Bloggen...hoe doe je dat?

En dan bedoel ik natuurlijk niet de gebruiksvriendelijke modellen van Blogspot. Want als je dat éénmaal onder de knie hebt kun je veel kanten op met het schrijven van leuke en inspirerende blogs.
 
Maar...hoe bedenk je nou een blog? Wanneer is iets leuk genoeg om een blogje te vullen?
 
Verse muntthee kan heel inspirerend werken!
Dat is natuurlijk voor iedereen verschillend, wil je het graag over iets persoonlijks hebben of hou je het liever alleen bij je hobby?
Of klets je gewoon over wat je toevallig tegenkomt of opvalt...dat doe ik het liefste!
 
De zon op mijn buitenlunch...een mooi plaatje.


Na een uitje is het bijvoorbeeld makkelijk om een blogje te schrijven. Enthousiaste verhalen en mooie foto's...succes verzekerd ;)!


Kijk nou wat een lieverdjes wij tegenkwamen op een mooie wandeling.
 
Poezen doen het ook altijd goed...daar heb je zo een blogje mee gevuld!


Maar soms valt je oog zomaar op iets wat de moeite waard is om op de foto te zetten


een heerlijke frambozen/sinaasappelsmoothie die dochterlief voor mij maakte.


Of hartenkoekjes die de meiden voor onze trouwdag bakten!

Soms ben je ergens waar je in je hoofd een prachtig blog over kunt schrijven en zie je allerlei momenten die absoluut fotowaardig zijn...
 
zoals mijn bezoek aan de St. Willibrordsabdij (klik) in Doetinchem.


Maar blijft het bij die ene foto van dat mooie beeldje en de rest van het blogje koester je als een warme herinnering in je hart.

En zo loop je op een dag over straat en liggen er overal bergen iepblaadjes, jullie kennen ze vast wel!


bij een zuchtje wind cirkelen ze door de lucht en dat kan mij dan weer fascineren...


vooral als ik dan weer iets verderop kinderen in de weer zie met die bergen blaadjes..wat een lol hadden ze!
 
Gelukkig heb ik vrijwel altijd mijn inieminie fotocamera in mijn tas of jas zitten...je weet maar nooit!

Want dat is wat bloggen zeer zeker met mij doet...ik kijk anders, bewuster naar de dingen om mij heen.
Hihi...hier in huis hoor ik weleens...zit daar een blogje in?? En ja, vaak is dat dan zo.
 
Gelukkig zijn er heel veel bloggers/blogsters die in allerlei dingen een blogje 'zien'.

 
En van een blogje (klik) kan dan ook zomaar weer een blogje komen.
 Want door José ben ik nu groot fan van Rudolph! (klik)

 
Een andere blogster, Madelief (klik), heeft een heel leuke blog over vormtekenen. Zij schrijft daar over haar klas maar je kunt ook oefeningen maken.
Zoals jullie weten, ik hou van tekenen dus......wordt vervolgd.
 
Bloggen...zo doe ik dat dus!
 
Ik wens jullie een mooi en zonnig weekend.
 

Reacties

  1. Dat komt me bekend voor. Ik ben pas begonnen met mijn blog, maar inderdaad zie je overal berichtjes in. En als je iets aan het maken bent, dan wil ik dat snel afhebben want dan kan ik er een berichtje van maken.
    Geniet maar van de gewone dingen dan ben je een tevreden mens.
    Groeten van Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is echt zo heerlijk jouw eigen stijl... gewoon de dingen van alle dag zien en daar van genieten.
    Handig dat je altijd een minicamera bij je hebt; dat zou ik eigenlijk ook moeten doen. Als je geen foto hebt, dan is het achteraf vaak helemaal niet leuk om er over te bloggen. Het plaatje is vaak juist veelzeggend...

    fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar jij bent daar ook erg goed in om dit overtebrengen, vind het een plezier om je blogs te lezen ,en inderdaad je kan een hoop zien maar ik denke dan bij mezelf ook heb ik echt goed gekeken het is een beetje tussen de regels door lezen ,maar wat ook belangrijk is voor mij ik word er zo blij van al die leuke bloggers dat is toch maar mooi dat we dit kunnen meemaken had jij dat gedacht toen je een tiener was
    Lieve groet marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi beschreven en inderdaad ik herken er veel in terug. ALs ik mooie dingen op mijn pad tegen komen dan haal ik gelijk de camera te voorschijn 'oh leuk voor een blogje'! Veel plezier nog met tekenen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb ook altijd mijn foto toestel klaar staan en je kijk inderdaad anders om je heen. Hhmm is dat een kiekje waard en dan een blogje ervan maken een heerlijke bezigheid toch, ik geniet van mijn blog, dus kom maar eens kijken..................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw blogberichten zijn altijd leuk om te lezen!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En zo heb je dan weer een heel mooi, gezellig en inspirerend blogje gemaakt!!!
    Wat een prachtige foto's zijn dat.
    Inderdaad altijd een fototoestel bij de hand houden voor jeweetmaarnooitwatjetegenkomt.
    Het is moeilijk om er de vinger op te leggen wat een blog nu leuk maakt om te lezen of om te volgen.
    Ook dat is - net als het bloggen zelf - weer heel persoonlijk.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk!!!:-)

    Fijn weekend verder!
    Dat je nog maar veel leuks tegenkomt;0)
    Groetjes ,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En zo is het goed :).. doe maar verder Petra ...
    Altijd mooie foto's te bekijken hier !
    Handig dat jij steeds jouw fototoestel in je handtas hebt, dit vergeet ik dus dikwijls en dan mist men mooie momenten.

    Tot een volgende keer ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is het weer genieten om jou blog te lezen.....mooi door z'n eenvoud!
    De teksten zijn erg pakkend en vooral positief, daar wordt je blij van :-)
    Wat zien die eierkoeken van Rudolf er trouwens uitnodigend uit....jammie! Hij is zeker ook mijn favoriete tv-chef-kok met z'n heerlijke recepten.

    Blog ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En op deze manier is bloggen ook wel erg leuk :-)
    Prachtige foto's heb je gemaakt en dan met zo'n leuk verhaal dan leest dat heerlijk weg
    Lieve groetjes,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Petra ik wist niet wat ik zag bij jou,kom ik zomaar lekkere eierkoeken tegen bij jou.Ja ik ben ook verslaafd aan Rudolf. Ik bak ze regelmatig en de bitterkoekjes. Ik had ze gebakken en mee genomen naar Spanje. Kreeg visite uit thuisland en die vonden ze ook heerlijk.

    Wat leuk dat mijn baksels jou inspireerde om ze ook te maken. En ook verslaafd bent geworden aan zijn programma.

    Leuk daar doe je toch je blogjes voor maken.

    Ik moest even bij jou reageren.

    Ik heb weer genoten bij jou, heerlijk log.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...