Herkenbaar?

Al zolang ik mij kan herinneren ben ik dol op handwerken. Breien, haken, borduren...voor mij echt heerlijk tijdverdrijf.
 
Maar...als het om verstelwerk gaat...oefff...dan is mijn enthousiasme ineens een heel stuk minder.


Langzaamaan bouwt zich een stapel naast mijn naaimachine waarschijnlijk in de hoop dat deze een keer zelfstandig te werk gaat!
 
En waar gaat het nou eigenlijk om? Een knoop aanzetten, een naadje dichtnaaien, een haaltje in een wollen trui wegwerken...werkjes van niks en als je je even kwaad maakt zó gedaan.
 
En toch kan ik mij er maar moeilijk toe zetten.
Tot....vandaag...
 
Want zien jullie die kleine aap daar zitten, zijn naam is Koosje en ik heb hem gebreid naar het patroon van Jacobus (klik).

 
Koosje zit gezellig naar Pop (klik) en haar knuffeltje in mijn werkkamer. Nu was er blijkbaar een motje in mijn werkkamer (oh help...) die het tussen die drie wel lekker vertoeven vond.
 
 
Gelukkig had het motje aan Koosje meer dan genoeg want dit is de enige schade die ik heb kunnen ontdekken.
 
Koos heeft het even heeeeel koud gehad in de vriezer en nu zit hij dus al een tijdje op te warmen bij de verstelstapel. 
 
Maar sinds vanmiddag...is meneer Koosje weer helemaal opgelapt!

 
Dat moet ook wel want binnenkort komt er een vriendje naast hem zitten en dan wil je er wel een beetje verzorgd uitzien toch? ;)
 

Al het verstelwerk is gedaan...geen straf hoor zo lekker in het zonnetje...dus ik kan weer heerlijk breien!!
 

Reacties

  1. Ja, herkenbaar.... stapels sokken die ik eigenlijk zou moeten 'stoppen', maar zoveel leukere dingen te doen.....! enne wat een mooie pop heb je daar ook zitten!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o zo herkenbaar ik heb er ook niet altijd zin in ,maar idd als je klaar bent lijkt het werk van niks.
    Wat gezellig is je blog weer met nieuwe foto's .
    En met het gezelschap dat je nu hebt gaat vast alles van een leien dakje:)
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Koosje in de vriezer!!!!!!!!!
    Ach, wat zielig voor hem, nu het net zulk mooi weer is moet hij in de kou.
    Hopelijk zijn de mottenlarven nu dood en is zijn buikje weer helemaal in orde.
    Moet mijn Charlotte dan ook maar in de gaten houden, anders vallen in haar ook de gaten.
    Verstelwerk? Verschrikkelijk, ik heb er zo'n hekel aan!
    Liever iets nieuws maken toch?
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nieuwe dingen maken is altijd leuker dan die klusjes. Maarja, als het zich opstapelt.... zelf word ik daar dan onrustig van. Maar met een hobbykamer waar de naaimachine altijd stand-by staat, gaat het bij mij nu een stuk beter.
    En jij bent ook weer door de stapel heen. Toch wel een lekker gevoel, denk ik :-)
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel herkenbaar. Weet ook niet waarom een mens iets heel lang voor zich uit kan schuiven om dat je er geen zin in hebt. Ga je dan aan de gang en het is klaar denk je was dat nou alles, maar ja we hebben er gelukkig allemaal last van....................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. yep herkenbaar ! Het zijn soms luttele dingetjes om te herstellen en toch wordt het op een hoop gegooid die alleen maar groter wordt ipv van het spul direct onder handen te nemen. Je ziet hé Petra je bent niet alleen :)
    Maar zo te zien ben jij flink geweest :)
    Gelukkig is Koosje ook hersteld !
    Heerlijk hé om daarna iets nieuw te beginnen of verder te werken aan het project waaraan men bezig was.
    Have fun !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, Koosje in de vriezer wat een slimme tip!! Gelukkig is hij weer helemaal opgelapt en krijgt hij binnenkort een leuk vriendje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Regelmatig bijhouden werkt het beste. Maar ja, ik kijk ook weleens tegen stapels aan :(
    Die aap is zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel herkenbaar Petra! Pas als er héél lang gezeurd is waar dit of dat nu is en of het al klaar is dan moet ik wel beginnen. Trouwens ik vind soms dat ze het ook wel zelf kunnen; knoopjes aannaaien doe ik niet meer voor ze :)
    Koos is schattig!
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toch gezellig zo die werkjes:-)
    En dan in t zonnetje .. helemaal!
    fijn dat aap van z'n motje is verlost:-)

    Bij mij zijn het spijkerbroeken en trainingsbroeken met gaten of scheuren:0(
    Heb er ook geen zin in!

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sommige karweitjes blijven gewoon langer liggen ;) Ik wissel ze vaak af met iets leuks. Eerst een stukje borduren, daarna dat ene klusje doen enz. Het helpt mij erg goed. Fijn dat het aapje weer hersteld is, kan hij mooi voor de dag komen voor zijn nieuwe vriendje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Toevallig ben ik Jacobus aan het breien nu, leuk om te doen hoor...
    Warme groet, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Herkenbaar hoor, een nieuw project maken is toch veel leuker dan iets verstellen? Maar het geeft wel voldoening dat áls je er toe kan zetten het verstelwerk klaar is.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...