vrijdag 29 maart 2013

De haan kraaide...

 al vroeg vandaag. Niet alleen omdat wij hier momenteel een ziekenboeg hebben (het wordt écht tijd voor de warme lentezon ;))...


maar ook omdat ik graag Hot Cross Buns wilde bakken, een traditioneel Engels rozijnenbroodje wat op Goede Vrijdag wordt gebakken...én gegeten.
Ik kende het niet totdat ik het járen geleden een keer at bij Josee (klik).
Sindsdien is het ook bij ons thuis een traditie om deze broodjes (het liefst op Goede Vrijdag) te bakken .


Er zijn heel wat recepten in omloop, deze keer bakte ik de Nederlandse versie volgens dit (klik) recept.
Ik gebruikte alleen geen broodmix maar gewoon bloem met gist.

 

Met een bloempapje het kruis aanbrengen...


weer laten rijzen en...zo werden het vandaag Giant Buns...ze hadden er duidelijk veel zin in ;).
Straks bij de thee worden ze gekeurd!


Hebben jullie gisterenavond ook genoten van The Passion?

Ik was aangenaam verrast!

En wat werd 'ons' Den Haag mooi in beeld gebracht..terecht een mooie stad achter de duinen...(zei ze trots ;))

Ik wens jullie heel gezellige en knusse Paasdagen toe.


13 opmerkingen:

  1. MMMM,.... dat ziet er heerlijk uit!!
    Fijne paasdagen,...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor jou ook fijne dagen gewenst! en wat een mooi idee die broodjes. Ik kende ze niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei, die hot cross buns heb ik ook een keer gemaakt, maar toen waren ze mislukt. Bij jou niet zo te zien.
    Fijne paasdagen.
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ga het vanavond bekijken in uitzending gemist lekkere broodjes lijken me dat.
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er lekker en sfeervol uit..
    Ik wens je hele fijne paasdagen toe ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou dat ziet er lekker uit,en ja de passion heb niet echt gekeken maar wel geluisterd erg mooi en indrukwekkend fijne paas

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er heerlijk uit.
    Fijne Paasdagen grts ria.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar lust ik er wel één van, ziet er lekker uit.
      Nee ik heb het programma niet gezien, maar lees net over uitzending gemist, dus dat kan alsnog.
      Fijne Pasen, lieve groet

      Verwijderen
  8. Fijne Paasdagen, ik ruik je broodjes lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er lekker uit die broodjes. de passion heb ik meer geluisterd, maar indrukwekkend is het zeker.
    Fijne paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik moet het nog zien, heb het opgenomen!
    lekkere broodjes!
    fijn paasweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mmmmm ziet er heerlijk uit, fijne paasdagen Petra en hopelijk komt de lente eindelijk eens uit zijn schulp...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie haan!
    Ik heb The Passion op tv gezien, prachtig! Ik heb ervan genoten.
    Zalig Pasen!

    Lieve groet,
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!