vrijdag 8 maart 2013

Grannyaddict...

ofwel...ik kan alleen nog maar denken in de termen van...Granny's squares, Granny's stripes....
Ja...dat is het wat er al dagen met mij aan de hand is...waar ik ben...zijn mijn granny's!!


Even gewoon ergens zitten lukt mij niet meer...dat kan alleen maar als mijn haakwerk in de buurt is.


wat dachten jullie van een verloren momentje op de bank..in goed gezelschap van onze lieve Mo?

's Avonds kijk ik heel graag een aflevering van bijvoorbeeld Borgen, the Killing of Kroonprinses, Koningsmoord en Offer (klik) (deze laatste is een stuk minder bekend maar zéér zeker een aanrader!)


en ondertussen haak ik gewoon lekker door....

Zo was er vanmiddag een flauw zonnetje op balkon maar al genoeg om er heerlijk te vertoeven!


dus dat was weer een mooi haakmomentje...

En dat terwijl er eigenlijk nog wel wat klussen op mij lagen te wachten....maar gelukkig zijn die héél geduldig ;).

Dochterlief bakte om in de stijl te blijven nog een lekkere 'Grootmoeders'cake met citoenglazuur


Heerlijk...het is weekend!!

Ik wens jullie een gezellig en behaaglijk weekend toe.

22 opmerkingen:

  1. Mjammie, die cake ziet er lekker uit met dat witte spul erop. Mooie naam: grootmoeders cake met citroenglazuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. yummy yummy ziet heerlijk uit...groetjes wat een leuk blogje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er lekker en gezellig uit bij jou... Ik herken wel dat je helemaal verslaafd bent... Heb mijn vingers kapotgeprikt aan de huisjes, de quilt moet klaar... Dat je al lekker even op je balkon kon zitten, hier was/is het koud!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne haakmomentjes, genieten!
    Cake ziet er heerlijk uit.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk toch, dat haken, en de cake. Groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou dat is dus verslavend als je aan de granny's begint , ik wacht er nog maar even mee . Ik heb al zoveel verslavingen :)
    Maar wat maak je ervan ik gok een sprei ?
    Goed weekend lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat kan het leven toch zoet zijn ;) Haken en cake, en ook nog een lentezonnetje.. genieten Petra! Helaas valt hier nu weer regen, en lijkt het weer even gedaan met het mooie weer. Voordeel? Kunnen we weer met een gerust hart handwerken, ha ha! Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een fijne haakmomenten nu wil ik ook weer verder aan me baby deken. Je hebt me geïnspireerd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat gezellige foto's met de poes en houtkachel, ik heb helaas geen hond of kat meer in huis en ik mis dat soort kneuterige gezelligheid wel om me heen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Op welk net zijn die tv programma's te zien Petra?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van Granny's vind ik zo leuk dat je zoveel kleuren variaties kan maken en dat maakt het iedere keer weer leuk.En juist voor korte momenten pak je het heel gemakkelijk op.De kleuren die je gebruikt zijn mooi op het wit. Ik duik ook maar eens weer in de bolletjes mand en even bedenken wat ik er van ga maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk om te doen hè, Granny's haken. Het is soms jammer dat zo'n blokje al af is terwijl je net zo lekker op dreef bent. Ik zie allemaal mooie kleurtjes op je foto's. Ben heel benieuwd naar het vervolg!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat ziet er allemaal heel knus en gezellig uit. Voor de afwisseling vind ik het erg leuk om Granny's te haken, voor knuffeldoekjes. Jouw uitgekozen kleuren vind ik erg mooi. Veel plezier nog met haken en een fijn weekend gewenst,

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, je bent verslaafd aan de granny, dat is duidelijk! Ach, ik ken slechtere verslavingen hoor. En moet je kijken wat voor moois er tevoorschijn komt uit je haaknaald... Prachtige kleuren heb je gebruikt, Petra. En het is idd weer om te handwerken, brrr niks aan nu buiten..

    Fijn weekend, groetjes Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit is geen verkeerde verslaving toch, haak maar lekker aan je granny's................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie, zacht kleuren hebben die granny's. Lijkt me heel rustgevend om te doen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Petra bedankt voor je uitgebreide uitleg over de Scandinavische trillers, ik ga ook eens bij ons bij de bieb kijken!
    Ik ben heerlijk aan het haken.... Groet,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leukkk!! Ik vind 't ook zo leuk om te doen! :)

    Liefs, Annabel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige granny's mooie zachte kleuren.
    En de cake met glazuur ziet er voortreffelijk uit.
    Geniet er maar van,groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik kom even op je blog kijken , wat een mooie plaatjes en wat kan het leven goed zijn.
    Dag, Ariane

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Petra wat een gezellig blog heb je, ik ga je volgen en nog bedankt voor je lieve berichtje op mijn blog. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!

Stap uit je stad...

Dit weekend werden onder andere Haagse stedelingen aangemoedigd om eens in hun achtertuin te gaan relaxen. 'Stap uit je stad'...