21 maart 2013...Wereld Downsyndroomdag

 


Voor mijn zoon...

 
Mensen vragen vaak aan mij:
'Wat nou later?' 'Waar gaat hij wonen?'
 
Jij geniet van vandaag
en je zwaait naar een vogeltje
 
Ik leer van jou...
 
 
Mensen vragen vaak aan mij:
'Kan hij ooit leren lezen?' 'Wat is zijn niveau?'
 
Jij geniet van vandaag
en je smult van je pannenkoek
 
Ik leer van jou...
 
 
Oprecht en zonder enig oordeel
schenk jij de mensen jouw liefde, jouw lach...
 
Engel van onze lieve God
die een leven lang op aarde wonen mag
 
Mijn Prins...lieve Florijn
Dank je wel dat ik jouw moeder mag zijn.
 



 

Reacties

  1. Hele mooie woorden Petra... Dagelijks leer ik van kinderen als Florijn, en van hun ouders!
    liefs, Mienke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief, heel lief. Wat een rijkdom. Groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je dat mooi geschreven, Petra. De ziel van Florijn heeft jou als moeder gekozen. Een goede keus heeft hij gemaakt! Jij bent blij met hem en geniet van hem, hij is blij en gelukkig met jou!
    Lieve groet,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi Petra als je de dingen zo kunt zien .
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Florijn zal gelukkig zijn met zo n lieve moeder,gr marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig Petra, kippenvel dit gedicht voor je geweldige zoon..! En wat een vreselijk lieve foto :) Liefs Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi gezegd Petra en wat een lieve foto van Florijn met zijn aapje.
    liefs Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Petra wat heb je dat goed onder woorden gebracht.
    Hij is gelukkig met zo'n lieve moeder.
    En een prachtige foto van Florijn zo lief.
    Grt Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit heb je mooi gezegd Petra, "een bijzonder kind en dat is ie".
    Weet je ook uit welk boek dit komt.....Dik Trom was ook een bijzonder kind! Geniet van elkaar!

    Groetejs,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig, Petra! Ik heb zelf in mijn kleuterklas ook mogen genieten van een aantal kinderen met Syndroom van Down. Wat hebben ze mij en de andere kinderen veel gebracht! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Petra wat mooi geschreven dat je een lieve en goede moeder bent kan ik weten , daar ik jou moeder mag zijn Florijn is een lief en hartelijk ventje die ons nog veel kan leren , als hij een dagje bij mij is hebben wij veel plezier , het is mijn oogappeltje we houden veel van elkaar , lieve petra je kan zeker trots op ons ventje zijn , liefs mam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi gedicht heb je geschreven! Leuk dat er een Wereld Downsyndroomdag bestaat! :)

    Liefs, Annabel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig geschreven, wat een liefde verwoord je met dit gedicht.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig gedicht van een lieve moeder over een lieve zoon met een lieve oma, volgens mij is dit manneke, door onze hemelse vader in een heel warm nest geplaatst. Geniet van elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ontroerend en helemaal ... lief en waar ...


    Fijn weekend,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig gezegd Petra, hij zal blij zijn met zo'n moeder. Je zal veel liefde ontvangen van hem.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ontroerend! Ik kreeg kippenvel toen ik het las. En wat een leuke foto.

    Vooral deze zinnen: "Oprecht en zonder enig oordeel schenk jij de mensen jouw liefde, jouw lach... "

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Stil, dat word ik van dit prachtige stukje. Zij laten meestel ons net de dingen zien die wij missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat is zijn niveau... dat raakt me even diep, dat blijft zo'n rare kijk op dingen. Kijk nou naar Florijn denk ik dan, lekker belangrijk dat niveau. Van Florijn kan je veel leren. Wat een lief koppie:)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lees dit berichtje nu pas, wat mooi Petra wees maar trots op zo'n heerlijk kind en geniet van zijn liefde.En wat een leuke foto!!Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooi gedicht voor dit lieve kind.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. intens, warmte, liefde dat spreekt uit dit mooie stukje tekst.
    warme groet, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve Petra,
    Ik wens jou heel fijne en gezellige paasdagen!
    Lieve groet,
    Mienke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Beste Petra

    Tot ik vandaag op je blog kwam via Lupineke kende ik je niet en nu voel ik een heleboel herkenning. Onze zoon Martin heeft ook Down en zowel de vragen als de antwoorden, het leven en genieten van het moment en de dankbaarheid dat we hebben mogen houden ( hij is aan zijn hart geopereerd, had een compleet AVSD) die je zomaar kan overvallen als je naar hem kijkt, zijn allemaal heel herkenbaar. Hoe oud is jullie Florijn? Martin is net 3 geworden.

    Lieve groeten, Sandra Robben

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooi gedichtje. En wat 'n lekker ding is die zoon van jou!! Superfoto.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een herkenning in jouw gedicht. Wij kunnen ook zo genieten van onze zoon met zijn simpele verstand. Hij kan zo genieten van de eenvoudige dingen. En zegt regelmatig: Ik ben gelukkig. Dan kan jezelf toch ook alleen maar gelukkig zijn? Mensen hebben het altijd over "ongelukkige kinderen".
    Ik zeg dan: deze kinderen zijn gelukkiger dan wij. Ze hebben geen zorgen en zeker niet voor de dag van morgen.
    Groeten van Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...