Wafeltjes haken...

Hebben jullie dat nou ook weleens?
 
Dat je uit al je opgeslagen patroontjes...die je ooit op het wereld wijde web hebt gevonden...éindelijk eens iets kiest om ook echt te gaan maken!


Want als ik eraan denk wat er hier op mijn computer aan patroontjes en recepten geduldig op mij zit te wachten...laat ik het zo zeggen....ik hoop dat ik dan wel héééél oud ga worden ;).

Maar voor de wafeltjes was de tijd dan eindelijk aangebroken! Ik zocht iets makkelijks om in Engeland te gaan haken.

Eens had ik bij Annemiek (klik) dit patroon gevonden en zij vond het weer bij Karin (klik) (leuk toch hé..dat blogland!)...een patroon wat zeer geschikt is voor pannenlappen.


Kijk...en laat ik daar nou een chronisch tekort aan hebben!
 
Eerder zagen jullie al hier (klik) wat gehaakte exemplaren van mijn hand en die worden dan ook heel veel gebruikt. Maar..ze zijn net iets te dun voor bijvoorbeeld ovenschotels.

 
Nu bak en kook ik graag zoals jullie weten dus leek het mij wel handig om een extra, wat dikker, setje in huis te haken!
 
Een heel makkelijk en leuk patroon met een mooi stevig resultaat!


Ook prima te gebruiken als onderzetter.
 
Ik ben voor dit wafeltjesproject mijn restjeslade ingedoken en vond daar nog een aantal bollen Drops Paris. Mooie, wat dikkere katoen waar ik deze (klik) deken van heb gehaakt.
 
De wafeltjes zijn wel garen(v)retertjes (bijna 1 bol per pannenlap). Gelukkig koop ik áltijd teveel garen...voor de zekerheid...dat herkennen sommigen van jullie vast wel ;) dus ik had genoeg.
 
Tot slot nog een beetje voorpret voor mijn volgende logje...
 

Het is namelijk weer blauwer dan blauw in Den Haag..in dat ene, voor mij zó geliefde park Sorghvliet.
 

Reacties

  1. Oh, dat is toch zo herkenbaar Petra! Alsof je m'n eigen gedachten beschrijft....
    Ook ik verzamel maar voor het vaderland weg!
    Het is wel toevallig, maar eergisteren dacht ik tijdens het koken: "je zou wel eens nieuwe pannenlappen kunnen maken, want dit zijn onderhand vodjes..."
    Jouw mooie gehaakte exemplaren inspireren me helemaal, ze zijn echt schitterend. Bijna weer te mooi om te gebruiken, denk ik dan...
    Je hebt reliëfstokjes gehaakt hè.., denk ik.
    Ik heb ze juist zitten oefenen in de haakrol van Wieke.
    Nou, jij kunt waardig kokkerellen met de Pinksterdagen!

    Fijn weekend, groetjes Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke wafeltjes,.. heel handig in gebruik,..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige pannenlappen, zeg! En handig! Je foto maakt me erg nieuwsgierig ... Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt geweldig leuk die wafels ...
    eenvoudig is zo ook weer zo mooi :o))
    mooie foto's heb je er ook mee gemaakt !
    Fijn weekend !
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn er toch veel mooie dingen om te maken! Leuk zijn ze geworden:) Heerlijk zo'n werkje tussendoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooie dikke pannenlappen waar je niet zo snel je handen verbrand bij het pakken van de ovenschotels.
    groetjes, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeer mooie pannenlappen !
    Geweldig patroontje !

    Warme groetjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk zijn ze geworden! Ik vind de foto met de theepot ook erg mooi! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zijn ze, ik ga ze maar eens opslaan denk ik.... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tja, ook ik heb het patroon opgeslagen. Wil ze graag gaan maken. Maar ze komen op mijn to do lijstje..... En dat is nogal lang. In ieder geval erg bedankt voor je verwijzing naar het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk zijn ze geworden, leuk om als cadeau te geven aan koffie en thee liefhebbers! En wat een prachtige foto! Je maakt me wel erg nieuwsgierig naar je volgende foto's..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn PRACHTIG. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bedankt voor je compliment over mijn keuken!
    Haha, nee ik zal de bak niet verven!
    Wat heb jij mooie 'wafels' gehaakt, dit heb ik nog niet eerder gezien!

    En je laatste foto.. wat mooi die foto met al die blauwe bloemen, kijk uit naar je volgende post!

    Een fijn Pinksterweekend verder!
    Lieve groet,
    Miriam ('t Bezige Bijtje)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk Petra, inspiratie via mijn en Karin`s blog....jouw pannelappen zijn ook prachtig geworden, en je blog over je blauwe bloemetjes is smullen!

    groetjes,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Karin heeft het patroon er helaas niet meer opstaan. Heb jij het misschien nog?

    groetjes,
    Martina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Martina, Ik heb dit voor je gevonden: https://www.youtube.com/watch?v=VLrphDNdvL4
      Daar wordt de steek goed uitgelegd. Ik gebruik de pannenlappen nog elke dag!
      Succes ermee.

      Groetjes Petra

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...