zondag 3 november 2013

Hai Pippi Langkous...

Hier (klik) begon het allemaal...ik was in de ban van de Pippi Langkoustrui!

 
En vanaf dat moment ging ik breien....
 
 
heerlijk tijdens onze vakantie in Frankrijk...dan tikken de naalden flink door.
 

Eenmaal thuis roepen er natuurlijk nog zóveel andere projecten maar toch...de Pippitrui bleef favoriet!

Hoe vaak heb ik tijdens het breien het liedje van 'Hai Pippi Langkous' wel niet gezongen...
 

De vrolijke kleuren, de warme herinneringen aan Pippi zorgen in ruime mate ervoor dat je spontaan begint te zingen!
 
En zo was de trui dus gisterenavond af...
 
 
 

en ben ik heel blij met deze heerlijke Pippitrui op de stapel!

18 opmerkingen:

  1. Ach, wat leuk! en altijd zo heerlijk als iets weer af is!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig Petra!!! Wat super dat je hem zelf gebreid hebt, wat een eer van je werk :) Laat nu de sneeuw maar komen, hi hi! Zit-ie ook zo lekker? Hier ligt er namelijk ook eentje op mijn stapel, een gekochte Pippi-trui uit Zweden. Mijn collega nam hem voor me mee. Hij is echt supercomfortabel, echt zo'n trui om in te wonen! Dochterlief had hem zelfs al ingepikt, moet je nagaan ;) Ga maar lekker genieten van het mooie resultaat, en complimenten dat je hem helemaal zelf gebreid hebt!! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, mooi geworden Petra. Je hebt hem van katoen gebreid toch? Als ik het mij goed herinner. Ik hoop dat het lekker draagt. groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi geworden Petra. Nu nog de sterke schouders van Pippi en je kunt de hele winter aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je schreef er al over op mijn blog nadat ik mijn babydekentje gebreid met drops Paris garen tentoon stelde. Het is een ontzettende leuke trui geworden met mooie zachte kleurtjes. Hij lijkt me heerlijk om te dragen, toen ik afgelopen augustus Zweden in reed zong ik ook het liedje van Pipi Langkous.
    We zullen deze leuke Zweedse serie nooit vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is leuk geworden. Hopelijk beleeft het meisje dat hem gaat dragen er net zoveel plezier in als Pippi had.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig Petra! Nu heb jij er nog eerder één dan ik. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik een ietsiepietsie jaloers ben ;) Veel plezier ermee! Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. tof hé die trui , ik ben ook pipi fan en heb hem ook al gebreid , 'k vind hem zalig om aan te hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou daar kan je wel een pippi dansje mee maken een plaatje die pippi trui van jou !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat issie leuk geworden, Petra! Lijkt me een trui die de dag een vrolijk kleurtje geeft :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nu je haar laten groeien, verven en staartjes!
    Als je dan net zo eigenwijs bent als Pippi, dan is het plaatje helemaal compleet.
    Leuke trui geworden hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hij is leuk Petra, je boeken van st maarten lijken me ook erg leuk hi,hi.
    groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig die pippi trui! Hij is net echt!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!

Stap uit je stad...

Dit weekend werden onder andere Haagse stedelingen aangemoedigd om eens in hun achtertuin te gaan relaxen. 'Stap uit je stad'...