maandag 20 mei 2013

Op een mooie Pinksterdag...

 gingen we vanmorgen naar park 'Sorghvliet' om nóg een keer van de blauwe schoonheid te genieten.
 
 Niet zonnig en ook zeker niet warm maar gelukkig heb ik mijn wollen jas nog niet opgeborgen!
 
Wandelen jullie mee? 
 
Het gaat allemaal om dit bloempje...

 
De wilde/bos hyacinth ofwel de Bluebell. Een mooi blauw klein bloempje wat in Nederland vooral langs de kust van Texel tot in Walcheren te vinden is.



En als ze het ergens naar hun zin hebben..dan groeien en bloeien ze graag in grote getale en kleuren zo velden en bermen diep paarsblauw.

 


Ieder jaar weer is het rond deze tijd iets drukker in het normaal zo rustige Sorghvliet.
Mensen met fotocamera's proberen de blauwe schoonheid vast te leggen en als je dan om je heen kijkt...

 
dan zie je naast dit blauw nog veel meer moois...


meiklokjes...wat een gulheid van de natuur!

 
Dat het af en toe wat regende...is helemaal niet zo erg want kijk eens wat dat voor moois oplevert!
 
 
Ook het fluitenkruid staat weelderig te bloeien en geeft het bos met haar kanten bloemen een waar Pinksterkleed...



 
 
Zoals jullie zien liep ik vanmorgen dus ook met mijn fotocamera...
 
 
en kon ik er maar geen genoeg van krijgen om al die frisse kleuren vast te leggen.
 
 
En...het grote voordeel van deze koele lente is...


dat we van al deze schoonheid extra lang mogen genieten!


10 opmerkingen:

  1. Ah, mooi!! Wat is die bluebell toch mooi. En nu weet ik ook het nederlandse woord. Vooral zo veel bij elkaar geeft zo'n mooi effect. Wij zijn vandaag naar de tuinen van De Wiersse, hier in de buurt, geweest. Eens kijken of ik straks wat tijd heb. Fijne week, groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's, Petra. Dat boshyacintje heb ik ook in de tuin staan op verschillende plaatsen, maar daar is het niet zo'n prachtig blauw tapijt als jij met je foto's laat zien.
    Heerlijk, de natuur, elk seizoen heeft wat moois te bieden, maar voor mij springt de lente er toch wel uit.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's zijn het geworden! Leuk om onze route zo weer terug te zien! :)Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dankzij de regen (en t zonnetje) is het groen zo mooi groen ...
    Je foto's zijn supermooi :0)

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OOOO wat mooooi !!! Prachtige foto's ! Al dat blauw !!
    Heerlijk Petra om ons mee te laten genieten van al dat prachtigs !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WOW!!!! Echt prachtig Petra!! Dank je wel voor het genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Petra, ik zag je blog nog niet eerder..... wat een mooie foto's! Park Sorghvliet..... is dat in de buurt van Den Haag, of ben ik nou helemaal in de war?
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!