Vanuit een bijna warm...

 stalletje ;) ... er wordt hier hard gewerkt aan de cv installatie ... wens ik jullie allemaal een mooi, creatief, gezond en vooral liefdevol 2013!
 
En wat deed ik zo...de laatste dagen van 2012?

Ik borduurde!  Een leuk patroontje van Atelier 'het Haantje' (klik) voor een speldenkussentje maar...ik maakte er iets anders van.


 Op de blogs van Michelle (klik) en Annabel (klik) las ik over een 'memory jar' ofwel 'gelukspot'.
Een pot waarin je gedurende het jaar mooie, dierbare en leuke momenten of wensen verzamelt door deze op een briefje te schrijven en in de pot te bewaren.
Op oudejaarsavond open je de pot en dan lees je weer al die leuke herinneringen en kun je zien of er al een wens is uitgekomen.

Leuk hé...deze inspiratie van het jonge blogvolk ;)

Wat is er nou heerlijker dan een bordurend vrouwtje???
 Al bordurend liet ik dit leuke idee op mij inwerken en zo ontstond er voor mij een variatie op de gelukspot.

Een gelukszakje!

 En daar kan ik dan zomaar mijn borduurtje voor gebruiken...


 en weer zo'n leuk randje aan de bovenkant haken!


 Kijk...dit is 'm geworden...hij hangt mooi over een oud stopcontact ;)


en dan nu maar veel geluksmomentjes sparen!

Reacties

  1. ik ben ook helemaal weg van dit idee en ga er zeker nog mee aan de slag. Tot die tijd verzamel ik de momenten in mijn agenda.
    Mooi om zo je borduurtje te gebruiken.
    groetjes, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi! en succes met de verwarming!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk hoop dat ie helemaal vol zit aan het eind van het jaar gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk en succes met het sparen maar dat gaat met jou zeker goed komen :)
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat ontzettend leuk Petra! Zo mooi ook met die kleurtjes en het idee is al helemaal geweldig! Met de warmte die dit uitstraalt hebben jullie helemaal geen nieuwe cv-ketel meer nodig ;) Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee. Leuke blogs ook, van die jonge meiden. Goed om te zien dat er toch wel bij zijn die handwerken leuk vinden.
    Een gelukszakje in plaats van een pot is ook een goed idee. Het ziet er erg leuk uit. Ook je blogheader met de drie koningen viel me meteen op. Mooi zijn ze!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hej Petra, erg leuk bedacht. Ik hoop dat het zakje zo vol komt dat je volgend jaar weer een nieuwe kunt gaan maken. Fijne dag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk en vooral handig he als ze zo lekker bij je komen liggen, wel heel schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij is echt leuk geworden! En, zit er al een briefje in? ;)

    Liefs, Annabel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is nog eens een goed uitgewerkt idee. Flink sparen maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het zakje is heel lief geworden. En straks nog liever met mooie momentjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig borduurwerk, Petra! En wat een leuke lieve foto van de poes op schoot...
    Ik heb de foto al aan mijn poezen laten zien, maar het heeft geen enkel effect.
    Ik heb geen schootkatten, helaas!
    Is je huis al warm en klaar voor de koudeperiode die er aan komt?
    Je kunt nu niet zonder cv keteltje hoor....

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtig borduurwerk. De kleuren doen me aan Noorwegen/Zweden denken. Waarom weet ik niet. Mijn moeder is heel bamg voor poezen maar als ik die van jou zo zie is er toch niks om bang van te zijn? Zo'n mooi dier.

    Memory-jar is een geweldig idee. Ik ga er mee beginnen. Leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Is het nu warm Petra ? Want nu ist niet de moment om in de kou te zitten hé.
    Wat heb jij dat mooi geborduurd seg en een goed idee van je om dit op een zak te naaien. En het gehaakte randje bovenaan maakt het af. In deze zak kunnen veel briefjes zo te zien.
    Zalige foto met poessikatto op schoot, die kunnen dat zo doen hé :) maar kan je het hen kwalijk nemen ? Het is daar zo warm !
    Nog een fijn weekend en vooral een WARM !!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...