De kracht van de lach...

Afgelopen zaterdag gingen wij al vroeg op pad mét vlag uiteraard!


Zoonlief was namelijk uitgenodigd door de Cliniclowns (klik) om een voorstelling van Circus Boemtata bij te wonen en...pappa en mamma mochten mee!

 
Wij kenden de Cliniclowns al wel van het ziekenhuis.
Toen ons kleine mannetje zó ziek was en 2 clowns op bezoek kwamen. Vanaf dat moment hebben de Cliniclowns mijn hart gestolen en heb ik diep respect voor hun kracht...de kracht van de lach.


En nu dus op naar Dordrecht waar de circustent stond.
 

 
Toen we aankwamen was het een gezellige drukte.
 Kinderen met en zonder beperking (broertjes en zusjes waren natuurlijk ook welkom) genoten van limonade en lekkernijen én natuurlijk de clowns die al een beetje tevoorschijn kwamen.


Wat ik echt heerlijk vond is dat je niks hoeft uit te leggen, iedereen die daar rondloopt is bekend met kinderen bij wie de dingen net even wat anders gaan.
 
 Dat viel mij vooral op bij de broertjes en zusjes...zij waren niet met open mond aan het staren ;) maar gewoon aan het genieten van al het leuks om hun heen.
Begrijp mij niet verkeerd hoor...het 'aanstaren'  zijn wij inmiddels wel gewend en is ook vast niet vervelend bedoeld...en ach...wij lachen er gewoon vrolijk om.
 
Maar even een keertje niet...is toch ook wel prettig ;).


Zowel zoonlief als wij genoten van een geweldige show vol stoere kunsten en leuke grappen die een lach op elk gezicht toverden.


Elk kind kreeg de aandacht, óók de kinderen die wat verlegen waren.
 De clowns hadden dat al snel door en dan wisten ze het vertrouwen van het kind te winnen met als dank een gulle lach!


Het was een heel bijzondere dag...de energie en de liefdevolle benadering van deze mensen draag ik nog steeds met mij mee.
 
Dank jullie wel lieve Cliniclowns!
 

Reacties

  1. Wat hebben jullie een fijne dag gehad, ik heb genoten van je leuke fotoOs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een dag met een gouden randje ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat geweldig he, wat die clinic clowns doen. ik vind dat zo knap, en het wordt zo enorm door de kinderen gewaardeerd. Fijn dat jullie zo genoten hebben. Groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een bijzondere dag was dat! Fijn dat jullie zo genoten hebben(en alle anderen natuurlijk ook).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, voor die mensen kunnen we ons petje wel afnemen. Ze maken heel wat mee als ze bij die zieken kinderen op bezoek gaan. Fijn hé, als je herkenning vindt en niks hoeft uit te leggen. Wij weten daar ook alles van.
    Groeten van Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hartverwarmende foto's en mooi verslagje.Liefs, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie dag zal dit zijn geweest. En inderdaad even onder 'bekenden'is soms wel zo fijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi:o), dat is de reden dat mijn DH lid is geworden van de clini clowns :o)

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk toch als de kinderen (en volwassenen) even kunnen lachen!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...