Van Willy naar Pippi...

Zo gaat dat dan in het inspirerende blogland!
 
Net als Pippi kennen de meesten van jullie Willy waarschijnlijk wel.
 Jullie weten wel...Willy (klik) met haar twee mooie blogs waar heel vaak leuke ideeën en tips te lezen zijn.  
Van mooie bezienswaardigheden tot...Pippi Langkous!

Foto van internet

Zo las ik op haar Hej Tjorven blog (klik) een blogje over de 'Pippitrui'. En even later zelfs een link met een patroon in het Nederlands...katoen óók nog eens in de aanbieding...tsja, dan is de verleiding wel erg groot toch?
Zo groot dat ik 'm in ieder geval niet kon weerstaan! ;)

Twee maal drie is vier
Wiedewiedewiet en twee is zestien bolletjes katoen in mijn winkelmandje
 
Vier min vijf is twee
Diedel doedel doe en de printer doet zijn best op het patroon
 
Hai! Pippi Langkous
en jullie snappen het wel...ik ben niet meer te stoppen...ik popel om te beginnen!


Pippi Langkous...ik was er als kind echt helemaal dol op. Wie niet?
 
Mijn lange rode haar had ik al mee want oh ja...ik had als kind haar graag willen zijn. Vooral het paard...dat leek mij toch zó leuk om zo'n paard in je huis te hebben. En natuurlijk ook meneer Nilsson, het aapje.

Foto van internet

Ik heb ooit het boek gekregen en hoewel ik als kind heel graag las heeft het boek mij nooit echt aangesproken. Ik vond de tekeningen niet zo leuk, ze hadden voor mij niet dat ondeugende van de 'film' Pippi. En blijkbaar bepaalde dat bij mij voor een groot gedeelte het leesplezier.

Foto van internet

Hihi...ik vond ook altijd dat Pippi een beetje rare mond had, ze sprak raar!
Nu weet ik natuurlijk dat er Nederlands gesproken werd maar ...Pippi sprak natuurlijk Zweeds.
Dat kwartje is bij mij als dromertje van een jaar of 8 nooit gevallen ;).
 
Uiteraard heb ik in het begin van het DVDtijdperk wat dvd's van Pippi gekocht.
Onze kinderen keken niet of nauwelijks tv maar voor Pippi maakte ik graag een uitzondering!

 
En toch...zou het de tijdsgeest zijn?
Maar meer dan..'wel leuk' heb ik eigenlijk nooit gehoord. Geen verhalen die werden nagespeeld, met smart wachten op een nieuwe aflevering...de klik die ik met Pippi had én heb was er duidelijk niet.

Later heb ik het nog eens geprobeerd met Emil waar ik eigenlijk mee wilde trouwen en dan samen in dat schuurtje gaan wonen!!


Maar ook daar bleef bij onze kinderen de liefde uit terwijl ik nu nog steeds kan genieten van een fragment uit de serie.

Astrid Lindgren heeft mij in ieder geval heel blij gemaakt met al haar mooie verhalen
en dan nu...aan de slag met mijn Pippitrui!

Reacties

  1. Ga je de trui voor jezelf breien? Benieuwd hoe het wordt. Bij mij thuis eigenlijk hetzelfde verhaal/gevoelens over Pippi. Veel plezier met breien, groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook hier veel herkenning met het Pipiverhaal maaaaar...ook mijn kinderen waren gek op haar avonturen en die van Emil en die van Niels Holgerson (Hoog in de bergen van Zweden..)en Ronja de Roversdochter! Misschien omdat we altijd naar Scandinavië op vakantie gingen?
    Succes met de leuke trui. Ga je 'm ook oversized maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als echte Pippi-fan zit ik natuurlijk helemaal te genieten!! Super dat je de trui gaat breien :) En weet je, ik durf het bijna niet te vertellen, maar voor mij is er een 'echte' Pippi-trui onderweg vanuit Zweden... een collega die daar haar zomers doorbrengt neemt er eentje voor me mee! Ik weet dat het natuurlijk veel leuker is om hem zelf te breien, maar mijn dagen zijn te kort, te vol en er liggen nog teveel Ufo's te wachten tot ze ooit een keertje afgemaakt worden om er aan te beginnen;) Veel plezier met breien Petra, laat je ons af en toe zien hoe mooi-ie wordt? Lieve groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat een heerlijk blogje vol jeugdsentiment, Petra! Heerlijk. Veel breiplezier!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ja Pippi.... van vroeger ken ik het niet, wij hadden geen t.v. Maar sinds Mijn Dochter er is; Wij hebben samen heeel veel plezier in het kijken naar de dvd's. Al jaren.... Noah wilde een paard met stippen, net zo'n aapje, eet haar spaghetti net zo als Pippi het eet, ik maakte al een pop Pippi... En nee het boek, 'wil' er niet in, is niet leuk om voor te lezen zelfs! Maar alle andere boeken van Astrid Lindgren, zijn ook om te smullen!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om te lezen, ik was vroeger ook dol op Pippi Langkous.
    Betwijfel mij of onze kinderen het later leuk zouden vinden, het is dan vast oud en heel ouderwets hihi. Ik ben erg benieuwd naar je Pippi trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk zeg om zo'n trui te gaan maken. Hier wordt Pippi door onze zoon met z'n verstandelijke beperking uit en treuren bekeken. Lekker simpel deze films en geen enge dingen, echt wat voor hem.
    Groeten van Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal leuk Petra. Wat zul je heerlijk al breiend wegdromen bij de Pippi herinneringen. Wat het boek betreft heb je wel gelijk, de echte Pippi is die uit de tv serie. Ik ben blij dat ik daar mee opgegroeid ben en met Emil ook. Veel breiplezier en dank je voor het linkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. o wat een heerlijke nostalgie ja ik had er ook wel wat mee lekker zelf weten wat je doet enzo nou succes met de pippi trui en onder tussen kun je mooi dat liedje zingen :)) Schiet het vast lekker van op

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O ja, Emil en Pippi!!!! Gek was ik er van.
    Mijn kinderen keken, en moeders "moest" natuurlijk meekijken, maar stiekem genieten hoor.
    Het leukst vond ik dat eigenzinnige van Pippi.
    Dingen die ik graag had willen doen, en nog wel, dat deed zij gewoon.
    Lekker je eigen gang gaan en je niets aantrekken van wat wel en niet mag of netjes is. Zucht...... is het nog niet te laat?
    Mijn kleindochter is nu helemaal gek van Niels Holgerson. Ook al zo'n leuke serie van vroeger.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh die pippi trui is voor jezelf begrijp ik?? wauw leuheeeuk!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...