woensdag 19 juni 2013

Zomermodus...

Even was het lekker warm in Den Haag, precies goed eigenlijk!
Een zomers lentebriesje zorgde voor een heerlijke temperatuur.
 
Gisterenavond nog lekker lang buiten gezeten met mijn tekenoefening (klik).


En dit is het dan uiteindelijk geworden.
 Een leuke oefening die je snel even op kunt pakken met een grappig resultaat.

 
En hier in 'het lieve leven...' raakt alles langzaam maar zeker in de zomermodus.
 
Buiten doet ons appelboompje toch zó haar best!
 

Miniappeltjes met rode buikjes!
En dan te bedenken dat ik dit boompje vorig jaar bij de intratuin kocht voor een paar euro. Het struikje was namelijk gevallen en gebroken...slechts één stengel gaf nog een teken van leven. Hihi...en dat was natuurlijk al genoeg voor mijn groene hart ;).
We hebben er een lekker diepe zinken bak voor gezocht en nu reikt het boompje al bijna tot aan het hek. Leuk hé!


Maar ook binnen wordt de winter netjes verzorgd opgeborgen. Laarzen worden lekker gepoetst en in het vet gezet en wollen truien worden beschermd tegen eetgrage motjes.
 Ik hou ervan om seizoenen af te sluiten...dit jaar weliswaar ietwat later maar dat geeft niks.
 Zo is ons lieve moedertje natuur nou eenmaal....niet altijd alles hetzelfde...is ook zo saai ;).


En verder ben ik nog steeds in de ban van Rudolph (klik).
Scones...deze zijn al op maar dit weekend ga ik ze weer maken!


En zo ga ik met bloggen en reageren op jullie blogs ook een tijdje in de zomermodus.
 
Om veel te genieten van het buiten zijn en inspiratie op te doen voor nieuwe leuke blogjes.


Dank jullie wel voor jullie reacties op mijn blog, ik vind dat heel erg leuk.
 
Ik wens jullie een heerlijke warme zomer toe en tot over een tijdje!

18 opmerkingen:

  1. Laat de zomer maar komen, in welke gedaante dan ook, als de rustmodus er maar één van is.
    Fijne lange zomer, lekker genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou geniet dan maar van je zomerstop . ik zal je missen op mijn dagelijkse blog rondje :( Of ik een stop doe , ik denk het nog niet .Nou meis tot na de vakantie dan maar ( lees ik de blog van annabel wel ) :))
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die tekening is gelijk een idee voor een patroon van een dekentje.
    Hopelijk gaan die appels goed rijp worden.
    En wat ligt die poes heerlijk te genieten. zelfs de dieren zijn toe aan zomer.
    Geniet van je zomertijd.
    Groeten van Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om jouw oefening terug te zien. Prachtig is het geworden.....Erg leuk om zo'n kindertekening ineens in een andere vorm terug te zien. Kan ook met cirkels hè? Een fijne zomer toegewenst. Dag,
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke foto's en grappig die tekeningen. Ik heb even bij Madelief gekeken en mij als volger gemeld. Leuk.
    Jouw rode kater is geweldig. Het doet me herinneren aan onze Solo die ik ooit uit Spanje heb meegenomen. Bij de grens werden we aangehouden voor een autocontrole. Ik stapte uit met het diertje onder mijn jas. Hij snorde zachtjes, want was al een paar dagen aan me gewend. Ik hoopte dat hij niet zou miauwen, want daqen hadden we problemen gekregen zonder papieren. Maar hij hield zich muisstil en na een tijdje kon ik instappen.
    Solo is heel lang bij ons geweest. Ik was dol op hem. Groeten van Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geniet van de zomer, ik ben de laatste tijd ook druk met andere dingen.....tot na de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jouw tekenoefening vind ik prachtig ..en dit uit de losse pols !!
    Geeft weer een ideetje voor wat anders ;)
    Mooie poezenfoto's !
    Zalige zomer Petra en tot later ..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Veel plezier deze zomer. Ik hoop dat je mooi weer hebt en lekker kunt genieten.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij ook een fijne zomer gewenst! Tot in de pruimentijd:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie tekening, grappig resultaat geeft het. En wat geweldig dat je appelboompje het zo goed doet, zo zie je maar, met een beetje liefde geven kom je heel ver ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik word gewoon een beetje soezerig van je berichtje en de prachtige foto's..
    En ondanks dat het nu bij ons weer regent, voel ik toch me je mee. Je kunt niet altijd op scherp staan, even het touw wat losser en genieten van andere dingen.
    Je poes weet wel hoe dat moet, wat een schat van een dier, een beauty!
    Natuurlijk gaan we je wel missen Petra, maar geniet van je time out...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik wens jou ook een heel fijne zomer Petra, met veel mooie ideetjes voor je blog, veel lekkers van Rudolph (ook fan!) en vooral lekker genieten!
    Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Petra, vanochtend had ik de tijd en kon wat langer lezen op jouw blog. Wat schrijf je leuke verhalen, het was echt genieten ! En heel herkenbaar is je verhaal over de grote stapel verstelgoed !! Hier ligt ook zo'n stapel. Enfin, ik ben net van plan om er vanochtend ook maar aan te beginnen.
    Jij een heel fijne dag gewenst ! En heb je het konijntje al af ?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er leuk uit die tekenoefening.
    En dan die lieve poes.... zal wel een kater zijn.
    Die ligt helemaal klaar voor een warme zomer in de zon.
    Wat leuk dat er nu al appeltjes aan dat boompje zitten als het verleden jaar niets was dan een takje.
    Hoop volgend jaar ook appeltjes aan mijn kleine boompje te krijgen, want nu zit er nog niets.
    Fijne zomer gewenst!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig effect met je potloden. Leuk hoor.
    Leuk blogje is dit.
    Ik probeerde overigens bij een paar logjes een reactie te plaatsen maar om onduidelijke reden komen ze niet tevoorschijn......

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hopelijk schrik je nu niet van de lagere temperaturen en haal je de winterspullen weer te voorschijn. Al is het weer minder, jij zult je niet vervelen. Een fijne zomer, lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is weer geweldig hier. En ook nog steeds fan.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een mooie tekening, een leuk effect. Gebruik daar speciale potloden voor?
    Heb verder wat zitten lezen op je blog, leuk en herkenbaar. Ga je volgen. Groetjes en een fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!