Beloofd is beloofd...mijn vest!

Allereerst wil ik jullie hartelijk danken voor de lieve, warme en zorgzame reacties op mijn vorige blogje. Dat heeft mij heel veel goed gedaan!
 
Langzaamaan wil ik het bloggen weer oppakken want ik heb de laatste dagen regelmatig ineens een titel in mijn hoofd...voor een blogje! Zo grappig hé hoe dat dus werkt. Eens een blogster, altijd een blogster? Wie weet!

Mooi meidje hé ;)
Ik heb genoten van de winterkou..wat heerlijk dat we een échte winter hebben gehad.
 Maar net als dat ik op veel andere blogs lees begin ik steeds meer te verlangen naar dat lentegevoel. Dat lentegevoel wat je hebt als je op een mooie dag in maart naar buiten gaat en die speciale lentegeur ruikt..de vogels die geen genoeg kunnen krijgen van hun gezang...merels vooral! 's Middags een kopje thee op het balkon in de lentezon...ja...daar heb ik zin in!

Maar voor het zover is kan ik nog veel plezier hebben van mijn vest wat inmiddels al een tijdje af is. Het zit heerlijk en het is echt zo'n lekker warm vest.
 
Gebreid van Karisma van mijn favoriete garenmerk Drops.

 
Ja ik weet het...álweer blauw ;)...op deze foto wordt de kleur het beste weergegeven.
 
 
Knopen die er precies mooi bij passen kocht ik vorig jaar op de Handwerkbeurs, zo zie je maar hoe verstandig het is om freubelspulletjes te hamsteren!

 
Eenvoud siert voor mij altijd en door een paar leuke details viel ik voor dit model.
 
 
 Het patroon komt van Garnstudio en doordat het model met dezelfde wol was gebreid klopte het allemaal heel mooi.

En dat werkt goed...dus ik ben maar meteen aan iets zomers begonnen!
 

Reacties

  1. Dag Petra, ten eerste, een werkelijk prachtig vest!! Ik ben ook erg fan van Drops, en hun prijzen. Ik brei en haak veel met karisma (een tijdje geleden nog een soort van ierse trui voor oudste gebreid, zelf vind ik het snel te warm voor een kledingstuk voor mezelf), en ook hun alpaca vind ik geweldig. Hun kleuren assortiment zou van mij alleen nog wel wat uitgebreider mogen, m.n. voor de karisma.
    Ik lees dat je ook een tijdje pas op de plaats heb gemaakt, ik ook. Soms is dat nodig. Groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super mooi vest, ik doe het niet na. Ik hou het wel bij een plaid, dat is recht toe recht aan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. fijn dat je er weer bent !!!! En wat een mooi vest zeg en heerlijk als het dan ook nog lekker zit dat geeft weer een voldaan gevoel.
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi om te lezen dat het bloggen vanzelf zich weer aandient.., zo gaan die dingen. Het is een kwestie van je gevoel volgen.
    Wat heb je een mooi vest gebreid, Petra! En zo netjes en gelijkmatig.., wow..
    Leuk dat je de bol wol zo van dichtbij fotografeert, ik had altijd geen idee wat voor wol de Karisma zou zijn..
    Op de foto's lijkt je vest wat meer naar lichtblauw/grijs te neigen, maar de foto van de bol wol laat wel echt blauw zien.. Welke kleur is nu het meest werkelijkheidsgetrouw?

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn om te lezen dat 'je er weer bent', Petra. Grappig wat je zegt, eens een blogster, altijd een blogster. Soms denk ik ook, laat dat blog maar even. Maar dan gaat het toch weer kriebelen en heb ik zomaar weer een berichtje gefreubeld. Leuk om te lezen dat het jou ook zo vergaat.
    Wat een prachtige rode poes heb je! Ze ziet er intens tevreden uit. Je vest is prachtig geworden. Ik ben het met je eens, vaak is het 'hoe eenvoudiger, hoe mooier'. Voor mij is zo'n wollen vest echter veel te warm. Jammer.
    Die Karismawol breit heerlijk hè. Ik had het bij de LTC gekocht voor de popjes die ik voor de cursus gebreid heb. Nu heb ik restjes in een heleboel kleuren, eens kijken wat ik daarmee kan doen.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een werk zal dat zijn geweest, maar hij is erg leuk geworden! De knopen passen er ook goed bij. De poes houdt de wacht zo te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is je vest ongelofelijk mooi geworden!! Echt een juweeltje Petra! En fijn dat je er weer bent hoor, gisteren dacht ik nog: ik mis Petra :))!! En aan het weer te zien kun je je vest nu nog steeds heel goed gebruiken, ondanks dat we af en toe weer een glimpsje van de lente opvangen, is het nog steeds KOUD! Dikke knuf ook aan de poes, Liefs Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je er weer bent en prachtig je vest groetjes marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zowel de mooie rode dame als de vest zijn het aanzien zeker waard. Mooi blog heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hej Petra, fijn dat je weer terug bent. Op je blog voelt het zelfs al een beetje zomers. Prachtig is je vest, zowel model als kleur. Wat zul je er veel draagplezier van hebben. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben sinds kort je nieuwe volger van je mooie blog, het vest ziet er zo heerlijk warm uit.....ik zou er zo in willen kruipen want ik zit nu op mijn werk en de cv werkt neit naar behoren! brr groet,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een ontzettend leuk vest! Blij dat het beter met je gaat en ook fijn dat je vest klopte....ik zit hier met een totaal niet kloppend exemplaar en nog geen idee hoe ik het op ga lossen...
    groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik verlang ook naar de lente!! Maar met dit vest kan het voor jou nog maar beter winter blijven, in de lente heb je daar namelijk niet zoveel meer aan! ;)

    Liefs, Annabel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi,
    Wat heb je een ontzettend mooi kat!
    :)
    En wat knap dat je zo'n vest kunt maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Alle goeds gewenst hoor !!!

    Je hebt mooie plaatjes (foto's ...) laten zien :o)))
    Heerlijk warm en mooi vest heb je gemaakt :o)

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn dat je er weer bent, Petra! En wat een prachtig vest!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Há, wat FIJN! Daar ben je weer!!
    Wat een prachtig vest!

    Lieve groet, Silvia

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...