Onverwachts Drenthe...

Geheel uit het niets...zomaar...nodigde mijn lief mij uit voor een weekendje Drenthe!
 
Eens...eens hoopt hij mij zover te krijgen om in een vliegtuig te stappen (zou een overwinning op zich zijn!) en met hem mee te gaan naar het mooie Ierland. Voor een weekje of zo hoor ;).


Maar voordat het zover is (daar gaat nog wel even over heen denk ik ;)) zijn we dus zomaar twee dagen naar het heerlijke en prachtige Drentse land geweest, in de buurt van Diever om precies te zijn.
 
Kijk...van zó'n hotelgang (klik) word je als handwerkster toch wel heel blij!

 
Als stadsmensen keken wij onze ogen uit. Wat een natuur...wat een wandel en fietsmogelijkheden!
 
En terwijl wij uit Den Haag smsjes kregen of het weer in Drenthe net zo slecht was...

 
genoten wij van de mooie natuur en deed zelfs het zonnetje heel even haar best!
 
 
Koffie drinken, héérlijk lunchen...
 
 
en ondertussen uitzoeken waar de volgende wandeling zou zijn.
 
 
Schapen...wij kwamen ze overal tegen...

 
we gaan zeer zeker nog een keer terug als de heide paars bloeit!
 

Vlakbij ons hotel waren deze hunebedden

 
en in de kleine dorpjes waar we onderweg langskwamen
 

waanden we ons even in een andere tijd.

 
Onderweg zagen we regelmatig stalletjes waar je heerlijke streekproducten kon kopen...
 
 
en ja...dan kan ik nog weleens aan de praat raken over het leven daar en ons leven hier...
hihi, en dat kán dan weleens lang duren...
 
 
In Dwingeloo ontdekten we deze pottenbakkerij (klik)
daar bleef ik óók een flinke tijd hangen!
 
 
al met al was het G E N I E T E N...



van het mooie land, de rust en de ruimte en van elkaar!
 


Reacties

  1. Ai, wat een mooie foto's van Drenthe.... bijna zo mooi als Ierland! Enne, Ierland kan ook met de boot hé; je bent wel even onderweg, maar de reis door Engeland is ook mooi! Ga je gewoon twee weken! Goh en wat ben ik blij dat ik in Drenthe woon!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. MOOOOOI!!! Oh Petra, wat een schitterende foto's en wat heerlijk dat jullie zo genoten hebben! Drenthe is echt prachtig he, wij hopen er ook weer eens heen te gaan.. :) Alleen al het feit, dat jullie eens even samen er uit konden is heel bijzonder! Geniet maar lekker na, en lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een rust straalt er van de foto's, inderdaad een heel andere wereld. Ik moet ook maar eens een kijkje gaan nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, Drenthe is mooi he?! Wij zijn er ook weleens op vakantie geweest. Diever, Orvelte, Dwingeloo, en noem maar op... De natuur, schapen en de hunnebedden... allemaal even prachtig! Ik heb erg mee genoten bij het zien van de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's heb je gemaakt. Lijkt me heerlijk om daar te wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk dat je zo genoten hebt! Mooie foto's ook. Ik ben een geboren Drentse, en ging in mijn jeugd vaak met mijn grootouders naar Diever en Dwingeloo, wandelen op de hei. Prachtige provincie. Ach, elke streek heeft eigenlijk zijn eigen schoonheid. Groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lieve verrassing van je man! Heerlijk om er even samen tussenuit te gaan, en zeker als het een verrassing is. Drenthe is prachtig, en je hebt mooie foto's gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie foto's Petra ja en drente is zeker heel erg mooi !!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk dat je ons laat delen in de mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk weekend in het mooie drentse hebben jullie gehad. De foto`s zijn prachtig, de laatste van de schapen is mijn favoriet. Onze dochter woont ook in Drenthe en daar waren we afgelopen weekend ook....we hadden een oppas weekend (onze twee kleinkinderen) in Hoogeveen. Gaat het alweer wat beter met je? Hopelijk zijn je zorgen al wat minder...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie foto's en lijkt me een fantastisch leuk weekend!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooo heerlijk Petra wat een mooie plaatjes en wat is ons landje toch mooi maar ook een keertje in het vliegtuig richting Ierland stappen hoor want daar is het zo prachtig, mooie ruige natuur heerlijk land!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie foto's Petra! Wat leuk om het filmpje van het Landhotel te zien, kende het helemaal niet, ga er nog es koffiedrinken (thee) met manlief...
    Als Drentse kan ik de foto's van de rode huizen met mooie dakpannetjes toch echt niet thuisbrengen... Waar is dit??? Fijn om even samen er tussenuit te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn zo onverwachts naar Drenthe. Heerlijke foto's Petra. Ik kan zien dat jullie erg genoten hebben.
    Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kan me voorstellen dat je hiervan genoten hebt.
    Wat een prachtige natuur en mooie huisjes.
    Mooi weer zo te zien, dus wat wil een mens nog meer.
    Dan word je ook nog getrakteerd op quilts in de hotelgang.
    Ierland moet trouwens ook schitterend zijn hoor....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een super lieve verrassing.
    Dat jullie genoten hebben zie ik aan de foto's. Het is er echt prachtig.
    Ierland zou ik ook graag eens bezoeken maar heb net zoals jij niet echt zoveel zin om te vliegen.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wij hebben vorig jaar op Landgoed 't Wildrijck in Diever gekampeerd. Het is inderdaad erg mooi daar!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...