vrijdag 23 augustus 2013

Dol op wol...

Wat kun je toch veel doen met wol!
 
Iedere keer als ik ermee werk bedenk ik mij dat weer.
Dat heerlijke warme, koesterende gevoel dat wol mij geeft vind ik bij geen enkele andere vezel..kortom, ik ben dol op wol!


Tsja, en dan natuurlijk óók dol op schapen! Dit schaap kwam tijdens een wandeling in Normandië steeds naar ons toe. De rest van de kudde bleef op veilige afstand maar deze schoonheid wilde graag weten wat wij nou daar in zijn weide deden!


Prachtig daar bij Mont Saint Michel!

Bij Jeannet (klik) vond ik een leuk ideetje met gehaakte zonnebloemen.
Hmmm, daar kan ik wel wat mee ;).
 
En hoe heerlijk is het dan dat je als wolletjesmens jezelf in een wolwinkel of op een beurs nooit in kan houden...en dat er altijd wel een bolletje of wat in je tas verdwijnt!
 
Want als je dan geel en bruin nodig hebt...dan ligt dat natuurlijk netjes op je te wachten!
 Aan de slag dan maar...


Ik gebruikte een ander patroon wat ik weer vond op Annemarie's haakblog (klik).

En wisten jullie...zonnebloemen haken is verslavend...want je kunt er zoveel mee.


Op de jaartafel bijvoorbeeld...


of om een kadootje mee te versieren...


Ik heb er ook nog twee op een kransje gemaakt en die hangt nu zonnig aan de deur.


Is leuk binnenkomen toch?

En nu zijn jullie vast nieuwgierig wat er in dat ene pakje zit?
Het is ook wollig...héél wollig...


Het boekje 'Wol in Nederland'

Een absolute aanrader voor elke wolliefhebber, het heeft een handig formaat en heel duidelijk worden alle schapen en hun wol omschreven.
Je kunt het hier (klik) bestellen.
 
En let eens op dat foldertje..wat eruit steekt...

 
dat gaat hier (klik) over....
 
Dag van de wol...
 
kan het voor een wolliefhebster nóg leuker!!
 
Ik wens jullie een warm en wollig weekend toe.
 

13 opmerkingen:

  1. Dol op wol, ik dacht even dat het over de wolwinkel ging in Deventer, die heet zo. Maar dit is nog wolliger...wol is heerlijk om mee te werken en te dragen, leuk dat je er een logje over schrijft. Mont St. Michel is prachtig en de schaapjes eromheen helemaal leuk. Je zonnebloemen zijn helemaal geslaagd. Warme groet, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, die zonnebloemen. En ja, wol is heerlijk om mee te werken. Lekker warm. Nep wol voelt altijd zo snel klam aan. Het is alleen jammer dat wol ook zo duur is. Prachtige foto trouwens, van Mont St. Michel. Groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een prachtige foto van Mont Saint Michel!! Om in te lijsten Petra, complimenten!! En dan die woldag.. daar zou ik graag heen gaan. Maar dat is nou precies weer net in een tijd dat ik al zo veel heb staan en moet doen.. het lieve leven dus ;)! Maar wie weet, ik zet het in ieder geval in de agenda! Veel plezier met je zonnebloemetjes, ze zijn schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh mooi foto van mont Michel ,zo leuk.en die dag van de wol ja al een paar keer geweest erg leuk en gezellig altijd ,ja ook ik ben gek op wol zoals je inmiddels weet ,lieve groet marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Petra, wat een leuke blog heb je toch! Ik geniet van je foto's en verhalen want het is allemaal zo herkenbaar. Ik ben ook dol op wol en vooral op de lucht van handgesponnen wol. Ik blijf er maar aan ruiken, heb jij dat ook? Of ben ik de enige die dat heeft?
    Groetjes van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk logje heb je geschreven! Ik vind de zonnebloemen echt leuk, zo blijft de zomer nog wat langer in ons huis :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk stukje, ik ben zelf ook gek op wol en haak daar ook het liefste mee. Iedere keer kom ik ook weer met teveel wol thuis.. Je zonnebloemen zijn ook leuk geworden zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een heerlijk blog. Leuk die zonnebloemen.......

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een pracht exemplaar die verwelkt ook nog eens niet !! heerlijk zonnig Petra.
    Dank je wel.:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wol is een prachtig materiaal, vaak zulke mooie kleuren, maar.... ik kan er niet tegen, het kriebelt. Ook met een blouse er onder.
    Maar je zonnebloemen zijn beeldig (dat schaapje trouwens ook).
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een enig idee om die zonnebloemen te maken ! Ik heb het nog nooit gezien !
    En klopt het dat je in Den Haag woont ? dat is grappig want ik woon niet zo heel ver van je vandaan, ik woon nl. in Oegstgeest.
    Hartelijke groet, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik hou ook al zo van wol, van schapen, van mooi landschap, van zonnebloemen, van een mooie jaartafel... van een mooi ingepakt kadootje... van een mooie krans en wat al niet meer... ik geniet enorm van jouw foto's en het verhaal daarbij.
    Lieve groet,
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een heerlijk wollig en zonnig onderwerp, ik word er helemaal blij van. Je foto van M.S.M. kan zo in een lijstje, prachtig! Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!