Smullen van kunst...

Dit is een logje met veel foto's want ik heb gesmuld het afgelopen weekend!
En ja...dan maak ik veel, heel veel foto's en dan is het moeilijk kiezen welke foto's wel en welke niet te plaatsen.
 Het is mij gelukt...hier dan een kleine selectie ;)...
 
Waar smulde ik dan zo van? Van de kunstroute in onze wijk!
Het is toch zó apart om 'gewone' typisch Haagse huizen binnen te wandelen om te zien wat je 'buren' allemaal voor moois maken!


Zo apart en daarom zó leuk!
Van herenhuis tot zolderetage...er was heel wat moois te vinden.


Deze monoprint is gemaakt door Joyce Weber (klik), zij maakt haar verf zelf en dat geeft een heel bijzondere kleursensatie. Beetje moeilijk fotograferen met glas maar ik wilde dit kunstwerk toch laten zien.
 Joyce werkt ook veel met woorden en heel pakkende gedichten.

 
 Zo leerde ik ook het één en ander over edelsmeden bij Zee Zand Zilver (klik). Verbazingwekkend toch dat zo'n mooi zilveren kommetje uit een plaatje zilver ontstaat door er op te hameren. Allemaal handwerk...héérlijk vind ik dat!

 
Ook mijn schoonzus, Marjan Kuivenhoven (klik) was hier te vinden met haar mooie sieraden.

In sommige huizen was het werk van twee kunstenaars te bewonderen zoals hier...


Sculpturen en Textielkunst...wat past dat prachtig bij elkaar!
 
Ik ben dol op molens!!
 
In dit huis keek ik mijn ogen uit..steeds weer had ik zo'n aahhh en oohh...moment!


Schilderen met textiel...kijk eens wat Inge Duin (klik) daar allemaal voor gebruikt...kraaltjes, knoopjes en héél veel steekjes!

 
En dan deze sculptuur van Agada Oosterbaan (klik)
 
 
Wondermooi!!
 
 
 Ook van haar hand is deze tafel....helemaal met de hand gegutst en geschuurd en daardoor voelt hij heel glad aan. De twee helften passen precies in elkaar. Maar Ada maakt ook andere tafels, het is maar net wat je wilt.

 
Deze tafel heeft geen poten maar zoals je kunt zien dwarsbalken.
Echt helemaal weg ben ik van dit pronkstuk...ik ga sparen!!
 
Inge vertelde mij over deze quilt een leuk verhaal waar zij haar inspiratie vandaan had gehaald...
 
De haast van de mensen is goed te zien in de quilt, dat vind ik zo knap

Aan het eind van de middag liep zij op een dag langs het kantoorgebouw van Europol in onze wijk.
De werkdag zat erop en de mensen gingen naar huis. Mensen hadden haast..dat was duidelijk. Misschien hoopten ze de tram nog te halen of waren ze al aan de late kant voor een afspraak?
Mensen met laptops en aktetassen en...alles in het grijs. Wel veel nuances in de kleur grijs maar...
Hoe zou het er nu uitzien als alles wat kleuriger zou zijn? Dat was de vraag die Inge zich stelde.
En met die vraag in haar hoofd borrelde ideeën, plannen en zo ontstond deze quilt!
 
Ik zou er als 'wolletjesmens' bijna een 'lapjesmens' van gaan worden ;)

Daarna op naar Anneke Roeleveld -Taal ( zij heeft helaas geen site) want...in de folder van de Kunstroute had ik een foto gezien die vanaf het eerste moment mijn hart sneller deed kloppen!
 
Anneke maakt werkelijk prachtige beeldjes. Veel van kinderen of van mensen uit het dagelijks straatbeeld. Omdat zij ook een Scheveningse is maakt zij ook beeldjes van Scheveningse vrouwen en mannen.

 
 Lastig tegenlicht...maar dit jongetje ooohhhh...zó lief! Zien jullie die handjes? Zo fijntjes...


En dit beeldje...ja..jullie begrijpen het vast al...


in het 'echt' nóg mooier!!
 
 
Ik hoor ze bijna praten in het Schevenings dialect.
 
En zo kan ik nog wel even doorgaan...
 
 Ik maak graag een avondwandelingetje door onze wijk en dat is nu nóg veel leuker aangezien ik weet dat er in al die mooie huizen zoveel moois wordt gemaakt!
 
 

Reacties

  1. Wat een mooie kunstwerken laat je zien! Toen ik nog in Amsterdam woonde heb ik vaak een kunstroute gelopen, zo bijzoder om allerlei verschillende ateliers/huiskamers/kunst te mogen zien. Groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig alle fotos vooral die van die 2 boerinen

    elke blog op internet heeft ze apartheid zijn leuke tintje..

    wat leuk dat God ons allemaal verschillend heeft gemaakt...zo kunnen we ook allemaal ook van anderen leuke dingen leren

    groetjes soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig, wat een mooie dingen allemaal en zo inspirerend ook..! Bijzonder dat zo veel mensen de meest prachtige dingen maken waar je helemaal niks van af weet.. wat zijn wij Nederlanders eigenlijk toch een creatief volkje ;) Tot morgen :))))!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi foto's van mooie creatieve uitspattingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fantastisch dat we mee kunnen kijken ben gek op kunstroutes loop ze ook regelmatig want voor mijn gevoel kan je niet dichter erbij komen als zo en de verscheidenheid vind ik ook helemaal leuk ,lieve gr marloes
    P.s wat word er toch veel moois gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel inspireren. Zo'n route maakt de kunst ook voor de "gewone" mens, die niet zo gauw een galerie of ander soort tentoonstelling bezoekt, heel aanlokkelijk.
    Fraaie werkstukken heb je laten zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt me geweldig, zo'n kunstroute!
    Ennuh... mijn moeder is Scheveningse en haar meisjesnaam is Taal - grote kans dat ze familie is van dus ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk Petra, daar hou ik ook van. Hier is het niet in de wijk maar wel in de gemeente. Mooi werk laat je zien en die beeldjes zijn leuk. Veel plezier morgen met de meiden, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke dag moet dit geweest zijn!

    groet,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie kunstwerken! Ik ben helemaal weg van dat werk van Joyce Weber. Ik had nog nooit van haar gehoord, maar wat jij laat zien van haar vind ik helemaal het einde! Bedankt!

    En dan die beeldjes... wat mooi toch als je zoiets kunt maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die tafel wordt leuker en leuker.. ;) Ik vind het beeldje van de twee vrouwens ook heel mooi, dus ik zeg: even lekker sparen (of toch maar gewoon gelijk kopen ;)). Mooi logje heb je over de kunstroute geschreven! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie kunstwerken komen hier voorbij. Prachtig!! Dit lijkt mij enig, om te zien. Zou Agada Oosterbaan familie zijn, zo heet ik van mijn meisjes naam.

    Dit is genieten Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een gezellig blog over de kunstroute. Ik wist niet dat het was... ik woon in het Westland, dus dichtbij en het was een leuk uitstapje geweest! Dat heb je nu er nauwelijks plaatselijke kranten meer zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mooi zeg. en zulke routes zijn inderdaad heel leuk... Bijzonder dat je foto's mocht maken én publiceren. Veel mensen vinden dat niet goed/leuk

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...