maken! ;)

    Liefs, Annabel

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat ziet er goed uit!! Misschien kan ik morgen ook nog even aan de "bak" gaan.. Fijne dagen!
    Groetjes Lies van Theemutsss

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mmmmm ...... het ziet er lekker uit !!!
    Voor mij een stukje van je dennenboom met een tas koffie erbij AUB.
    Petra nog een fijne kerstdag met je gezin !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mmm lekker hoor! En ziet er ook nog eens mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...