Engels gebabbel...

klonk er de afgelopen week in het lieve leven!
 
Want wij gingen er zomaar een weekje tussenuit naar Engeland.
Als echte Frankrijkliefhebster was dat voor mij toch wel een uitdaging ;).
 
Maar...het was genieten met hoofdletters!

 
 Wat een prachtig landschap...
 
 
Onze cottage...daar wil je toch niet meer weg!!

 
 Er was veel moois in de omgeving te zien...


de kathedraal van Salisbury...

 
 sfeervolle oude straatjes...

 
 Je waant je even in een andere tijd...


 rust, eenvoud.
 
 
's Avonds klommen wij de heuvel op....naar de schapen om daar naar de stilte te luisteren.
 
En in die stilte voelde ik mij intens dankbaar...
 

Wat mij opviel in dit, voor ons nieuwe vakantieland,  was de verzorgdheid,
 de netheid om ons heen.
Een bedrijvig volkje volgens mij...die Engelsen!
 
 
 En dat is volgens mij dan ook hét verschil met de Franse landelijke schoonheid.
 
Half ingestorte schuurtjes die gewoon blijven staan totdat ze misschien een keer helemaal instorten...dat zie je niet zo snel in het Engelse land.
 
Beiden hebben hun charmes, dat maakt het juist zulke heerlijke vakantielanden.

 
En als je dan na een lange lange reis weer richtig huis rijdt...
 
word je verwelkomd door een groen en bloeiend Den Haag!


 
 Wat kan er in één week veel veranderen...een explosie van geur en kleur in de hofstad.
 
Het leven is goed!
 

Reacties

  1. Wat fijn dat je het zo goed gehad hebt in Engeland Petra! Ik had je al gewaarschuwd, toch ;)) Prachtige foto's ook, om meteen zin te krijgen om terug te gaan... Neem je ons nog een keer mee en laat je ons dan nog meer van dit moois zien? Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk zo'n weekje weg, dit zijn hele andere foto's dan toen ik ze maakte in Engeland. Wij gingen met school en dan kregen we vooral alle toeristische plekjes te zien. En we hadden erg slecht weer, lang leve de waterdichte legerkisten ;) Je hebt hele mooie foto's gemaakt, een leuk aandenken.
    Welkom thuis ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's, heerlijk zo'n weekje weg.
    En in 1 week tijd is er heel veel kleur bijgekomen.
    Fijne dag gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's dat is zeker een mooie verrassing.
    En wat een leuke straatjes,ik heb mee genoten.
    Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Frankrijk is mooi, maar Engeland ook! Alleen dat links rijden blijf ik echt niks vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto's zijn dat. Wat is Engeland toch mooi.
    Die rust straalt van de foto's af.
    Daar ga je vast nog wel eens naar toe.
    Meestal wel wat koeler dan in Frankrijk, maar dat moet je dan voor lief nemen.
    Of je doet allebei de landen om de beurt in je vakantie :-)
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Petra, o wat een heerlijke foto's! Voor ons was Engeland ook een superontdekking na alle uithoeken van Frankrijk te hebben gezien. Veel bekends op de plaatjes, inderdaad echt genieten... Houd dat fijne gevoel nog even vast!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De landschappen en huisjes zijn zo mooi in Engeland, genoten van je foto's...................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk Engeland!!!!
    Ga de volgende keer ook eens naar Yorkshire of Northumberland of Lakedestrict(Beatrix Potterland) of...
    En meestal hadden wij goed weer en rust als je de kleine weggetjes rijdt en niet de M wegen.
    Geniet lekker na van dit heerlijke weekje.
    fijne zondag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In dat stuk Engeland waren wij vorig jaar ook! En ik wil al terug!! Idd overweldigend mooi! En lekker ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jullie hebben duidelijk een heerlijke vakantie gehad! Mooi zo!! Groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat mooi ,je hebt genoten begrijp ik lieve gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Persoonlijk vind ik Engeland veel leuker dan Frankrijk, m.u.v. het eten dan natuurlijk. Fijn dat je een leuke week hebt gehad.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig! Ik geniet met je mee...

    Warme groet,
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Welkom thuis !
    Fijn dat jullie zo genoten hebben in Engeland :)
    En nu kunnen wij ook meegenieten via jouw prachtige foto's !!
    Lieve groetjes ..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk Petra, Engeland staat ook al zo lang op mijn lijstje. Het komt er maar niet van maar als ik jouw foto's zie moet het echt eens gaan gebeuren.
    Fijn dat je ook zo genoten hebt.
    Heb je een linkje voor me van die gezellige cottage?
    (Dankjewel voor je bezoekjes op mijn FB pagina)
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ohh, ik krijg spontaan heimwee als ik jou foto's bekijk! :-) Jullie zaten ook wel in een prachtig stukje Engeland hoor! Ik moet nog een paar weekjes wachten en dan gaan wij ook weer, Joepie!
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja, een prachtig land, ik ben er zelf 2 jaar geleden geweest en vond het er heerlijk.
    Ik kik ook regelmatig 'Escape to the country' op BBC 1 als ik moet strijken.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...