Kijk op het leven...

dat is waar vandaag de Dagelijkse gedachte (klik) een beetje over gaat.
 
 
Niet waar je bent, wat je hebt of wat je doet,
is wat je gelukkig of ongelukkig maakt;
het zijn jouw gedachten erover.
      Dale Carnegie (ingestuurd door: Red. Dagelijkse Gedachte, Leiderdorp NL)           
 
 
 
En...zo bedacht ik mij vanmiddag...dat geldt dus ook voor het weer.
 
De lente van 2013 die ietwat aan de herfstige kant is.


Natuurlijk kun je zuchten en denken dat het niks meer wordt...er is, geloof ik, zelfs deze week nachtvorst voorspeld!

 
Maar dat zijn slechts maar gedachten...en gedachten zijn als wolken...je hoeft ze alleen maar te aanschouwen en uiteindelijk waaien ze vanzelf weer over.


Dus geef ik vandaag alleen maar aandacht aan zomerse gedachten en laat ik al die andere gedachten rustig overwaaien.
 
Het zonnetje doet haar uiterste best en binnen is het lekker warm door de houtkachel.


Ik ontvel wat mooi rode tomaten (inkruisen aan de bovenkant en dan even in kokend water dompelen, afspoelen met koud water en het velletje gaat er heel makkelijk af). Dan snijd ik ze in kleine blokjes en vermeng ze met fijngesneden verse basilicum, fijngesneden rode ui, wat zout en peper.
 
Het geurt hier al zomers!!
 
Dan rooster ik ciabattasneetjes en besmeer ze met zelfgemaakte knoflook/rode uiolie (knoflook en wat ui heel fijn snijden en een paar uur in olijfolie later trekken). De nog warme knoflookbroodjes beleggen met het overheerlijke tomatenmengsel en...smullen maar!!


En zie hier...de kracht van zomerse gedachten!
 
 

Reacties

  1. En in een klap was het bij jouw Zomer, heerlijk blogje kunnen we gebruiken de komende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super lekker, mmm!
    De dagelijkse gedachte is een aanrader he!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou lieve Petra, dit ziet er heerlijk uit!!
    En wat betreft die dagelijkse gedachte? Klopt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heerlijk uit en het weer wordt vanzelf wel beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmmmm, ik hield mijn neus bij het scherm en.... echt waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal OK gedachte!!
    Dit is gelijk een TIP tegen een DIP ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmmmmmmmmmmmm, ik krijg trek van jouw foto's!
    En je hebt helemaal gelijk!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O heerlijk al dat eten op je foto's... De mooiste kleuren en het ziet eruit om in te bijten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er lekker uit zeg, goed idee van jou om dat met ons te delen........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mmmmmm het water komt me in de mond ... mmm ... lekker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie gedachte. Heb ook zo lopen mopperen maar je hebt helemaal gelijk wat heeft het voor zin. Ke tomaten hapjes zien er heerlijk uit het wat loopt me in de mond en het is toch al 10 uur savonds!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O, heerlijk ik kan het bijna ruiken,mmmmmmmmmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk zeg ...
    zo waan je je in mediterrane sferen :o)

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat ziet er lekker uit! Ga ik ook eens maken, lekker bij mijn soepjes tussen de middag.
    Ik geniet, ondanks het rare weer, vol van de lente:) iedere week wandel ik met een vriendin, lekker ergens in het bos of op de hei. Vanmorgen zag het niet lekker uit, maar we laten ons niet zo kennen door het weer. En wat bleek; we hebben heerlijk kunnen lopen:) En droog en een zonnetje erbij:)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Somber worden door het weer dat laat ik me niet gebeuren.
    Van zo'n zomers bord kan ik dan ook al weer blij worden.
    Blij word ik trouwens ook van jouw mooie keukenspulletjes die ik op de foto's voorbij zie komen.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ooh, dat ziet er heerlijk uit. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een icetea met ijsblokjes en citroen erbij en je hebt een instand zomer-gevoel ;) Ziet er lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...