Kippig...

Dieren...ik ben dol op ze! Daar is geen twijfel over. En eigenlijk is daarbij geen enkel dier uitgesloten. Maar...van sommige dieren smelt mij hart net even iets sneller...poezen bijvoorbeeld zoals jullie vast al wel weten.
 
En schapen en lammetjes...ooohh..dus op het blog van Balsemien (klik) haal ik mijn hart helemaal op!
 
Maar...dit smeltende hart klopt ook een stuk sneller voor...kippen!


Dat heerlijke getok en gescharrel, ik vind ze zó grappig!
Ik zou ze heel graag houden.
 
Maar ja...dít is ons 'buiten'...zo'n ruime 8 meter boven de grond...


Overheerlijk toeven is het daar hoor...voor ons dan....maar ja, voor een kip?
Alhoewel onze poezenboeven het misschien wél een goed plan zouden vinden! ;)

En daarom val ik vaak op mooie en leuke spulletjes waar een kip (of ehh...haan) op te vinden is...



En wat vinden jullie van deze 'keukenkip' die ik in een klein Frans dorpje vond?

 
En dus met Pasen in mijn achterhoofd ben ik zelf ook maar eens iets 'kippigs' gaan freubelen
 

Heerlijk...zo'n klein werkje. Vroeger heb ik er heel wat gemaakt van kuikentjes tot kip!
 
En nu dan dit kipje...

 
lekker kippig toch?
 
 

Reacties

  1. Het is een schatje en 8 meter boven de grond goed te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Petra, leuk al je kippenspulletjes, is het eerste een chocoladevormpje? Het blauwe kippenservies is echt helemaal TOP!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig! ik heb altijd de kip en hanen motieven leuk voor de keuken trouwens u keuken is leuk en knus....ik vindt altijd leuk om u blogje te bezoeken hartstikke gezellig..groetjes soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig serviesgoed..., oh ..en dan een klein boerderijtje erbij Petra..
    Dat zou goed aan jou besteed zijn. Maar we moeten wat overhouden om van te dromen hè?
    Maar je kipje zit al binnen, hoog en droog op het nestje zoals ik zie, wat een leukerd!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk gebreid kipje zeg. Altijd leuk om te frobelen. Ik vind je servies prachtig, en de keukenkip ook. En je botervorm (of chocoladevorm) ziet er zo heerlijk gebruikt uit. Groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je serviesgoed ziet er prachtig en super gezellig uit. Ik denk dat kippetjes voor mij staan voor gezelligheid en eenvoud. Heerlijk!
    Kijk je ook al zo uit naar mooier weer zodat je weer lekker op je balkon kunt vertoeven en er weer vanalles gaat groeien en bloeien!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kippen zijn erg leuk om te zien rond scharrelen en die geluidjes hihi.
    Misschien dat hier ook in de toekomst er ook wel een kipje in de tuin zal lopen. Net als jij hebben we nu een balkon ( klein) en vervelende buren dus een kip.. dat wordt al helemaal niet wat. Super dat je het balkon hebt afgeschermd met gaas, willen wij ook nog steeds doen.

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, het blog van Balsemien is heerlijk en voorlopig blijven wij maar dromen van zo'n landelijk leven ;-))) En je kipje is snoezig zo met haar eitjes!! Fijn weekend,groetjes Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, heerlijk logje! Ik zou ook dolgraag kipjes willen, maar tja, waar... Ons achterplaatsje is ca 3,5 bij 5 en daar zet je echt geen kippenhok op :( Jij hebt het superleuk opgelost met het prachtige servies en je lieve gebreide kipje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ben je heerlijk kneuterig bezig geweest net als mijn eiwarmers, heerlijk simpel maar o zo leuk!
    Je serviesgoed is prachtig en het Frans borduurwerkje is heel erg mooi.....zo heb ik iets met koeien, en die kan ik helaas ook niet in mijn achtertuin kwijt. Hahhahha

    Groetjes,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een verzameling, alles van hetzelfde. Inderdaad zou ik geen kippen gaan houden op het balkon, maar je hebt er genoeg in huis ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt toch mooie alternatieven voor echte kippen gevonden. Het servies is prachtig en het vers gebreide kippetje is een schatje. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk blauw enleuke kippen gebreid ook

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind de melkkan ook heel mooi. Bijna net zo mooi als jou zelfgebreide kippetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een lieve kip! En lieve poezen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een gezellig logje en dat terwijl manlief en ik net aan het overleggen zijn over de aanschaf van kippen. Dit houdt me niet echt objectief hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke verzameling serviesgoed.
    Ja ik vind het ook prachtig die kippetjes.
    Maar ik denk dat de buren het niet zo fijn vinden dat gekakel.
    Ik zal van de week ook maar wat van paas decoratie gaan plaatsen.
    Een fijn weekend groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat is die super leuk geworden en wat een leuk servies :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...