vrijdag 31 mei 2013

Griezelen...

dat doen sommige gezinsleden van deze ingrediënten...en dat terwijl het toch zó'n lekker soepje wordt! (vind ik dan hé..;) )


en ook zo makkelijk om te maken:

- een flinke struik broccoli
- een paar aardappelen, een ui en wat verse knoflook, alles in stukken gesneden. (ik doe altijd maar wat totdat de pan lekker vol is ;) )
- 3 eetlepels olijfolie
- 4 eetlepels creme fraiche
- waddenzout en vers gemalen peper
- 1 liter groentebouillon (als je niet vegetarisch bent kun je ook kippenbouillon gebruiken)
- verse of gedroogde basilicum


Verwarm de olijfolie en fruit hierin de ui en de knoflook. Voeg daarna de aardappelen en de broccoli toe en schenk de bouillon erbij.
 Dat laat je een minuut of 10 koken totdat alle groente lekker zacht is geworden. Pureer de soep helemaal glad.


Roer door de creme fraiche, het waddenzout en de peper (naar smaak, ik hou wel van pittig) en roer dit als laatste samen met de basilicum door de soep.


Heerlijk met een lekker versgebakken meergranenbroodje erbij!
Na deze lekkere maaltijd (voor de griezelaars was er tomatensoep hoor) was het tijd voor 'Het Haagse lied van de Ziel' (klik).
We hadden een geweldige avond vol zang en muziek.
Het mooie van zo'n avond vind ik dat de mantra's vaak dagenlang om je heen blijven hangen.
Terwijl je bijvoorbeeld de was aan het ophangen bent begin je spontaan een mantra te zingen. Dat maakt 'was ophangen' ineens een heel stuk aangenamer!
Van Mantra naar Mandala...

Woon je in of om Den Haag en lijkt het je leuk om met een groepje samen Mandala's te tekenen?
Stuur mij dan een mail (klik).

Ik wens jullie een gezellig en vrolijk weekend toe!

14 opmerkingen:

  1. Lijkt mij een heerlijk soepje en jammer dat je voor mij te ver woont want ik vind Mandala's superleuk om te tekenen, fijn weekend groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mmmmm .... je lekkere soep is op zeker ?? Maar ik denk dat je een beetje te ver woont Petra ;)
    Want ook ik kleur graag mandala's in, zoals je al wel in mijn blog gezien hebt :)
    Komt dit initiatief van jou ? Want het is de 1ste keer dat ik hoor dat men in groep mandala's inkleurt ? Maar ja waarom ook niet, als er een haak- of brei-café bestaat hé ;)

    Ik wens je nog een fijn weekend .. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een fijn recept voor een overheerlijke soep.En makkelijk klaar te maken.
    bedankt en een fijn weekend,grts ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt mij een heerlijk soepje. Ik ben wel van de soepen, dus dit recept ga ik zeker een keer proberen.
    Mandala's tekenen, ik blijf het een prachtige kunst vinden. Zou graag meedoen Petra, lijkt me heerlijk om te doen, maar heb nu even andere (handwerk) prioriteiten. Maar over een jaar, als de opleiding klaar is, heb ik er misschien wel tijd voor. Dus wie weet....
    Groetjes en een heel fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oew bah, nee dit soepje laat ik liever staan als je het niet erg vind.
    Mooie mandala ben je aan het maken, het zou mij zeker leuk lijken maar het is zo'n eind weg. Ik moet dit ook helaas afslaan ;)

    fijn weekend nog,
    liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker en leuk Petra lieve gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooie mandala's maar of dat soepje lekker is ik heb geen idee ?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het recept ga ik zeker een keertje uitproberen, dank je! Ik teken ook af en toe een mandala, maar niet zo mooi symmetrisch als jij doet. Deze wordt ook prachtig. Misschien kom ik een keertje meedoen in Den Haag met de stembevrijders, lijkt me heerlijk! Warme groet, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat recept klinkt erg lekker. (En ook hier zal een huisgenoot het vast niet met mij eens zijn) Mooie mandala's. Jammer dat Den Haag zo ver weg is. Ik zag je pop, wat is die mooi. Ik heb ze ook heel veel gemaakt, en begin het net weer een beetje op te pakken. Nog een fijne zondag, groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk mandala tekenen, heb ik jaren gedaan en ook les gegeven.
    Maar ik heb het nu te druk met mijn quilts en geen rust meer om te tekenen.
    Als ik jouw tekening zie kriebelt het toch weer een beetje.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijk soepje, ga ik vast eens maken......ik hou wel van groen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo!

    Uw blog heeft onze aandacht getrokken vanwege de kwaliteit van de recepten. We zouden het leuk vinden als u zich zou aanmelden bij Volrecepten.nl zodat wij naar uw blog kunnen linken.

    Volrecepten.nl is een zoekmachine die de beste Nederlandse kooksites en blogs verzamelen van het internet. Enkele honderden blogs zijn hier al ingeschreven en profiteren van het verkeer die wij naar hun sites sturen.

    Om mee te doen met Volrecepten.nl, ga je gewoon naar http://www.volrecepten.nl/registreer-u-voor-de-topblogs-met-recepten

    Breng ons een bezoek!

    Groetjes Magdalena
    Volrecepten.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!