woensdag 1 mei 2013

Zingen voor je leven...

Onlangs was er in Den Haag een concert van het koor 'Zingen voor je leven'.
Het koor 'Zingen voor je leven' (klik) bestaat uit mensen die direct of indirect in hun leven met de ziekte kanker te maken hebben (gehad).


En zoals op de site al staat...deze ziekte hoeft helemaal niet het einde van het lied te zijn maar het kan zelfs het begin van een lied of zelfs van een heel repertoire zijn!


En zo ging ik op 13 april naar het Muzikaal onthaal
in de Christus Triumfatorkerk in Den Haag.


Mensen die een zware tijd hebben met hun ziekte...of hebben gehad. Artsen, behandelingen...hoop en misschien soms zelfs wanhoop....
Misschien verwachtte ik wel een ietwat zware sfeer? Ik wist het niet goed...


Nou...van zwaarte of wat dan ook was absoluut geen sprake!



Ik heb zó enorm genoten van enthousiaste mensen die prachtige meerstemmige liederen zongen! 
Petje af!
 Stieneke Stomps kondigde iedereen aan en zei ook heel treffend...


'Dankzij het 'geweldige' muziekonderwijs wat wij al járen op de Nederlandse scholen hebben.....
zeggen de meeste mensen dat ze niet kunnen zingen!'
Daar herkende ik heel veel in!


De dirigent van het koor Oz Shasha zong zelf ook nog voor ons....geweldig!

Ook genoot ik nog van de andere gasten zoals het humorvolle Mannenkoorts (klik)


en jong talent 'De Meisjes' die werkelijk prachtig zongen!


Verder nog een mooie Argentijnse touch
 van Marcella Obermeister-Shasha en Joost de Regt op de piano.


En zo werd voor mij nogmaals bevestigd wat ik hier (klik) al eens schreef.


Zingen verbindt en zingen helpt áltijd!
 
Lieve mensen van het koor 'Zingen voor je leven'...
Dank jullie wel voor een prachtige avond!
 
Mijn hart zingt nog steeds...
 
Met dank aan Bart Versteeg (klik) die al deze mooie en sprekende foto's heeft gemaakt.



8 opmerkingen:

  1. Mooi!
    Iedereen kan het overkomen of meemaken zingen is dan wel heel bijzonder en samenbindend...
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, dat heb je mooi gezegd "mijn hart zingt nog steeds". Ik herken het gevoel ik noemde het altijd afterglowen een term uit het barbershop zingen wereldje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Petra, wat een mooi bericht heb je gemaakt! Jouw ervaringen van die avond zijn zo ontzettend waar: zingen is het beste medicijn :) Dank je wel dat je dit met ons deelde!! Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb ook jaren bij koren en musicalverenigingen gezongen en inderdaad zingen is zeer helend en natuurlijk heerlijk ontspannend,leuk dat je dit aan ons liet zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja heerlijk om te zingen, ik doe het heel graag. Gewoon thuis, met de band in het koor.....maar ook om te luisteren. Vooral het meerstemmige vind ik altijd super.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk log Petra! Zingen is heel fijn... Dit is een bijzonder koor, geeft wel een heel aparte dimensie en ik kan me je onzekerheid voorstellen hoe zo'n concert gaat verlopen. De foto's (portretten) van Bart zijn erg mooi!
    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel bijzonder Petra, ik krijg zelfs kippenvel van je verhaal. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zingen is zo heerlijk om te doen. Ik ben onlangs ook weer begonnen.

    Wat heb je een leuke dingen laten zien de laatste tijd. Je blog is telkens weer een feest om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!