woensdag 4 september 2013

En daar zijn ze dan...de Visserstruien!!

Want ja...ik voelde mij net een klein meisje...die de dagen aan het aftellen is voor Sinterklaas.
Soms zag ik 'm al voorbij komen op een blog of website.
 
 
 Maar onze boekhandel hield voet bij stuk en ging niet overstag ;)
4 september was de afgesproken datum dus daar houden wij ons aan.
 
Maar vandaag..is het 4 september!!

Heel netjes kreeg ik een mailtje dat 'mijn' boek op mij lag te wachten.
Huppekee naar de winkel en yesss...dat worden heel wat uurtjes lees en breiplezier!!
 
 
Het gaat uiteraard over het boek van Stella Ruhe... 'Visserstruien'
 
Al maanden volg ik haar facebooksite (klik) en lees steeds over de laatste nieuwtjes. Leuk om daar ook te lezen dat er veel enthousiasme is voor de Visserstruien.
 
 
In 'ons' Scheveningse Muzee (klik) had ik al de Scheveningse trui gezien. Maar er waren meer Scheveningse truien..dat lees je weer in het boek.
 
 
En ook las ik op facebook dat er begin oktober (hmmm..dat schiet al op!!)  een tentoonstelling komt over Visserstruien in het Katwijks Museum. Leuk, leuk, leuk!
 
Katwijk is lekker dichtbij en ik heb zelf wel iets met dit vissersdorp.
 Mijn grootmoeder was namelijk een geboren en getogen 'Katteker'.
 
En dan nu het nieuwe boek! Eigenlijk had ik ook de anekdotes en speurtochten van Lupineke en Anna (klik) gehoopt in het boek aan te treffen.
Maar misschien wil ik teveel want ze zijn nog flink aan het speuren ;). Ach...wie weet komt er nog een apart boekje over de Zeeuwse truien!
 
 
Voorlopig wordt het dus smullen in dit nieuwe boek vol met mooie oude foto's, sfeervolle nieuwe foto's (ik zie daar regelmatig de Scheveningse haven op verschijnen) en natuurlijk al die breipatronen!!
 
Ik heb mooie zuivere wol liggen (uiteraard!) dus ik wil eigenlijk meteen beginnen...
 
Maar nee, dan komt Pippi (klik) in het gedrang dus dat doe ik niet.
 
 
 Wat een luxe probleem hé! ;)
 

10 opmerkingen:

  1. Zo'n boek is alleen al fantastisch om door te bladeren. Je leert er nog van. Ik ben benieuwd welke je het eerst gaat maken. Je Pippi trui vordert al aardig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat lijkt me echt zo'n hebbeboek dat moet je gewoon hebben leuk met al die breipatronen erin. ah een luxe probleem wat zal ik daar es van zeggen :)
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, dat moet een heel fijn gevoel geweest zijn; het moment waarop je je boek kon gaan afhalen. Ik wens je nog lang lees- en breiplezier! En de Pippitrui wordt al heel mooi!
    Lieve groet,
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lijkt me dat een heerlijk boek!! Zet het direct op mijn verlanglijstje.. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, wat leuk dit boek bij jou te zien! Ik ga er vanmiddag ook eentje kopen! De schrijfster heeft wel contact met ons opgenomen met de vraag of onze bevindingen in haar boek mochten komen. Jammer dat dan de rechten van 'onze' gevonden Zeeuwse truien dan bij haar zouden terecht zouden komen.. daar hebben we dus niet aan meegewerkt.
    Maar, nieuwsgierig zijn we natuurlijk wel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, maar het is altijd zo héérlijk om je te verheugen op een nieuw project, ook als je nog iets af moet maken. Mij motiveert het tenminste altijd om flink 'de sokken erin' te zetten en het bestaande project zo snel mogelijk af te maken. Die truien lijken me prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je dat nieuwe breiboek hebt kunnen kopen.
    Ik denk dat voor jou zo'n boek net zo'n schatkist is als een quiltboek voor mij is !
    Woon je in de buurt van Lisse ? Ik woon zelf in Oegstgeest.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk en mooi breiboek is dat.
    Alles van vroeger komt toch weer terug.
    Nou je hebt voorlopig genoeg inspiratie.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij bent mooi op tijd klaar met breien.. in de winter zit jij er warmpjes bij zie ik al.

    Je vroeg naar de link van de kokoskoekjes: die staat rechts op mijn blog bij 'recepten'. Klik rechts op de foto van de kokoskoekjes en .. tadaa..! Hoop dat je ze lekker vindt!

    Groetjes, Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja leuk boek he, ik heb m ook gekocht .... en al garen opgezocht en rondbreinaald gekocht...hahaha nu nog tijd en eerst m'n vest afmaken.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!