Verstild...


was het vanmorgen vroeg in het bos.

Grijsgrauw en flink koud

Wat een bijzondere sfeer!


Zelfs nog een dun laagje ijs op het water...


maar gelukkig ook nog wat ruimte om te poedelen...



 Er is hard gewerkt in het bos..hout genoeg voor heel wat warme uurtjes!
 

En net als je helemaal opgaat in de verstilde, ietwat sombere sfeer...

 
zie je dat er ook onder de aarde hard gewerkt wordt.
 
Nieuw leven, nieuwe kracht!
 

Friskoud en voldaan komen zoonlief en ik weer thuis.
 Tijd voor een lekkere kop thee met wat lekkers.
 
En dan..want het is hier heerlijk vakantie...ga ik mij een buigen over de kussenhoesjes die ik onlangs kocht.
 Wat, hoe en in welke kleuren zal ik daar nou eens iets van gaan maken?

 
Zoiets?
Leuk maar voor mij toch te geel...volgens mij had ik nog ergens wittere katoen zien liggen?
 
 
Yepp...bij dochterlief!
Dan zo?


 
 Hmmm...zou het nou de kleur groen zijn of het feit dat de draad van deze groene kleur net een slagje dikker is dan de rest?

 
Ik weet het niet maar wat ik wel weet is dat dit het ook niet gaat worden.
 
Gelukkig hebben we 'op' Scheveningen (zo noemen we dat hier..je woont niet 'in' Scheveningen maar 'op') nog zo'n heerlijke ouderwetse wol en fourniturenwinkel!
Daar vind je altijd een 'kletsje' en een goed humeur én alle kleuren katoen!
Dus vanmiddag nog wat bolletjes ander groen gescoord...
 
 
Zou dit het dan zijn??
 Ik ga maar eens aan de haak ;)
 

Reacties

  1. Heerlijk hè, als je dan toch zomaar ergens het voorjaar ziet ontwaken. Hoe koud het ook nog is, het geeft toch een fijn gevoel en de zekerheid dat het voorjaar nu toch echt niet meer ver weg is.
    Bij het garen waar ik nu mee aan het haken ben, heb ik ook te maken met het probleem dat, ondanks dat alles hetzelfde merk is, niet alle kleuren dezelfde dikte hebben. Lastig is dat. Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
    Geniet lekker van de vakantie!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's en het voorjaar zet zijn intrede in.
    Je granny's worden mooi,en het kleurtje groen ook.
    Heerlijk dat er een fijn wol winkeltje in de buurt is.
    En geniet nog maar van je vakantie,groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn weer een gezellig logje! Mooi die zachte voorjaarstinten in je haakwerk en wat is het heerlijk in zo'n winkeltje rondneuzen. Ik las ooit een boekje getiteld 'Op Scheveningen' van Helga Ruebsahm of zoiets, weet de naam niet goed meer...
    Mooi die sneeuwklokjes, geniet van je vakantie Petra!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve voorjaarskleurtjes, mooi hoor. Heerlijk he, om de bloempjes weer te voorschijn te zien komen! Mooie foto's. Groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om jouw bosfoto's te zien, die opkomende puntjes... Nu weet je wel dat de lente weer gaat komen, maar als je dat dan ziet.. :)! Leuk je haakseltjes, grappig he, dat je soms echt even moet zoeken naar hoe het precies moet gaan worden.. en gelukkig kun je even op Scheveningen terecht voor aanvulling van je wolletjes! Fijne vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie pasteltintjes gebruik je voor je granny. Ik heb van de week ook ervaren dat het koud en grauw is buiten, maar dat aan de andere kant de bolletjes weer hun neus boven de aarde uitsteken en de merels weer op de dakrand aan het zingen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's!!
    Hopelijk komt het voorjaar gauw,
    groetjes Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk verhaal vertel je en heerlijk he dat de lente zijn intrede doet!
    als ik mag kiezen dan zou ik die met het groen doen...maar uiteindelijk moet je toch zelf kiezen.

    gr,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie overgang naar je haakwerkje binnen.
    Fijne dag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heerlijk zo,n boswandeling,en leuk dat haken,,succes

    je hebt een leuke blog ik ga je volgen,neem bij mij ook maar eens een kijkje als je wilt.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's en wat een mooie granny's.
    De kleuren combi heel bijzonder!!!
    Groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo grauw buiten en dan binnen een kleurrijk haakwerkje. Leuk, die granny's.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's Petra en succes met je haakwerkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk he als je de eerste lente bloemetjes weer omhoog ziet komen ^^
    Je Granny's zien er ook erg mooi uit, prachtige kleuren combinaties!

    Ik wens je alvast een heel fijn weekend,
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat er zelfs met die kou onder de grond nog flink gewerkt wordt verbaast mij ieder jaar weer!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...