Wolpracht in Oijen...

Gisteren was het 'Dag van de wol' in Oijen. Ik had het er al eens eerder over (klik)
 
En dus reed ik al vroeg de Hofstad uit op weg naar het mooie Brabantse land.


Bij aankomst leek het net of je een snoepjestrommel binnenstapte...kennen jullie dit gevoel?
 Vanuit de verte zie je al die kleuren en wolletjes...smullen!
 
En smullen...ja, dat was het ook! Wat een walhalla voor de wolletjesliefhebber.


Van zakken vol met mooie vachten tot inspirerende breipatronen.

 
Het was er gezellig druk, ruimte genoeg om rond te kijken, wol te aaien en
 een praatje te maken met lotgenoten ;)
 
 
En wat ziet je dan veel moois....deze mand had ik eigenlijk zo mee willen nemen!
 
 
wat is wol toch een veelzijdig product...

 
Van deze spintollen heb ik ook van genoten...eigenlijk zou ik het best willen hebben voor
de 'heb'...ze zien er zo mooi uit.
 
 
of natuurlijk gewoon een keer leren spinnen met een spintol...het leek heel eenvoudig...
 
Er waren een paar Alpaca's waaronder dit schatje...

 
Hier kreeg ik meteen weer zin om een paar sokken op te gaan zetten!
 

Uiteindelijk ging ik naar huis met 2 strengen natuurwol.
 
Best grappig dat ik dus dit koos uit al die kleurenpracht!
 
 
Hmmm...de wol ruikt nog helemaal naar schaap...dubbel genieten.
 
Al met al dus een zeer geslaagde 'Dag van de wol' voor mij!
 

Reacties

  1. Mooie foto,s van de dingen die ook ik mooi vond en ja hoor ik weet het zie mail,liefs marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kleuren en die mand met wol vind ik prachtig.
    Helemaal mijn smaak.
    Wat ga je van die mooie strengen maken?
    Grts ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je ons ook nog mee hebt laten genieten. Knap dat je het bijna allemaal hebt kunnen laten liggen.
    Ik ben benieuwd wat je van de strengen gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat moet dat geweldig geweest zijn :) Leuk dat we mee konden kijken Petra!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me geweldig om te zien, al die mooie kleuren wol!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kleur grijs heb je meegenomen... mooi grijs is niet lelijk!

    En ja, van al die natuurproducten en mooie, warme kleuren word ik ook blij...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was er ook wel weer voor om lekker in de warme wol te kruipen...bij ons is de kermisweek aangebroken dus gisteren hup naar het dorp voor een middagje straattheater Was erg leuk maar wel heel koud, gelukkig had ik mijn warme softshell jas en mijn winterlaarsen aangetrokken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vooral die tweede foto, wat een kleuren! Ik snap dat je er helemaal blij van werd. Maar de kleur die je meegenomen hebt (is grijs eigenlijk een kleur?) is ook heel mooi, een prachtig wolletje.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Daar had ik ook wel lkkr rond willen struinen...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...