vrijdag 18 januari 2013

De jeugd van tegenwoordig...


 Net terug van een friskoud winterwandelingetje nestel ik mij op de bank met een warme kop muntthee. 


 Nog voordat ik mijn breiwerk pak bedenk ik mij dat het nu wel een goed idee is om de houtkachel aan te steken. Dus even naar het balkon om hout te pakken...



 Eenmaal buiten hoor ik een geluid wat ik niet meteen thuis kan brengen...ik kijk naar beneden en zie dat de buren keurig netjes de stoep sneeuwvrij aan het maken zijn. En geloof mij...dat is best een klus. Deze sneeuw waar al op gelopen is laat zich niet zomaar wegvegen. Met een schep en bezem werd er gehakt en geveegd! En zie het resultaat....dat loopt een stuk makkelijker.


Dan kijk ik nog een keer naar beneden...naar 'mijn' stoepje....ai, daar is het nog glibberen!


 En hoezo dan...die jeugd? Nou...naast ons wonen een 8-tal studenten, allemaal jongens!

Nu zou je toch van mij, een vrouw van 48, huiselijk type ;) wel mogen verwachten dat ik aan de jeugd een goed voorbeeld kan geven als het om 'straatje vegen' gaat bij flinke sneeuwval. 
Veiligheid voor de medemens toch? Wij wonen aan een laan waar per dag heel wat mensen lopen.

Vandaag was dat dus andersom en stiekem ben ik dan heel blij met die heerlijke jeugd van tegenwoordig!

Ik wens jullie een gezellig weekend!

12 opmerkingen:

  1. Wow! Goed blogje. En ik hou natuurlijk van die naar beneden-kijk foto's. Muntthee ... lekker. Weet je wat ik kocht: speculaas thee. Van Pickwick :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo zie je maar dat we niet alle jongeren over één kam moeten scheren ;-)
    Er ligt bij jullie echt veel meer dan bij ons en dat terwijl ik hemelsbreed maar zo'n 30 km noordelijker woon.
    Groetjes en fijn weekend.
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk logje Petra!! Geweldig dat je dit positieve voorbeeld met ons deelt. Ook deze huismus van 47 heeft haar stoepje nog niet geveegd.. shame on me!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk toch die jeugdige overmoed, drink jij maar lekker je thee ;-))Fijn weekend,groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om te lezen, 'wij' kunnen ook nog wel iets goeds doen ;)
    Haha nee maar je hebt wel gelijk je hebt er soms studenten tussen zitten, pff! Laatst in het bushokje vroeg ik ook of een oudere dame op mijn plek wou zitten en ze bedankte vriendelijk dat dit niet hoefde maar dat ze het fijn vond ik het aanbood, 'want jongeren van tegenwoordig denken hier niet meer aan'. :) Geniet lekker van je weekend..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik, als eveneens 48-jarige, heb ons stoepje ook nog steeds niet geveegd. Maar gelukkig ben ik de enige niet...
    Wat een mooie winterkiekjes, vooral die eerste twee.
    Mmmmm..............muntthee. Ik vind het dubbel genieten als er verse muntthee is, dat is zo'n leuk gezicht in een theeglas of glazen theepot.
    Warme groet,
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke foto's, Petra!
    Van mij hoeft dat stoepje vegen niet zo hoor..
    Kijk, als er oude mensen in de straat wonen dan is het wat anders...
    Maar ik vind het prachtig al die sneeuw!

    fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sneeuw en ijs leveren toch wel prachtige plaatjes op. Het is fijn als je positief verrast wordt door "de jeugd van tegenwoordig".

    Hartelijke groet Frieda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hihi, niks mis met de jeugd van tegenwoordig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Petra, ik wil je even feliciteren met je prachtige dochter! Kan nog net voor haar verjaardag voorbij is.
    Veel liefs en ik hoop dat het weer goed gaat met je,
    Mienke

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!