Koeiendans en nog veel meer lieve dieren...

Wat??? Zo druk???


Een tijdje geleden heb ik mij aangemeld bij Koealert (klik)  en dus kreeg ik afgelopen week bericht dat bij een biologische boer in Hoogmade de koeien vandaag de wei weer in mochten.


 


Wat een feest!! Zowel voor de koeien als voor mij...ontroerend vond ik het om het pure genieten en de dankbaarheid van de koeien te zien. 

En al hou ik absoluut niet van drukte...het idee dat in deze tijd...waarin er zoveel te kiezen valt uit leuke 'Paasuitjes'...toch zóveel mensen op pad gingen om naar de koeien te kijken vond ik heel bijzonder.

Koud was het wel maar gelukkig deed het zonnetje zijn uiterste best.

Een eindje verderop was er bij een andere boer 'Lammetjesdag'. Tsja..als je als Hagenaar dan toch op het boerenland bent..dan pik je dat natuurlijk even mee.

 Hihi...ook heel druk maar oooh zo lief!!!




 De hele kleintjes nog lekker warm binnen



 maar ook buiten waren er al heel wat lammetjes en natuurlijk schapen.

 Zó heerlijk...al dat jonge leven.


En dan op de terugweg naar huis nog even de totale rust opzoeken bij 'onze' paarden, in het gebied waar mijn twee mannen en ik zó graag wandelen



Een mooi begin van de lente!

Reacties

  1. Wat een genot is dat om naar te kijken hé. Ik heb het weleens op de weblog van een boerin gezien en vond dat ook zo leuk! Die grote, toch wel, logge dieren die zo de lucht in springen.
    Schaapjes en lammetjes zijn natuurlijk ook altijd leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig dit zijn heerlijke momenten en ik geniet er nu ook van bedankt lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige sfeerplaatjes Petra. Die koeien zijn zo leuk! Heb het nog nooit gezien, maar ze schijnen echt helemaal 'los' te gaan... De paardenfoto's zijn ook schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow!! En hebben jullie die koeien ook zo horen loeien van te voren? Alsof ze precies weten dat het vandaag gaat gebeuren! Geweldige foto's ook, echt genieten voor zowel mens als dier! Heerlijk dat je ons laat meekijken Petra, om helemaal blij van te worden! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om te zien, ik geniet even met je mee.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk, Hoogmade, daar woon ik maar zo'n 14 km vandaan. Ik woon in een dorp, heb die koeiendans wel vaker meegemaakt, zie het soms vanuit mijn tuin. (Ja, ik ben een mazzelmens!) Het blijft geweldig om te zien en te horen. Je hebt er prachtige foto's van gemaakt, Petra. Waar lopen die paarden? In Meijendel? De sfeerplaatjes die je hebt gemaakt, doen mijn wandelbenen meteen kriebelen :-)
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja lammetjes en de koeien weer buiten dat is de lente !!!!!
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. geweldig,ik ga mij ook aanmelden op die site,misschien nu te laat maar dan voor volgend jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk je bent in Hoogmade geweest, daar woon ik ook dichtbij!
    Het blijft ieder jaar een mooi gezicht om de koeien te zien dansen omdat ze eindelijk weer de wei in mogen. Gelukkig heb ik dit prive heel vaak mogen zien naar dan gelukkig met veel minder mensen hoor!
    Ik ben niet zo van dit soort evenementen ;-)) De paarden foto`s in het avondzonnetje zijn nog mooier!

    groetejs,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  10. geweldig!!
    dat wil ik ook wel eens meemaken, die koeien!
    wow!
    geniet nog maar wat na!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn die beestje weer blij he als ze naar buiten mogen..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie foto's...als dit geen Lente betekend dan weet ik het ook niet meer..;0)
    Heerlijk die " Dolle"koeien...;0)
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie, vrolijke foto's! Die rondspringende koeien :)

    En bedankt voor je berichtje op mijn blog.
    Groetjes,

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie foto's!! Echt leuk, de bruine koe op de derde foto lijkt echt te lachen! ;)

    Liefs, Annabel

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...