maandag 11 maart 2013

Het was weer een koud dagje vandaag...




Dus tijd voor iets exotisch!
 
Enige tijd geleden las ik iets (klik) over een granaatappel...hoe gezond deze vrucht is en smakelijk...


Foto internet
oké...dacht ik
 
daarna kreeg ik een heerlijke douchegel met...granaatappel!
 
oké...dacht ik...toch wel een beetje nieuwsgierig ;)

 
vervolgens leek het wel of de naam granaatappel mij achtervolgde! Ineens zag ik allerlei sapjes, yoghurtdrankjes en zelfs thee met granaatappel in de schappen van de supermarkt.
 
oké...dacht ik...en nu wil ik weleens weten wie of wat dat nou is...die granaatappel!

Dus op naar de groenteman en er één gekocht.


Tsja...en dan? Hoe gaan we dat eten?
 
Diezelfde groenteman vertelde mij wel dat ik geen moeite hoefde te doen want hij verkocht de vrucht ook netjes schoongemaakt in een bakje. Maar nee...ik wil dat natuurlijk zelf ervaren...hoe dat nou zit met die schil en al die pitjes.
 
Lang leve internet...dus op naar you tube ofwel 'hoe tjoep' (aldus zoonlief ;)) en ja hoor...daar vind je heel wat filmpjes (klik) met tips en informatie over deze toch wel bijzondere én heel gezonde vrucht.
 
De beste tip was toch wel dat het misschien heel handig is om een rood schort aan te trekken want oei oei oei..de spetters vliegen in het rond bij het schoonmaken.


Maar als dan alle pitjes verzameld zijn...dán is het genieten!
Voor mij dan hé...want sommige gezinsleden vinden het té 'pitterig'. En dat is ook wel zo maar de frisse zure smaak en de structuur maken wat mij betreft alles goed!


Ik deed ze door een fruitsalade...yammie!

En? Kennen jullie deze vrucht al?

18 opmerkingen:

  1. Dus jij had vandaag een granaatappeldagje...!
    Het ziet er allemaal heel verleidelijk lekker uit.
    Ik vond het ijzig koud vandaag, kan best wat hebben normaliter. Straks eerst een lekkere warme douche, want het puntje van m'n neus is nog steeds koud!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de vrucht nog nooit gegeten, althans, niet bewust. Hoor ook regelmatig dat ie zo gezond is. Je fruitsalade ziet er in ieder geval heerlijk uit. En al die vitamientjes kun je wel gebruiken met dit weer, haha.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind een granaatappel heerlijk, maar het geklieder houdt me altijd tegen.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was heel koud vandaag en dan is zoiets als granaatappel heerlijk. Alleen de naam vind ik al prachtig, het sap is heerlijk. Ieder ander product dat er mee gemaakt wordt om mee te reinigen of te smeren is een lust voor het reukorgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik maak de pitjes los in een grote bak onder water gaat echt super goed geen gespat ook van iemand als tip gekregen en ik eet ze heel vel en vaak heerlijk gr marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toevallig aten mijn kleindochter en ik ook een granaatappel. Allebei de helft en dan uitlepelen,ik heb een witte bank moet ik nog verder vertellen haha....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er heerlijk uit Petra, ik zal ook eens op zoek gaan naar deze vrucht!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Petra, ik vind granaatappel heerlijk over een salade of bij een vleesgerecht. Ik doe het zo - zag Jamie Oliver het op die manier doen en dat werkte perfect. Je snijdt de granaatappel door midden, je legt de platte kant van de granaatappel op je naar boven gespreide handpalm en slaat met de achterkant van een houten pollepel op de bolle kant van de granaatappel. De pitjes vallen er nu zo uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Met een lekker recept: http://www.athenaeum.nl/leesfragment/yotam-ottolenghi-plenty-kookboek

    BeantwoordenVerwijderen
  10. het ziet er zo zomerachtig uit: die granaatappel! Prachtige foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het ziet er lekker uit. Ik moet eerst maar een rode schort aanschaffen ;)
    Warme groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb het jaren geleden eens gegeten maar ik vond het niks. Je salade ziet er wel erg lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. IK ga ze ook snel weer eens kopen, lekker fruit salade. Vitamientjes kunnen wij nu wel gebruiken.

    Goed idee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Uhhh... tja, wat zal ik daar nou eens over zeggen..! Niks dus, ik vind ze er wel mooi uitzien maar eet ze nooit! Misschien toch ook eens proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mijn eerste kennismaking met de granaatappel was in Libanon, onze Libanese gids plukte er 1 van de boom langs de weg, brak hem doormidden en gaf me een helft... Ik had geen idee wat ik at, maar vond het erg lekker :) Heb hem maar wel gevraagd wat het nou precies was en toen duurde het nog even voordat ik het pomgranate had vertaald naar granaatappel... Maar om een lang verhaal kort te maken... ik vind ze heerlijk

    tine

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!